Hop til indhold
  • 0

Lidt Programerings Hjælp

Heino Poulsen
 Share

Spørgsmål

jeg har lavet et kip med time fb 1.1.1d virker også fint lyset er tændt i 5 min. men mit problem jeg ville også gerne kunne slukke det med samme knap, har prøvet forskelligt men syntes ikke at kunne finde en løsning..

lige en lille mere

jeg har en homecomming op sætning via fb 4.1.16 som tænder lyset jeg man kan finde ind når man kommer hjem, her igen kan man har jeg kun en knap til rådig hed kan jeg også lave en slut alt på sammen knap..

begge mine problemer er sådan det det sammen. jeg vil gerne kunne aktive to forskellige fb på den samme knap... kan det lade sig gøre ?

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Den nemmeste måde at lave 2 funktioner i samme tryk/knap er at anvende funktionen kort/lang tryk. På den måde vil kort tryk tænde det "normale" men f.eks. lang tryk betyder sluk alt.

Det er nærmest standard opsætning at have sluk rum på nederste højre taste og lang tryk på samme laver sluk alt.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Du kan som Lars skriver anvende en kort-lang tryk blok.  Der er en sådan en med som standard (4.1.15).

En sådan blok, har en indgang som du forbinder til dit knap, og derefter har den en "kort-tryk puls" og en "lang-tryk puls/følg" udgang som du kan forbinde til andre FB'ere.

4.1.16 (fremkald scenarie) kan sagtens monteres til 4.1.15 -udgang for at opnå det du vil.

I øvrigt, er det også muligt at lave 3 funktioner på samme knap.  Kort Tryk, Langt Tryk og Dobbelt-Tryk.  Jeg havde præcis samme situation som dig, men blev irriteret over at skulle lave "langt tryk" og valgte derfor "dobbelt tryk" i stedet.  Dette bruger jeg f.eks. også på enkelt-knap-lysdæmpere, hvor langt-tryk allerede har en funktion.  Her kan dobbelt-tryk bruges til f.eks. at tænde på 100%

Dog skal man være opmærksom på, at dobbelt-tryk typisk kræver trådførte kontakter, da de Wireless ikke altid er lige hurtige og kan finde på at "springe" et klik over hvis de kommer hurtigt efter hinanden. Da mine kontakter, hvor relevant, er trådførte har jeg aldrig haft problemer og det er super med muligheden for 3 funktioner i én knap.

Jeg uploader lige min DobbeltTryk FB

Thomas

Link til kommentar
Del på andre sites