Christian Hansen Skrevet April 25, 2014 Rapporter Share Skrevet April 25, 2014 Har 2 stk. IHC Cont. pir 24V fuga siddende hos en kunde, hvor de pludselig ikke virker som de skal. De tænder om dagen, når der er meget lyst ved bevægelse selvfølgelig. Nogen der ved om de har indbygget skumringsrelæ af en art eller hvad det lige kan være? Synes ikke der er meget at se, når man tager dækslet af nemlig. Det er tilsyneladende to stk. som sidder 20 cm fra hinanden, men på hver deres væg rundt om et hjørne og får spænding m.m. fra samme kabel fra tavlen. Men ved ikke lige umiddelbart hvad jeg skal prøve, udover man kan prøve at udskifte dem? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
SilverLine Besvaret April 25, 2014 Rapporter Share Besvaret April 25, 2014 Der er ikke kommet små dyr i sensoren, omkring linsen ? Det er set før Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TorbenSørensen Besvaret April 25, 2014 Rapporter Share Besvaret April 25, 2014 Der er lavet flere forskellige fuga PIR, så hvilken model er det?Er "problemet" at de tænder for lyset, uanset om der er lyst eller mørkt? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Szafranski Besvaret April 27, 2014 Rapporter Share Besvaret April 27, 2014 Ved ikke om det er denne model. Denne modelhttp://www1.lk.dk/servlet/GenereringMainContext?LKnummer=507D5304 Har indbygget skumringsrelæ, men det er noget nær ubrugeligt. Selvom du sætter den til kun at tænde, når det virkelig er mørkt, så tænder den alligevel i dagslys. På denne model kan udgangen sættes til A = Bevægelse & Lux. B = Kun bevægelse. C = Puls.Sæt den til B og benyt fb. Sol op og nedgang v6 i stedet. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Christian Hansen Besvaret April 29, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 29, 2014 #SilverLine >> Har tjekket for dyr og der var intet at se i nogle af dem. #Torben S. >> Umiddelbart, ligner det at det er denne model her: http://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CCsQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww1.lk.dk%2Fkatalog%2Fvejledning%2F98477_01.pdf&ei=sEdfU7qyBaiuyAPz_4CoAw&usg=AFQjCNGDnxB4lZgtZ5YGomLoETslkVjJlg&bvm=bv.65397613,d.bGQDen tænder konstant, så snart der er bevægelse. Om det er lyst eller mørkt.Men har lige kigget på den brugervejledninger og har ikke prøvet at sætte nogle af dem tilbage til fabriksindstillinger eller andet. Det var måske en mulighed. Bare mærkeligt, at begge pir-følere pludselig er sådan. #Kristoffer Nielsen >> Tak for svaret. Har lige angivet hvilken model der er at snakke om måske ovenover. Men det er i hvert fald noteret omkring den model du har fundet, som jeg ser ret mange steder. :-) Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret April 29, 2014 Rapporter Share Besvaret April 29, 2014 Flere af LK' PIR er meget følsom for vind/træk, så hvis installationen er i en let skillevæg evt. med rør til loft, så kan det være en årsag.Her kan en tætning med akryl/silikone i røret muligvis hjælpe. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Claus Frederiksen Besvaret April 29, 2014 Rapporter Share Besvaret April 29, 2014 1) Måske er der brugt et separat skumringsrelæ som så er defekt eller forkert indstillet. Prøv at kigge i Visual programmet 2) Alternativt kan begge PIR være gået tilbage til fabriksindstilling (været strømløse i en længere periode, kunden selv der har pillet) og lysniveauet skal programmeres igen. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Christian Hansen Besvaret April 29, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 29, 2014 Lars Jacobsen Og Claus Frederiksen. >> Tak for svarene. Jeg undersøger begge muligheder i morgen, når jeg kommer derud igen. Får lige bestilt 2 nye følere hos solar med det samme, som jeg kan tjekke om evt er problemet. Skal nok lige give en tilbagemelding, på hvad status bliver efter morgendagens eftersyn :-) Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Christian Hansen Besvaret April 30, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 30, 2014 Efter at have rodet med de pirsensorer i dag og ud fra nogle af Jeres forslag, lykkedes det tilsyneladende. Genstartede begge følere til fabriksindstillingerne nu jeg havde anskaffet mig manualen til dem og efterfølgende satte jeg lux'en til at være væsentlig mørkere end det var før. Nu lyste det i hvert fald ikke i dagslys - så det bare, om de så først lyser når det er for mørkt, da jeg måtte sætte indstillingerne, med en mørk trøje omkring sensoren. Takker i hvert fald for hjælpen :-) Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts