Ravni Skrevet May 5, 2014 Rapporter Share Skrevet May 5, 2014 Hej jeg er lige blevet ihc bruger da jeg har købt et hus på auktion som viser sig at have en påbegyndt ihc installation, til min storer skuffelse er der ikke trukket netværk rundt i huset men telefon,jeg har derfor åbnet en af telefon stikkene og set det er trukket med 8 leder kabler, det kabel til hvet telefon udtag. jeg vil derfor gerne spørge om det er muligt for mig at benytte disse kabler til netværk rundt i huset og gerne ihc net? håber mit spørgsmål giver mening Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Clemen Besvaret May 5, 2014 Rapporter Share Besvaret May 5, 2014 Kan du komme til at læse hvad der står på kablerne, måske i den ende der går i tavlen, så har du dit svar Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Ravni Besvaret May 5, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 5, 2014 det vil sige hvis ikke det er ihc net kabler kan jeg ikke ? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Clemen Besvaret May 5, 2014 Rapporter Share Besvaret May 5, 2014 Nej, men hvis kablerne ikke er parsnoet eller godkendt til netværk så kan du ikke. Der skal ikke meget til før kablet kan bruges som telefonkabler. Men chancen for at det er alm. cat5 kabler er dog relativ stor Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
BrianPedersen Besvaret May 6, 2014 Rapporter Share Besvaret May 6, 2014 Det er ikke sådan et dine "telefonledninger" evt. ligger i rør i væggen ? så kan de jo bare skiftes.. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
McenterFreak Besvaret May 8, 2014 Rapporter Share Besvaret May 8, 2014 Der hvor dine telefonstik er, er det gammeldags tre benede, RJ11 (lille telefonstik 4 ben) eller RJ45 (Netstik 8 ben)? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Ravni Besvaret May 9, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 9, 2014 altså stikket er ikke af RJ typen men det "gamle 3 bens telefon stik, jeg har købt huset på tvangs auktion og har ikke tjekket om det ligger i rør men det er ikke en normalt cat 5e som ligger, det er et 8 leder kabel med 2 sæt grøn / grønsort og 2 søt rød / rødsort som ligger Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
McenterFreak Besvaret May 9, 2014 Rapporter Share Besvaret May 9, 2014 Min anbefaling: En god WiFi Router. Hvis du ønsker IHC Net funktionalitet, er der kun at rille rør ind i væggen. Du kan godt forsøge at køre Ethernet på de kabler du har. der skal faktisk kun fire ledere til at køre rimeligt, og er du heldig så er der ikke for meget støj, på trods af at de ikke er parsnoede, men du skal godt nok være heldig her Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret May 14, 2014 Rapporter Share Besvaret May 14, 2014 Så lyder det som 2X2X0,6mm PT kabel. Det er parsnoet cat 3 eller 4 og kan kun bruges til alm tlf eller ringeklokke Men du kan dog bruge det som tilgang til adsl modem... Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret May 14, 2014 Rapporter Share Besvaret May 14, 2014 Alm. 10Mbit Ethernet skal nu også nok komme igennem. Og det passer vel meget godt med alm. Internet hastighed. Ikke noget med streaming, gaming mm. men blot almindelig surfing, mail og lign. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Clemen Besvaret May 15, 2014 Rapporter Share Besvaret May 15, 2014 Lars - jae måske i nogle dele af landet - her hjemem har vi 250/250mbit internet forbindelse Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret May 18, 2014 Rapporter Share Besvaret May 18, 2014 Ja og her hvor jeg bor er motorvejen til 130km/t. Men det hjælper ligefedt når man man kun har en 3 og en 10 gears cykel ;-)Så kan motorvejen være ligeså bred og højhastigheds agtigt, hvis ikke man har det behov eller adfærd der fordre den.Har du prøvet at se om du overhovedet udnytter din mulige båndbredde ?Hvor mange fuld HD TV har du i huset der skal se hvert sit program samtidigt ? Du får sjældet "hurtigere" Internet bare fordi du får større båndbredde. Flaskehalsen er efterhånden ikke mellem dig (din CPE) og din udbyder, men andre "ukontrolerbare" steder. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts