Hop til indhold
  • 0

Defekt 230V Output Modul

SilverLine
 Share

Spørgsmål

Hej forum

Jeg har et defekt 230v output modul. Er der nogen der har erfaring i, hvad det typisk er der ryger i modulet ?

Jeg har prøvet samtlige 8 udgange af, og ingen af dem er der hul igennem til. Så snart jeg erstatter det defekte modul, med et af mine andre moduler, er der ingen problemer.

"J4" på printet, er en multiledning der går ned til relæ kortet, lodningerne ser lidt irrede ud, med virker ellers gode nok, jeg har prøvet at give dem noget elektronikrens, så printet ligger til tørre nu, men tror ikke på det afhjælper problemet desvære.

post-4796-0-73368200-1398322791_thumb.jp

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Update.

Jeg fik sgu gang i modulet igen. Efter det havde fået en grundig gang elektronikrens, og efterfølgende varme fra en hårtørre (hvis det var transistoren i indgangen der var lukket, kan varme eller kulde påvirkning få den igang igen) Og nu køre det igen.

Krydser fingre for at det holder :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Jeg har oplevet lignende, at et output230 V modul virker on/off et par mdr af gangen. Sidst jeg var ude hos en kunden, gjorde jeg intet andet end lige at tjekke at alle ledninger sad rigtig i det.. så virkede det pludselig igen.. og vi lod den ligge et par mdr, hvor fejlen igen opstod.

Da jeg kom derud, virkede det med det samme. Vist det man kalder magi, men valgte at skifte det ud med et nyt og der har ikke været noget siden. Så er Næsten sikker på at det var løsningen at udskifte det. Nu har det i hvert fald holdt i 2 mdr og har intet hørt fra kunden :-)

Link til kommentar
Del på andre sites