Hop til indhold
  • 0

Fejl I Pir Styring 1.4.06.d

Szafranski
 Share

Spørgsmål

Jeg har gerne ville lave min Visual opsætning mere overskuelig.

Derfor oprettede jeg en Lokalitet der hed Boligmaster. Hvor jeg havde mit skumringsrelæ (Sol op- og nedgang v5) liggende samt Dag & Nat. Her fra kunne jeg bruge dem til mange forskellige fb´er.

Opsætning 1: (Virker fint). Bruger jeg pt. i mit badeværelse 1.2.05.f x 2 og 2 x ure til at lave nat dag. Dette virker fint, men så mangler jeg også Dimmer status.

Opsætning 2: (Virker periodisk) Pir styring 1.4.06.d og 1.2.02.d. Her er både nat og Dimmer status.

Men når jeg bruger opsætning 2, så virker den kun periodisk. Dvs. tænder og slukker som den skal og kan regulere lys op/ned, fx kl. 19.49. Kl 20.15 så virker det ikke og jeg kan heller ikke selv tænde lys på tryk. En time senere, så virker det igen.  

Når jeg i perioden hvor det IKKE virker, tjekker serviceview, Så gør den præcis som den skal, alt går on. Der sker bare ikke noget med lyset.

Tvivler på det er min unidimmer som der er noget galt med., efter som den virker som den skal i opsætning 1

Jeg har uploadet to .vis filer, som har begge mine opsætninger. Er der en som vil være lidt flink og kigge engang på det.

Opsætning 1 - Lysdæmpning Unidimmer med Ur.vis

Opsætning 2 - Pir Styring og Unidimmer.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

10 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Er der virkelig ikke en venlig sjæl, der gider se om jeg har lavet en fejl i opsætning 2. Alternativ redigere 1.2.05f og tilføje nat samt dommer status

Har kun lige kigget kort på din version 2, og der er i hvert fald 2 ting som lige umiddelbart giver nogle problemer.

1. Det ur du bruger, har du valgt ON puls til at styre dag/nat. Den udgang giver kun en puls på det tidspunkt du har valgt at uret skal gå ON, hvilket giver en puls 1 gang i døgnet. Problemet er så at du får nattilstand hver anden dag, og dagtilstand hver anden dag, hvilket jo ikke er meningen.

2. Dit tryk øverst til højre, har du ført til både touch på lysdæmperen, OG konstant funktion på PIR styring fb. Det giver dig et problem når du regulerer lyset, da du så samtidig hver gang, skiftevis slår PIR styringens konstant funktion til/fra.

Jeg har som sagt kun lige kigget kort på det, så om det løser alle dine problemer ved jeg ikke.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Har kun lige kigget kort på din version 2, og der er i hvert fald 2 ting som lige umiddelbart giver nogle problemer.

1. Det ur du bruger, har du valgt ON puls til at styre dag/nat. Den udgang giver kun en puls på det tidspunkt du har valgt at uret skal gå ON, hvilket giver en puls 1 gang i døgnet. Problemet er så at du får nattilstand hver anden dag, og dagtilstand hver anden dag, hvilket jo ikke er meningen.

2. Dit tryk øverst til højre, har du ført til både touch på lysdæmperen, OG konstant funktion på PIR styring fb. Det giver dig et problem når du regulerer lyset, da du så samtidig hver gang, skiftevis slår PIR styringens konstant funktion til/fra.

Jeg har som sagt kun lige kigget kort på det, så om det løser alle dine problemer ved jeg ikke.

Tak for din respons.

Det er korrekt at jeg har brugt On Puls. Men under nat står der, "Skifter til Nat uanset tryktid", samtidig er der jo "Autoskift på ur", så den går on (Nat) ved hjælp af puls og gå off (Dag) ved hjælp af indbygget ur i fb´n.

Grunden til at jeg har lavet Konstant og Touch på samme tryk, var muligheden for at regulere konstant lyset, da vi normalt godt kan leve med vores dags- og natniveau. Så hvis vi satte den til konstant var det for også selv at regulere niveauet.

Men jeg forsøgte at rette det du sagde. Men lige lidt hjalp det. Jeg bruger præcis samme program til min Entré, uden problemer. Jeg har tjekket serviceview og om aftenen/natten så går skumring og nat tilstand on. Når pir går on, så går mem 1 også on. Lyset tænder bare ikke.

Som sagt så virker min dimmer upklageligt ved opsætning 1. Om dagen skal jeg kun trykke en gang på tryk, så tænder/slukker/regulere lyset. Men om aftenen vil det ikke tænde på touch. Så tænker om det kan ligge en form for fejl i Pir 1.4.06d.

Bruger jeg 1.2.02b for sig selv, altså uden Pir styring og med alm touch, så virker alt som det skal.

Jeg har vedhæftet det nye setup, som Du (Torben) anbefalede

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Jeg har fundet fejlen/løsningen. Nu skal jeg bare ha bekræftet den af en med mere ekspertise end jeg selv. I min entré bruger jeg pirstyring 1.4.06C, der må mem 1 og 2, GERNE forbindes direkte til unidimmere. Men 1.4.06D må IKKE. Bruger jeg C og direkte på dommer, så virker det. Vil i Give mig ret i at der er en fejl. Tjek min sidst uploadet fil og så forskellen.

Link til kommentar
Del på andre sites