Hop til indhold

Ihc Net

Recommended Posts

Hej jeg er lige blevet ihc bruger da jeg har købt et hus på auktion som viser sig at have en påbegyndt ihc installation, til min storer skuffelse er der ikke trukket netværk rundt i huset men telefon,

jeg har derfor åbnet en af telefon stikkene og set det er trukket med 8 leder kabler, det kabel til hvet telefon udtag.

jeg vil derfor gerne spørge om det er muligt for mig at benytte disse kabler til netværk rundt i huset og gerne ihc net?

håber mit spørgsmål giver mening :)

Link til kommentar
Del på andre sites

altså stikket er ikke af RJ typen men det "gamle 3 bens telefon stik, jeg har købt huset på tvangs auktion og har ikke tjekket om det ligger i rør men det er ikke en normalt cat 5e som ligger, det er et 8 leder kabel med 2 sæt grøn / grønsort  og 2 søt rød / rødsort som ligger

Link til kommentar
Del på andre sites

Min anbefaling: En god WiFi Router. Hvis du ønsker IHC Net funktionalitet, er der kun at rille rør ind i væggen. Du kan godt forsøge at køre Ethernet på de kabler du har. der skal faktisk kun fire ledere til at køre rimeligt, og er du heldig så er der ikke for meget støj, på trods af at de ikke er parsnoede, men du skal godt nok være heldig her 

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja og her hvor jeg bor er motorvejen til 130km/t. Men det hjælper ligefedt når man man kun har en 3 og en 10 gears cykel ;-)

Så kan motorvejen være ligeså bred og højhastigheds agtigt, hvis ikke man har det behov eller adfærd der fordre den.

Har du prøvet at se om du overhovedet udnytter din mulige båndbredde ?

Hvor mange fuld HD TV har du i huset der skal se hvert sit program samtidigt ?

Du får sjældet "hurtigere" Internet bare fordi du får større båndbredde. Flaskehalsen er efterhånden ikke mellem dig (din CPE) og din udbyder, men andre "ukontrolerbare" steder.

Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok