Hop til indhold
  • 0

Hjemmesimulering / Tider

Szafranski
 Share

Spørgsmål

Har søgt forummet igen. Men ikke fundet lignende tråde, så håber ikke jeg får stillet et spørgsmål, som har været oppe før.

6.3.02.e.

Jeg forstår ikke tiderne.

Timer 1 = 00:20:00,00 on

Timer 2 = 00:38:00,00 off

Betyder dette er lampe går on 20 min efter hjemmesimulering er aktiveret og slukker 18 min efter?

v.1.03

Her synes jeg, at jeg mangler ur funktion. For kan ikke se logikken i at hjemmesimulering kører hele natten igennem.

Det kan være jeg har overset noget.

Jeg har f.eks. til 6.3.02e lavet et ur 2.1.02.b, med forskellige "sluk alt" tidspunkter. I hverdage og søndag slukker de forskelligt, men alt i mellem 21-22.30. i weekend lidt senere. Korrekt at tyven ved overvågning i en måned, vil finde ud af, at alt slukker samme tid hver tirsdag osv. Men tror ikke han gider ligge der sååå lang tid og overvåge, for at stjæle en sparegris med 400kr i.

(Han er været forbi før, så han ved der kun er sparegrisen, som er noget værd)

Vores hverdag er faktisk meget ens. Lys i køkken er tændt mellem 17.30 & 19. Lys i stue 18-22, Børneværelse 19-20, soveværelse 21-23 og badeværelse lidt med forskel.

Men som jeg ser v.1.03, så kører hele simuleringsperioden med tænd/sluk, tænd/sluk osv. bare med overlap. og så meget tænder og slukker vi altså ikke vores lys.

Er her noget jeg har overset?

Håber i vil være flinke og give mig lidt større indblik i begge fb´er.

Jeg har læst beskrivelse der medfølger fra LK til 6.3.02 og v.1.03 her fra siden.

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Hej Kristoffer

Det hele starter når "Indgang for start/stop af simulering", "Indgang for skumringsrelæ" og "Indgang for ur" ALLE 3 er ON

Udgang et tænder med det samme når alle tre betingelser er ON, samtidigt starter timer 1 som løber i 20 min. Når timer 1 udløber slukkes udgang et og timer 2 starter. Når timer to udløber starter det hele forfra.

Hvis "Indgang for ur" forbindes til et ur som indeholder BÅDE dine start og stoptider for hjemmesimuleringen, så burde du ikke mangle noget ur, hvis jeg ellers har forstået spørgsmålet rigtigt.

Hjemmesimuleringen er dog noget overvurderet, som du selv skriver så er jeres, og de fleste andres, "lysmønster" meget ens. I princippet kan du sagtens nøjes med at tænde lyset i stuen, køkken og evt et værelse på konstant, og glemme alt om tænd og sluk i øvrige rum.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hvis "Indgang for ur" forbindes til et ur som indeholder BÅDE dine start og stoptider for hjemmesimuleringen, så burde du ikke mangle noget ur, hvis jeg ellers har forstået spørgsmålet rigtigt.

Jeg er med på at ur kan forbindes til 6.3.02.e,

Det jeg mente med ur, var til den hjemmesimulerings fb v.1.03, som Terne har lavet. Der er der ikke nogen ur funktion

Link til kommentar
Del på andre sites