Henrik Skaarup Besvaret July 1, 2014 Rapporter Share Besvaret July 1, 2014 Fantastisk arbejde af Mikkel Skovgaard !For 2 år siden byggede vi nyt hus med IHC, men grundet en flok små børn har jeg ikke haft så meget tid til at "lege" med min IHC, Har dog fået blod på tanden efter jeg fandt denne tråd med Mikkels monitor. Fik samme problem med timeout, men efter jeg rettede linje 160 i IHC_class.php fra 'curltimeout' => 10, til 'curltimeout' => 100, (nok lidt i overkanten) virkede ihccaptain upåklageligt på min i forvejen kørende web-server Har nu sat systemet op til at tænde/slukke for vores køkken-sonos ved klik på en IHC-knap. Er helt ny indenfor denne "nye" måde at benytte IHC og det er kun lykkedes mig at få IHC-captain til at reagere på en knap som i forvejen tænder/slukket noget andet.Troede jeg havde en ledig knap, som ikke styrer noget, men da IHC-captain ikke reagerer på tryk på denne mistænker jeg elektrikeren for ikke at have forbundet den til el-tavlen :-( Vi har ikke wireless enheder endnu (men har dog en controller som kan håndtere wireless).Men er der nogen herinde som ved om IHC-captain kan reagere på et wireless batteritryk uden at det er koblet til f.eks. et relæ, men blot er linket til IHC'en? P.S.Har også en Pi som jeg vil forsøge at koble til en masse sensorer og min håb er at jeg kan få den til at kommunikere med f.eks. IHC Captian og dermed være med til at styre IHC.En mulighed er at udstyre Pi'en med en bevægelsessensor (billigere end at få en elektriker til at installere en IHC Pir) og få den til at sende et signal til IHC Captain som så kan sende signal til IHC om at tænde lyset i carporten/forsiden af huset, men kun hvis den eksisterende IHC skumringssensor viser at det er mørkt. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret July 1, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret July 1, 2014 Fantastisk arbejde af Mikkel Skovgaard !For 2 år siden byggede vi nyt hus med IHC, men grundet en flok små børn har jeg ikke haft så meget tid til at "lege" med min IHC, Har dog fået blod på tanden efter jeg fandt denne tråd med Mikkels monitor. Fik samme problem med timeout, men efter jeg rettede linje 160 i IHC_class.php fra 'curltimeout' => 10, til 'curltimeout' => 100, (nok lidt i overkanten) virkede ihccaptain upåklageligt på min i forvejen kørende web-server Har nu sat systemet op til at tænde/slukke for vores køkken-sonos ved klik på en IHC-knap. Er helt ny indenfor denne "nye" måde at benytte IHC og det er kun lykkedes mig at få IHC-captain til at reagere på en knap som i forvejen tænder/slukket noget andet.Troede jeg havde en ledig knap, som ikke styrer noget, men da IHC-captain ikke reagerer på tryk på denne mistænker jeg elektrikeren for ikke at have forbundet den til el-tavlen :-( Vi har ikke wireless enheder endnu (men har dog en controller som kan håndtere wireless).Men er der nogen herinde som ved om IHC-captain kan reagere på et wireless batteritryk uden at det er koblet til f.eks. et relæ, men blot er linket til IHC'en? P.S.Har også en Pi som jeg vil forsøge at koble til en masse sensorer og min håb er at jeg kan få den til at kommunikere med f.eks. IHC Captian og dermed være med til at styre IHC.En mulighed er at udstyre Pi'en med en bevægelsessensor (billigere end at få en elektriker til at installere en IHC Pir) og få den til at sende et signal til IHC Captain som så kan sende signal til IHC om at tænde lyset i carporten/forsiden af huset, men kun hvis den eksisterende IHC skumringssensor viser at det er mørkt. Det er alt sammen muligt - pt. kan IHC Captain dog kun sende ting fra IHC og videre. Den kan fint reagere på tryk der ingenting gør - jeg har personligt en del Wireless tryk som ikke styre noget i controlleren ud over at IHC captain så kan se der bliver trykket. Pt. arbejder jeg på 2 ting:1. En måde at IHC captain kan kalde kommandoer - så den f.eks. kan sende noget output ud via serial porten via commandline kald2. En afløser for hele IHC viewer software som er ren webbaseret Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
McenterFreak Besvaret July 3, 2014 Rapporter Share Besvaret July 3, 2014 2. En afløser for hele IHC viewer software som er ren webbaseretVil det sige at man vil komme til at kunne køre IHC Captain på en Windows PC, eller er det IHC Visual, SceneView osv. du vil lave en afløser til? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret July 3, 2014 Rapporter Share Besvaret July 3, 2014 Det er alt sammen muligt - pt. kan IHC Captain dog kun sende ting fra IHC og videre. Den kan fint reagere på tryk der ingenting gør - jeg har personligt en del Wireless tryk som ikke styre noget i controlleren ud over at IHC captain så kan se der bliver trykket. Pt. arbejder jeg på 2 ting:1. En måde at IHC captain kan kalde kommandoer - så den f.eks. kan sende noget output ud via serial porten via commandline kald2. En afløser for hele IHC viewer software som er ren webbaseretVedr. punkt 2. Kan man så blive tilgodeset når man kører Mac, LK er jo ikke kommet på banen endnu... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret July 4, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret July 4, 2014 Ja min løsning kræver bare en ok browser og sikkert også en Raspberry pi med mindre jeg laver central hosting Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
SilverLine Besvaret July 7, 2014 Rapporter Share Besvaret July 7, 2014 Punkt 2 glæder jeg mig til :-)Hvordan med muligheden for at starte forudbestemte playlister / radio stationer på sonos ? Er det droppet ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret July 7, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret July 7, 2014 Punkt 2 glæder jeg mig til :-)Hvordan med muligheden for at starte forudbestemte playlister / radio stationer på sonos ? Er det droppet ? Nej engang imellem indhenter hverdagen/virkeligeheden mig bare Jeg har faktisk fået hul igennem til at sætte den til at spille en bestemt Sang - nu skal jeg lige lave en måde at tvinge den over på en bestemt playliste. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
SilverLine Besvaret July 8, 2014 Rapporter Share Besvaret July 8, 2014 DVs. Jeg snart kan bruge LK's tangent designer til at designe et tryk med 'sonos - p3" :-) Mikkel Skovgaard 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret July 8, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret July 8, 2014 DVs. Jeg snart kan bruge LK's tangent designer til at designe et tryk med 'sonos - p3" :-)Ja hvis min ferie ikke ender i arbejde Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Esben Uth Besvaret August 11, 2014 Rapporter Share Besvaret August 11, 2014 Jeg ville lige nævne at captain kører super fint på min debian distro også.. Bare hvis der var nogen der havde en gammel pc og ville prøve det af uden at skulle ud og købe en pi. Mikkel Skovgaard 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Anders Holck Besvaret August 19, 2014 Rapporter Share Besvaret August 19, 2014 Up and running på en Rasberry B+Har lavet en Sonos FB der bruger 4 tryk med kip, langt kip, til fuld kontrol over SONOS funktionerne og det fungerer rigtigt godt.Savner dog skift til/fra "party mode", sæt absolut volume og selvfølgelig toggle af playlist/radio......håber det kommer snart :-)Mikkel, har smidt lidt ind på din mobile pay. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret August 20, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 20, 2014 Up and running på en Rasberry B+Har lavet en Sonos FB der bruger 4 tryk med kip, langt kip, til fuld kontrol over SONOS funktionerne og det fungerer rigtigt godt.Savner dog skift til/fra "party mode", sæt absolut volume og selvfølgelig toggle af playlist/radio......håber det kommer snart :-)Mikkel, har smidt lidt ind på din mobile pay. Takker... Jeg er ved at lave de sidste ting - ting der allerede virker i min interne "beta":- Sæt volume til noget bestemt- Afspil en url - men det er de specielle Sonos urls Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Anders Holck Besvaret August 20, 2014 Rapporter Share Besvaret August 20, 2014 Nice :-)Og så et lille spørsmål...Når jeg ændrer mit projekt på IHC controlleren bliver den aldrig hentet igen i IHC Captain, før jeg manuelt laver en sudo rm /var/www/captain/download/project.visog reloader siden.....er der noget jeg har overset? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret August 24, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 24, 2014 Nice :-)Og så et lille spørsmål...Når jeg ændrer mit projekt på IHC controlleren bliver den aldrig hentet igen i IHC Captain, før jeg manuelt laver en sudo rm /var/www/captain/download/project.visog reloader siden.....er der noget jeg har overset?Den burde fange det er en ny version. Jeg kan lige teste det i aften hvor jeg skal kode lidt på det Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Esben Uth Besvaret August 24, 2014 Rapporter Share Besvaret August 24, 2014 Jeg oplevede faktisk det samme i dag, efter jeg havde ændret i mit projekt, der opdaterede den heller ikke projekt filen, først da jeg havde været inde og slette den manuelt.Ikke at det var det store problem for mig. Mener ellers at den førhen har opdateret af sig selv tidligere, det har været i samme udgave af captain som idag ikke opdaterede, hvis det kan hjælpe lidt til, ved ikke om det er noget der kommer og går Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret August 24, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 24, 2014 Fra den 1.9 er jeg arbejdsløs i en måneds tid eller to så jeg håber jeg kan få skruet op for tempoet på udviklingen. Mit fokus er pt på at få fixed de små fejl i har fundet og få fuld kontrol over sonos tingene. Dernæst går jeg igang med mit store projekt ;-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Anders Holck Besvaret August 26, 2014 Rapporter Share Besvaret August 26, 2014 Lyder spændende....:-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
line-web Besvaret August 26, 2014 Rapporter Share Besvaret August 26, 2014 Ville høre bliver det muligt at kunne udlæse numre? fra ihc'en? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret August 27, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 27, 2014 Ville høre bliver det muligt at kunne udlæse numre? fra ihc'en?Numre? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret August 28, 2014 Rapporter Share Besvaret August 28, 2014 Mon ikke der menes om der kan udlæses tællerværdier fra funktionsblokke.Ja det kunne selvfølgelig også have noget med musiknumre og Sonus at gøre.... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
line-web Besvaret August 28, 2014 Rapporter Share Besvaret August 28, 2014 Jeg ville nu gerne kunne udlæse værdierne i min måler (4.2.03.a. Pulsopsamling)så de kan sendes til db. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret August 28, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 28, 2014 Det kan den da mig bekendt allerede i den nyeste version - eller dukker de enheder ikke op - jeg skal nok lige prøve at ændre mit ihc project Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
line-web Besvaret August 28, 2014 Rapporter Share Besvaret August 28, 2014 Jeg har den seneste men der kommer ingen tal værdier. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret August 30, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 30, 2014 Ser på det i næste uge - er så heldig jeg er "jobløs" i en månedstid men jeg regner med at bruge tiden på alle mine hobby projekter Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret September 11, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 11, 2014 Så skete det der IKKE måtte ske - jeg har kodet en del på de nye ting - men gæt hvem der IKKE havde taget backup af det dumme SD kort nå men som naboen siger så bliver det bedre anden gang man koder det Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts