Mikkel Skovgaard Besvaret May 30, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 30, 2014 at ihcmonitor ligger der endnu ?ihcmonitor.tar.gzSå er den ikke pakket ud? Har du kørt sudo tar -xpsvzf ihccaptain.tar.gz Er der en mappe? Har lige også spottet en fejl i min vejledning - du skal tilgå http://(DINRASPBERRYPIIP)/captain/ Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
SilverLine Besvaret May 30, 2014 Rapporter Share Besvaret May 30, 2014 Det hjalp med : http://(DINRASPBERRYPIIP)/captain/ Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret May 30, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 30, 2014 Det hjalp med : http://(DINRASPBERRYPIIP)/captain/ Nu kan jeg logge ind. Jeg kan så desværre ikke ændre status fra offline til online. Det virkede perfekt før.Nej det er der andre der har meldt - jeg skal lige se hvad der kan være gået galt - ser på det senere. Hvad siger en tail som beskrevet i dokumentationen? sudo tail -f /var/log/lighttpd/error.log Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
SilverLine Besvaret May 30, 2014 Rapporter Share Besvaret May 30, 2014 Nej det er der andre der har meldt - jeg skal lige se hvad der kan være gået galt - ser på det senere. Hvad siger en tail som beskrevet i dokumentationen? sudo tail -f /var/log/lighttpd/error.log Min fejl. Så snart jeg fik oprettet en regl, kunne jeg gå online. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret May 30, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 30, 2014 Min fejl. Så snart jeg fik oprettet en regl, kunne jeg gå online. Ja den skal have noget af lave ellers starten den slet ikke - laver lige en regel om den kan fortælle det Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
line-web Besvaret May 30, 2014 Rapporter Share Besvaret May 30, 2014 Jeg kan ikke oprette regler,Jeg trykket på "Opret",popupen "Opret" kommer frem,men de to Dropdown menu'er der er i popup'en,er grå og kan ikke ændres. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret May 30, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 30, 2014 Jeg kan ikke oprette regler,Jeg trykket på "Opret",popupen "Opret" kommer frem,men de to Dropdown menu'er der er i popup'en,er grå og kan ikke ændres. Hvad browser bruger du etc? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
line-web Besvaret May 30, 2014 Rapporter Share Besvaret May 30, 2014 Hvad browser bruger du etc?Jeg bruger Chrome,Har gennemgået hele guiden,den henter temp.vis filendette er loggen:PHP Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /var/www/captain/ajax/form_monactions.php on line 602014-05-30 22:45:42: (mod_fastcgi.c.2676) FastCGI-stderr: PHP Warning: array_diff_key(): Argument #1 is not an array in /var/www/captain/ajax/buildmonitorlist.php on line 2442014-05-30 22:46:16: (mod_fastcgi.c.2676) FastCGI-stderr: PHP Warning: array_diff_key(): Argument #1 is not an array in /var/www/captain/ajax/buildmonitorlist.php on line 2442014-05-30 22:47:20: (mod_fastcgi.c.2676) FastCGI-stderr: PHP Warning: array_diff_key(): Argument #1 is not an array in /var/www/captain/ajax/buildmonitorlist.php on line 2442014-05-30 23:07:32: (mod_fastcgi.c.2676) FastCGI-stderr: PHP Warning: array_diff_key(): Argument #1 is not an array in /var/www/captain/ajax/buildmonitorlist.php on line 244og #debug30-05-2014 23:43:46Polling server status30-05-2014 23:43:46Server status returned: false Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret May 31, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 31, 2014 Ahhh måske er der en fejl der har sneget sig ind - jeg smider en ny opdatering op senere i dag. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret May 31, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 31, 2014 Så er der en ny version: Fjernet mulighed for at starte overvågning hvis der ingen regler er oprettetTilføjet Disklog modul - gem til disk - valgfri placering af log fil og indholdTilføjet Weblog modul - kan post/get til en given url med parametreForbedret redigering af reglerdiverse småfejl rettet Håber alle vil hente den og prøve det nye - specielt er weblog tingene super nyttige for nørderi Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
line-web Besvaret May 31, 2014 Rapporter Share Besvaret May 31, 2014 Dropdown menuerne er fortsat Grå og ikke til at ændre.Og popup'en kan ikke lukkes igen, ved mindre siden bliver opdateret. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret May 31, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 31, 2014 Dropdown menuerne er fortsat Grå og ikke til at ændre.Og popup'en kan ikke lukkes igen, ved mindre siden bliver opdateret.Hvad siger log filen? Det giver ikke meget mening.Slettede du alt før sidste opgradering? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
line-web Besvaret May 31, 2014 Rapporter Share Besvaret May 31, 2014 Hvad siger log filen? Det giver ikke meget mening.Slettede du alt før sidste opgradering?Jeg slettede hele "captain" mappenog kørt hele din guide fra trin 13.Loggen:2014-05-31 16:35:41: (mod_fastcgi.c.2676) FastCGI-stderr: PHP Warning: array_diff_key(): Argument #1 is not an array in /var/www/captain/ajax/buildmonitorlist.php on line 2442014-05-31 16:36:04: (mod_fastcgi.c.2676) FastCGI-stderr: PHP Warning: array_diff_key(): Argument #1 is not an array in /var/www/captain/ajax/buildmonitorlist.php on line 2442014-05-31 17:05:00: (mod_fastcgi.c.2676) FastCGI-stderr: PHP Warning: array_diff_key(): Argument #1 is not an array in /var/www/captain/ajax/buildmonitorlist.php on line 2442014-05-31 18:30:39: (mod_fastcgi.c.2676) FastCGI-stderr: PHP Warning: array_diff_key(): Argument #1 is not an array in /var/www/captain/ajax/buildmonitorlist.php on line 2442014-05-31 18:31:04: (mod_fastcgi.c.2676) FastCGI-stderr: PHP Warning: array_diff_key(): Argument #1 is not an array in /var/www/captain/ajax/buildmonitorlist.php on line 244Og det er samme resultat i "Chrome", "Firefox" & "IE" Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret May 31, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 31, 2014 Jeg slettede hele "captain" mappenog kørt hele din guide fra trin 13.Loggen:2014-05-31 16:35:41: (mod_fastcgi.c.2676) FastCGI-stderr: PHP Warning: array_diff_key(): Argument #1 is not an array in /var/www/captain/ajax/buildmonitorlist.php on line 2442014-05-31 16:36:04: (mod_fastcgi.c.2676) FastCGI-stderr: PHP Warning: array_diff_key(): Argument #1 is not an array in /var/www/captain/ajax/buildmonitorlist.php on line 2442014-05-31 17:05:00: (mod_fastcgi.c.2676) FastCGI-stderr: PHP Warning: array_diff_key(): Argument #1 is not an array in /var/www/captain/ajax/buildmonitorlist.php on line 2442014-05-31 18:30:39: (mod_fastcgi.c.2676) FastCGI-stderr: PHP Warning: array_diff_key(): Argument #1 is not an array in /var/www/captain/ajax/buildmonitorlist.php on line 2442014-05-31 18:31:04: (mod_fastcgi.c.2676) FastCGI-stderr: PHP Warning: array_diff_key(): Argument #1 is not an array in /var/www/captain/ajax/buildmonitorlist.php on line 244Og det er samme resultat i "Chrome", "Firefox" & "IE" Mystisk - jeg har lige lagt en ny version op med lidt rettelser - prøv gerne med den igen. Hvis det stadig driller og du har mulighed for det så ville en adgang til din Rasperry PI være en stor hjælp. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
line-web Besvaret May 31, 2014 Rapporter Share Besvaret May 31, 2014 Virker stadig ikke. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret May 31, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 31, 2014 Virker stadig ikke.Hvad siger loggen nu? Jeg er inde i chatten hvis det er. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
SilverLine Besvaret June 1, 2014 Rapporter Share Besvaret June 1, 2014 Hej mikkel Så har jeg lige installeret din nyeste udgave. Mht. "gem til URL" er det svært at sætte sådan en side op ? Jeg har domæne/webplads. Kunne man hente noget forudprogrammeret ? Undskyld mine neewbee spørgsmål. Men det er spændene Jeg har serverplads hos one.com - De tilbyder bla. en færdig programmeret Blog. Kan det mon bruges ? Men jeg kan stadig prøve at gå online, uden der er nogen regler oprettet, uden den siger noget, ud over at det ikke lykkedes. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
