Hop til indhold

Styring Markise

Recommended Posts

Har et ønske om at kunne styre min markise med IHC.

Den styring der fulgte med har 4 ledninger

1. N

2. Direction Up

3. Direction Down

4. Jord

Når 2. eller 3. får spænding går markisen ned eller op

Forestiller mig at jeg skal bruge 2 udgange på et Output 230 modul og en funktionsblok der sætter spænding på udgangene, når jeg holder et tryk nede

Er det den rigtige måde at gøre det på?

Findes der en FB der kan bruges?

På forhånd tak

P.S. jeg vil senere opgradere med en vindmåler, således at markisen automatisk går op, når en bestemt vindhastighed opnås. Nogen forslag til en vindmåler der kan bruges?

Link til kommentar
Del på andre sites

Kig på den gardin fb der ligger fra LK, den kan det du ønsker.

Jeg kunne ikke finde en gardin fb, men derimod en persienne (3.1.01) og en jalousistyring (3.1.02), men de fungerer ikke efter hensigten. Når trykket aktiveres kører den helt ned eller op. Min hensigt var at den skulle køre ned/op så længe trykket er aktiveret. Dette for at kunne styre hvor langt ud/ind markisen kommer 

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tror at de det er fordi de fleste vil enten have markise fuldt ude eller inde, og gider ikke stå og holde tryk i den tid det tager at køre fra fx helt inde til fuldt ude.

Vedhæftet FB, hvor den kun kører mens tryk holdes inde.

Hvis dette er hvad du ønsker må vi kigge på vindsensor når du har sådan en... :-) 

Emnet med vindsensor har dog været oppe og vende før, og mener at kunne huske at ham Koch slet ikke har dette til IHC "på lager" men kun i en prototype.

Men efter som der jo ikke rigtig er en masse alternativer, kan du jo altid prøve at tage kontakt....

20140427 mCenterFreak Markise.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tror at de det er fordi de fleste vil enten have markise fuldt ude eller inde, og gider ikke stå og holde tryk i den tid det tager at køre fra fx helt inde til fuldt ude.

Vedhæftet FB, hvor den kun kører mens tryk holdes inde.

Hvis dette er hvad du ønsker må vi kigge på vindsensor når du har sådan en... :-) 

Emnet med vindsensor har dog været oppe og vende før, og mener at kunne huske at ham Koch slet ikke har dette til IHC "på lager" men kun i en prototype.

Men efter som der jo ikke rigtig er en masse alternativer, kan du jo altid prøve at tage kontakt....

attachicon.gif20140427 mCenterFreak Markise.zip

Tak, den skal prøves af i morgen. Er ikke selv god til IHC Visual, men er det ikke muligt for en af jer IHC Visual  guruer at modificere den persienne FB?

Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok