Hop til indhold
  • 0

Unable To Launch The Application

LarsMeldgaard
 Share

Spørgsmål

Hej venner

Jeg skal til at omprogrammere mit 12 år gamle anlæg - mine computere har ikke længere nogen programmer installeret, så jeg har hentet alt det nyeste fra LK.

Det går fint med at starte LK Visual, men alle andre programmer fejler med en javafejl "Unable to load ressource: http://192.168.1.3:443/jws/administrator.jnlp (og samme slags fejl hvis jeg connecter med USB)

Min java er netop opdateret til den nyeste (7.55), jeg kører Win7 64bit.

Jeg har opdateret firmwaren til 2.7.190 og har også prøvet at køre firmwaren "reset_Users_Access_control".

Jeg kan heller ikke browse http://usb (den side findes slet ikke) og https://usb giver følgende fejl:

403 Forbidden

Rogatkin's JWS based on Acme.Serve $Revision: 1.39 $     Så jeg har problemet at jeg ikke kan starte Administrator, Sceneviewer, Serviceviewer. Disse ting HAR virket en gang for mange år siden.   Så er der nogen der kan hjælpe mig med at fejlsøge på hvordan jeg kan komme i kontakt med min controller?
Link til kommentar
Del på andre sites

24 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Der har være lidt knas med JAVA og rettigheder. Prøv at søge lidt i forummet emnet har været oppe den del den sidste tid.

Men tilsyneladende har du hul igennem på LAN og kan komme frem til "hovedsiden", men ikke logge ind.

Og hvis du har opdateret firmware med LK´s firmware update program burde din USB forbindelsen jo virke.

men prøv alligevel lige at checke de nederste 2 issues på denne side:

http://lk.dk/Lauritz+Knudsen/professionel/teknisk-support/IHC-Control-Visual-Software2.page?

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Min usb-driver er installeret korrekt. Og både firmwareupdateren og IHC-visual kan jo forbinde via USB. Så driveren virker fint nok.

Men controlleren viser slet ikke nogen web-side når man linker til den - som om at indholdet af den lille webserver er slettet.

Bude den ikke under alle omstændigheder vise en fin forside (uden links på) ??

Nu forsøgte jeg nå at køre reset_user_access firmwaren, og det har jo så resulteret i at min admin bruger (doh!) ikke længere kan connecte. Er der en default bruger som den bliver resat til?

Vil det hjælpe noget som helst at køre factor_reset firmwaren på, eller vil det bare slette hele min opsætning uden at jeg kan genskabe den igen?

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Efter User reset er brugernavn og password: admin, admin

Factory reset er hele opsætning og så er der ingen lys i hytten før du får uploadet et projekt til controlleren, så det er nok ikke lige den du skal anvende.

Prøv evt. med ip/netværks reset.

Du skulle meget gerne kunne se standard login siden i en browser enten på 192.168.1.3 via LAN eller direkte med USB.

Herefter må vi så se på evt. Java problemer.

Prøv evt også lige at tage strømmen fra controlleren, og evt batteribackup, så vi er sikker på den er genstartet.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Ja, der er ikke meget medspil fra controllerens side.  Jeg kan sagtens se controlleren både fra USB og netværk. Når jeg vil logge på IHC VIsual fra netværk skriver den:

LK IHC Controller fundet

Forbindelse ikke tilladt. (det er med admin/admin)

Fra USB virker det med admin/admin.

Når den skriver ikke tilladt - så tilker jeg det som at man ikke har været i adminsitrator og "tændt" for at man skal kunne connecte via LAN. Og det bringer mig til mit oprindelige problem...Adminsitrator programmet kan ikke starte op.

Men når jeg nu ikke kan se noget som helst fra på 192.168.1.3 i en browser, så kan det jo umuligt være noget med min javaopsætning. Så må det jo være controlleren der mangler at sende mig en webside.

Hvis man er sikker på at factory reset rent faktisk giver de rette websider så ville det jo være fint nok, men jeg har på fornemmelsen at dette problem ikke er set før - jeg har i hvert fald ikke kunne spotte andre med præcis den fejl.

Gode ideer er velkomne :-)

Lars

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej Lars.

Hvis du forbinder til kontrolleren med USB-kabel, og kører det program der ligger i LK-mappen der hedder "USB" kommer du så til log-in på kontrolleren?

Og kan du logge ind? Der skal du kunne se din administratorside.

Under "Adgangskontrol" skal du have flueben i alt undtaget 3. parts programmer.

Under "Netværk" kan du se kontrollerens ip-adresse på netværket, og den skal du kunne forbinde til i browseren.

Alternativt kan du logge ind i din router og få listet dine DHCP-klienter på netværket, og der kan du se kontrollerens ip-adresse og prøve den i browseren.

Duer det?

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej Bjarne. Jeg kommer ingen steder hen. Controlleren leverer ingen webside til mig.

Hvis jeg trykker på LK IHC-controller - USB så prøver den at åbne http://usb .. den findes ikke se screenshot 2.

Hvis jeg selv ændrr det til https://usb, så får jeg screenshot 1 - en fejlmeddelelse, som helt klart kommer fra Controlleren.

Hvis jeg klikker på LK IHC Viewer Programmer så får jeg screenshot 3, men to links til steder der ikke virker.

Jeg er 100% med på hvad jeg skal trykke hvis bare jeg har et administrator-program til rådighed.

post-6606-0-78313600-1397900682_thumb.pn

post-6606-0-44691200-1397900690_thumb.pn

post-6606-0-29149300-1397900696_thumb.pn

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Har du en gammel xp eller win 7 maskine 32 bit hvor du kan opdatere java og sætte den ned på minimum sikkerhed? Det var bare for hvis det var din nye maskine der laver ged i den samtidig med at du har noget andet du døjer med.

Hvis du bor i nærheden har jeg en bærbar med win 7 som jeg brugte i går med USB, jeg ved virker  ;) så kunne du komme forbi og låne den.

Det er bare hvis man har flere ubekendte faktorer, er det noget ged det hele  :wacko:

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Pænt af dig at tilbyde maskine - jeg bor dog ikke lige i nærheden. Jeg har prøvet alt i Javakontrolpanelet - Sitelist, Medium Security level (det er den laveste setting min version tilbyder), proxy settings

Jeg forstår ikke hvorfor I mener at det har noget med java at gøre. Hvis jeg kigger i Fiddler/HTTPTrace, så kommer der intet tilbage fra controlleren. Jeg gætter på, at hvis du taster 192.168.1.3 så får du et HTTP svar tilbage fra controlleren, right?

Måske du kunne se præcis hvilken URL administrator-programmet bliver hentet fra på din controller?

I Jnlp-filen "administrator.jnlp" står der en reference til Codebase=http://usb href="jws/serviceview.jnlp"

Når jeg dobbeltklikker på denne fil, starter den Java Web Start Launcher, men finder intet og kommer med denne fejl: com.sun.deploy.net.FailedDownloadException: Unable to load resource: http://usb/jws/serviceview.jnlp

Men det er jo ikke Java's fejl - det er fordi der er ingenting der svarer på den url.

IHC Visual er jo også skrevet i Java, og den virker fint nok - sikkert fordi at koden ligger lokalt på computeren og ikke er enn reference til controllerens website.

Er det ikke rigtigt antaget at deres system hænger sådan sammen?

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Har du en gammel xp eller win 7 maskine 32 bit hvor du kan opdatere java og sætte den ned på minimum sikkerhed? Det var bare for hvis det var din nye maskine der laver ged i den samtidig med at du har noget andet du døjer med.

Hvis du bor i nærheden har jeg en bærbar med win 7 som jeg brugte i går med USB, jeg ved virker  ;) så kunne du komme forbi og låne den.

Det er bare hvis man har flere ubekendte faktorer, er det noget ged det hele  :wacko:

Bjarne, din computer der virker, har den Administrator og Sceneview appliktionerne liggende på din computer, eller henviser disse også blot til et sted inde på controlleren via en jnlp fil?

Jeg kan se på LK's FTP server at de i en revisionshistorik skriver at i version 7.2.132 lavede "Added Hardware version of the administrator page"

Så jeg tænkte på, om nogen lyse hoveder havde en gammel installationsskive liggende, og at det måske kunne være en løsning?

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Øm, ja, men da jeg aldrig har kunnet connecte til denne controller,og jeg lige har installeret alle programmerne, så kan der vel ikke ligge noget som helst i cachen...

Jeg går ud fra du mener Java kontrolpanel -> "Temporary Internet Files" -> Settings -> Delete files

Jo det var det jeg mente. Havde ikke lige fanget at du aldrig havde haft fat i controlleren.

Nu skriver du godt nok at det er et 12 år gammelt anlæg, men jeg går ud fra at controlleren så er skiftet efterfølgende, da Visual 2 controlleren slet ikke fandtes dengang. :)

Du skriver at du godt kan forbinde med controlleren i visual. Kan du derfra så hente/sende projekter fra/til controlleren? Hvis du kan det, kan du jo prøve at give controlleren en fuld reset firmware, men den sletter også dit program, så det er vigtigt at du kan hente dit projekt ud først og kan sende det retur til controlleren bagefter.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Umiddelbart HAR jeg adgang til at connecte til controller og hente/sende projekt - og jeg HAR mit projekt liggende som backup på mine computere..

Jeg var bare lidt i tvivl om, hvad man kunne forvente sig af factory reset - og i den forbindelse ville jeg gerne lære hvordan andres programmer startede op.

Jo - controlleren er naturligvis opdateret ca. i 2007, da jeg tilføjede Wireless, så den har 2.something wirelessviewer siddende. Finten er bare at mine computere er skiftet siden da.

Kan man regne med at controlleren bare arter sig når den får factory reset - altså at den så kommer frem med en menu på 192.168.1.3 / usb-adressen (10.18.93.2) via Schneider virtuel netkort ? Jeg har lidt fornemmelsen af at hvis jeg først nakker den, så er jeg mørklagt seriøst uden mulighed for at gøre noget yderligere..

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Umiddelbart HAR jeg adgang til at connecte til controller og hente/sende projekt - og jeg HAR mit projekt liggende som backup på mine computere..

Jeg var bare lidt i tvivl om, hvad man kunne forvente sig af factory reset - og i den forbindelse ville jeg gerne lære hvordan andres programmer startede op.

Jo - controlleren er naturligvis opdateret ca. i 2007, da jeg tilføjede Wireless, så den har 2.something wirelessviewer siddende. Finten er bare at mine computere er skiftet siden da.

Kan man regne med at controlleren bare arter sig når den får factory reset - altså at den så kommer frem med en menu på 192.168.1.3 / usb-adressen (10.18.93.2) via Schneider virtuel netkort ? Jeg har lidt fornemmelsen af at hvis jeg først nakker den, så er jeg mørklagt seriøst uden mulighed for at gøre noget yderligere..

De få gange jeg har prøvet reset_to_factory har jeg ikke haft problemer med at smide program i controlleren igen.. Der har controlleren bare genstartet og så var der hul igennem. Forstår dog godt din bekymring - især her i påsken. Det SKAL selvfølgelig foregå via USB, da controlleren ikke er opsat til at blive tilgået via netværk efter reset.

Ved du forresten om port nr. er ændret i controlleren? Hvis det er, skal det nemlig tilføjes når du forsøger at få fat i den. Det kan så eksempelvis være 192.168.1.3:nytportnr. Der findes nemlig også en reset_ip firmware som sletter ip indstillinger i controlleren til default, hvis de nu er ændret, og du ikke kan huske til hvad, og der skulle dit projekt ikke blive slettet fra controlleren.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Ja - jeg HAR kørt ip-reset, og der forsvandt mine LAN rettigheder til IHC Visual..

Det er som om at alt hvad jeg prøver bare får ting til at forsvinde mellem hænderne på mig.

Jeg tror jeg spiller kylling og venter til det bliver hverdag - i antagelsen om at der hænger en livline et sted i Ballerup man kan køre hen til.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Bjarne, din computer der virker, har den Administrator og Sceneview appliktionerne liggende på din computer, eller henviser disse også blot til et sted inde på controlleren via en jnlp fil?

Jeg kan se på LK's FTP server at de i en revisionshistorik skriver at i version 7.2.132 lavede "Added Hardware version of the administrator page"

Så jeg tænkte på, om nogen lyse hoveder havde en gammel installationsskive liggende, og at det måske kunne være en løsning?

Der ligger ikke administrator og serviceview mm på pc'en, de bliver afviklet via den .JNLP fil der bliver downloadet når man trykket på "linket" på den webside der kommer frem HVIS man får fat i controlleren. Jeg kan se filen hentes pga det sker i crome at den downloader filen. Faktisk kører jeg bare denne fil når jeg skal på serviceview istedet for at kalde webinterfacet i browseren.

Jeg forstår ikke hvorfor I mener at det har noget med java at gøre. Hvis jeg kigger i Fiddler/HTTPTrace, så kommer der intet tilbage fra controlleren. Jeg gætter på, at hvis du taster 192.168.1.3 så får du et HTTP svar tilbage fra controlleren, right?

Måske du kunne se præcis hvilken URL administrator-programmet bliver hentet fra på din controller?

Her er jeg lidt blank  -_- 

I Jnlp-filen "administrator.jnlp" står der en reference til Codebase=http://usb href="jws/serviceview.jnlp"

Når jeg dobbeltklikker på denne fil, starter den Java Web Start Launcher, men finder intet og kommer med denne fejl: com.sun.deploy.net.FailedDownloadException: Unable to load resource: http://usb/jws/serviceview.jnlp

Men det er jo ikke Java's fejl - det er fordi der er ingenting der svarer på den url.

IHC Visual er jo også skrevet i Java, og den virker fint nok - sikkert fordi at koden ligger lokalt på computeren og ikke er enn reference til controllerens website.