line-web Besvaret June 1, 2014 Rapporter Share Besvaret June 1, 2014 Hej mikkel Så har jeg lige installeret din nyeste udgave. Mht. "gem til URL" er det svært at sætte sådan en side op ? Jeg har domæne/webplads. Kunne man hente noget forudprogrammeret ? Undskyld mine neewbee spørgsmål. Men det er spændene Jeg har serverplads hos one.com - De tilbyder bla. en færdig programmeret Blog. Kan det mon bruges ? Men jeg kan stadig prøve at gå online, uden der er nogen regler oprettet, uden den siger noget, ud over at det ikke lykkedes.Hej SilverLineGem i URL er nærmere ment til ikke at begrænse mulighederneeksempelvis kan du bruge den her: https://www.cpsms.dk/sms/?username=BRUGERNAVN&password=PASSWORD&recipient=MODTAGET_MOBIL&message=Den.%20[date]%20Kl.%20[time]%20Blev:%20[resid]%20aktiveret '[newval]'&from=IHC-Captain Hvids Brugernavn, password & modtager mobil blev indtastet ville modtageren modtage eksempel vis denne besked:Fra:IHC-CaptainBeskeb:Den. 01-06-2004 Kl. 14:02:06 Blev: 320092 aktiveret 'Sand'Det er en måde at bruge den på, Måske opdatere din twitter:http://twitter.com/home?status=S%C3%A5%20er%20jeg%20hjemme%20i%20sofaen.Opdatering på twitter:Så er jeg hjemme i sofaen.Hvad vil du have din til at gøre?Hvad er det for en blog du har? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
SilverLine Besvaret June 1, 2014 Rapporter Share Besvaret June 1, 2014 Hmm troede man kunne få den til at gemme en hændelse på f.eks. en blog. Forstår dog ikke det du skriver med "hvis brugernavn, password og modtager mobil" bliver indtastet. Hvor er det disse oplysninger skal indtastes henne ? Er det i selve URLèn som du viser ? Ved ikke helt endnu hvad jeg vil have den til at gøre. Det var ren nysgerrighed :-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Nicolas Søgaard Besvaret June 1, 2014 Rapporter Share Besvaret June 1, 2014 Hej Mikkel (eller andre der ved det)Ville ihc captain kunne give mig en http get som skal bruges til dette:http://homeawesomation.wordpress.com/2013/02/18/doorbell-ipcam-xbmc-update/ Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
line-web Besvaret June 1, 2014 Rapporter Share Besvaret June 1, 2014 Hmm troede man kunne få den til at gemme en hændelse på f.eks. en blog. Forstår dog ikke det du skriver med "hvis brugernavn, password og modtager mobil" bliver indtastet. Hvor er det disse oplysninger skal indtastes henne ? Er det i selve URLèn som du viser ? Ved ikke helt endnu hvad jeg vil have den til at gøre. Det var ren nysgerrighed :-)Det skal indbygges et lille script til din blog så kan den med garenti klare sagenbrugernavn, password og modtager mobil var kun i det ene tilfælde af men bruger "cpsms"lad min se din blog og så kan det være at jeg kan hjælpe. Hej Mikkel (eller andre der ved det)Ville ihc captain kunne give mig en http get som skal bruges til dette:http://homeawesomation.wordpress.com/2013/02/18/doorbell-ipcam-xbmc-update/Som han skriver nederst på siden bare indsæt det i en browser.Hvis jeg forstår det korrekt vil den URL aktivere funktionen,Så ja må svaret være. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Nicolas Søgaard Besvaret June 1, 2014 Rapporter Share Besvaret June 1, 2014 Det skal indbygges et lille script til din blog så kan den med garenti klare sagenbrugernavn, password og modtager mobil var kun i det ene tilfælde af men bruger "cpsms"lad min se din blog og så kan det være at jeg kan hjælpe. Som han skriver nederst på siden bare indsæt det i en browser.Hvis jeg forstår det korrekt vil den URL aktivere funktionen,Så ja må svaret være. Sweet! Så skal der indkøbes og leges Så slipper jeg for at rejse mig fra sofaen for at se hvem der ringer på Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
line-web Besvaret June 1, 2014 Rapporter Share Besvaret June 1, 2014 Sweet! Så skal der indkøbes og leges Så slipper jeg for at rejse mig fra sofaen for at se hvem der ringer påMen huskDen sætter ikke kameraet op,den åbner ikke børen,og den laver ikke popcorn.ENDNU Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
SilverLine Besvaret June 1, 2014 Rapporter Share Besvaret June 1, 2014 Line-web >> one.com tilbyder at man kan oprette en færdig lavet blog. Det gøres simpelt, når man logger ind, så det kræver ikke den store indsigt i programmering. Ved ikke om det kan bruges ? Eller om der skal laves én fra bunden ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Nicolas Søgaard Besvaret June 1, 2014 Rapporter Share Besvaret June 1, 2014 Men huskDen sætter ikke kameraet op,den åbner ikke børen,og den laver ikke popcorn.ENDNUDøren skal bare åbnes via tryk på mobilen, popcorn spises ikke i huset og kameraet kan jeg nok magte at sætte op, når der alligevel laves ellås, ringeklokke og magnet boltlås.. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts