Hop til indhold
  • 0

Portstyring - Grundlæggende Sammensætning Af Fb´s

TheDexterTeam
 Share

Spørgsmål

Hej,

Jeg har problemer med at få min portstyring til at fungere - jeg tillader mig lige at starte en ny tråd (har tidligere fået hjælp af Jer omkring min port) :)

Kunne i være flinke at sammensætte et projekt med en simpel portstyring der via et enkelt tryk (venstre og højre) får porten til at åbne og lukke:

Har et 24v output modul samt et relæ i tavlen (24v puls dc) samt naturligvis trykket.

Når jeg prøver at strikke det sammen kan jeg ikke få det til at virke - jeg kan eks. ikke få udgangen på output (som går til relæet) til at gå on/off - for jeg skal da fra funktionsblokken direkte over på udgangen ikke?

Se vedhæftede :P

Hilsen Torben

Portstyring grundlæggende.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Grundlæggende fungere det, men det kan være du skal justere pulstiden lidt mere op.

Du kan teste om dit relæ på udgang 10.01 rent faktisk virker ved at du i serviceview markerer (Ringeklokke) udgangen og trykker på mellemrumstangenten. Så "togler" du udgangen. Holder du Ctrl nede imens, virker det som kip. 

Som du har lavet det nu så skulle det dog give en puls ved tryk.

Du kan også prøve med FB 1.1.04

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Grundlæggende fungere det, men det kan være du skal justere pulstiden lidt mere op.

Du kan teste om dit relæ på udgang 10.01 rent faktisk virker ved at du i serviceview markerer (Ringeklokke) udgangen og trykker på mellemrumstangenten. Så "togler" du udgangen. Holder du Ctrl nede imens, virker det som kip. 

Som du har lavet det nu så skulle det dog give en puls ved tryk.

Du kan også prøve med FB 1.1.04

Opjustering af pulstiden er det outputmodulet eller mit relæ, der har (kan have) behov for det?

Er det muligt at måle på outputmodulet om udgangen (10.01) åbner/lukker når jeg laver ovennævnte test? Jeg har har prøvet med et andet modul og på en anden dataudgang - det hjalp ikke, så jeg tænkte på, at fejlen måtte være i programmeringen. Har også prøvet at sætte 10.01 til konstant on, men det åbnede ikke outputmodulet eller for den sags skyld - nogen af de to moduler :-(

Hilsen Torben

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Bemærker lige du anvender den første udgang på modulet og hvis det er et nyt 24V outputmodul du lige har installeret til port styrings formålet, har du så husket at montere 24V forsyning på nederste højre klemme ? 

http://www1.lk.dk/katalog/vejledning/97584_02.pdf

Ellers kommer der ikke noget ud på udgangen ?

24 V og data til venstre en kun til forsyne selve modulet. Den spænding som modulet switcher til udgangene skal tilsluttes nederst til højre. 0V er den samme så den behøves ikke. 

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hvis du i ServiceView ikke kan åbne porten ved at aktivere din udgang (10.01) med mellemrumstasten i venstre skærmhalvdel, vil jeg som Lars gætte på, at du ikke har forsynet dit output24 modul i højre side i bunden med 0V og 24V. Bjarne spurgte faktisk i en af dine andre poster om du havde husket det. ;)

Hvis du har husket at forsyne output24 modulet, må det være fortrådningen af det eksterne relæ der ikke er som det skal være. A1 på relæet skal fra udgang 10.01 og A2 fra 0V på dit output24 modul. Kl. 11 og kl. 14 på relæet, skal på de to klemmer på portmotoren, hvor man også kan sætte et eksternt tryk på.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Bemærker lige du anvender den første udgang på modulet og hvis det er et nyt 24V outputmodul du lige har installeret til port styrings formålet, har du så husket at montere 24V forsyning på nederste højre klemme ? 

http://www1.lk.dk/katalog/vejledning/97584_02.pdf

Ellers kommer der ikke noget ud på udgangen ?

24 V og data til venstre en kun til forsyne selve modulet. Den spænding som modulet switcher til udgangene skal tilsluttes nederst til højre. 0V er den samme så den behøves ikke. 

Manglede 24v forsyning nederst til højre :rolleyes:

Tak for hjælpen :)

Torben

Link til kommentar
Del på andre sites