Er det ikke rigtigt antaget at deres system hænger sådan sammen?

Indholdet af vin serviceview-fil:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<jnlp spec="1.5" codebase="http://192.168.1.30" href="jws/serviceview.jnlp">
   <information>
      <title>LK IHC ServiceView</title>
      <vendor>Lauritz Knudsen</vendor>
      <homepage href="http://www.lk.dk"/>
      <icon kind="default" href="http://192.168.1.30/images/icon_main_LK.gif"/>
      <icon kind="splash" depth="24" href="http://192.168.1.30/images/splash2_LK.jpg"/>
      <offline-allowed/>
   </information>
   <security>
     <all-permissions/>
   </security>
   <resources>
   <j2se max-heap-size="512m" version="1.5+"/>
      <jar href="jws/clients.jar" main="true" version="2.7.144"/>
      <jar href="jws/resources.jar" version="2.7.144"/>
      <jar href="jws/jnlp.jar" version="2.7.144"/>
      <jar href="jws/xercesImpl.jar" version="2.7.144"/>
      <jar href="jws/xml-apis.jar" version="2.7.144"/>
   </resources>
   <application-desc main-class="com.schneider.utcsclient.treeview.MainEntryPoint">
     <argument>LK</argument>
     <argument>da</argument>
     <argument>DK</argument> 
   </application-desc>
</jnlp>

Ellers igen er jeg lidt blank der  :blink:
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

De få gange jeg har prøvet reset_to_factory har jeg ikke haft problemer med at smide program i controlleren igen.. Der har controlleren bare genstartet og så var der hul igennem. Forstår dog godt din bekymring - især her i påsken. Det SKAL selvfølgelig foregå via USB, da controlleren ikke er opsat til at blive tilgået via netværk efter reset.

Ved du forresten om port nr. er ændret i controlleren? Hvis det er, skal det nemlig tilføjes når du forsøger at få fat i den. Det kan så eksempelvis være 192.168.1.3:nytportnr. Der findes nemlig også en reset_ip firmware som sletter ip indstillinger i controlleren til default, hvis de nu er ændret, og du ikke kan huske til hvad, og der skulle dit projekt ikke blive slettet fra controlleren.

Ja det med port nr kan jeg også huske at en anden har bøvlet en del med engang

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej Igen.

Så fik jeg taget mig sammen til at resette firmware på controlleren - og det hjalp !!

I første omgang mistede jeg dog al kommunikation på usb - så jeg sank lige en klump, men afinstallerede så hele dynen, og installeree igen, incl. usb driveren.

Herefter var det ingen sag at uploade projektet, og tilgå http://usb og med det samme kom menu-siden frem man kunne vælge programmer fra (incl. administrator programmet så man kunne åbne for sit netværks-access igen.)

https://usb svarer stadig med 403 Forbidden...det skal man ikke lade sig narre af - det er ikke den krypterede side der bliver brugt af menuen.

Så konklusionen er, at den lokale usb-adgang til administrator tilsyneladende var blevet nulstillet, således at jeg havde fået låst mig selv ude. Dette er ikke noget man kan gøre fra administrationen selv - så guderne må vide hvordan det er sket.

Men løsningen var altså en firmware-reset til fabriksindstillinger - og intet andet.

Mange tak for jeres gode ideer!

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Det lyder rigtig godt. :)

Jeg kom i tanke om at hvis man har ændret port nr fra standard port 80 til noget andet, skal man så vidt jeg husker også kalde USB adganden med den port f.eks http://USB:8080

Det er ikke sikkert det var det der var dit problem, men det skulle lige med i tråden.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Ja, man kunne måske lige sige at usb-tricket bliver lavet ved, at der i filen c:\windows\System32\drivers\etc\hosts bliver tilføjet en linje:

10.18.93.2 usb

som blot betyder at du får en lokal dns-entry som oversætter navnet usb til ip-nummeret 10.18.93.2. Dette ip-nummer er koblet til et netværksinterface (Schneider_Electric USB LAN adaptor).

Hvis man har ændret portnumre og ikke kan huske til hvilken, vil man nemt kunne finde den ved at bruge en portscanner (f.eks. denne http://download.cnet.com/Advanced-Port-Scanner/3000-18508_4-98269.html )

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

En anden dejlig lille net/portscanner som både findes til PC, Android og Ipad er Fing:

https://itunes.apple.com/dk/app/fing-network-scanner/id430921107?mt=8

Man kan jo lave et lille forsøg med at ændre portnummer og så se hvordan tingene ter sig. Om man får samme situation som LarsMeldgård. Når nu man kender og kan huske hvilken port der ændres til betyder det jo ikke noget. Så kan man jo altid komme tilbage til default.

Link til kommentar
Del på andre sites