Goose Besvaret May 27, 2014 Rapporter Share Besvaret May 27, 2014 Jeg havde ikke lige en Pi på lager så jeg tog chancen og smed den ind på en Windows server med Apache og PHP. Og det kører rent faktisk :-) Jeg har ikke testet ret meget på det endnu men den kommunikerer fint med controlleren og jeg kan se mit projekt. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret May 27, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 27, 2014 Der er en ny version på vej som gerne skulle gøre det hele lidt mere strømlinet Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Søren Birkholm Eriksen Besvaret May 28, 2014 Rapporter Share Besvaret May 28, 2014 Jeg havde ikke lige en Pi på lager så jeg tog chancen og smed den ind på en Windows server med Apache og PHP. Og det kører rent faktisk :-) Jeg har ikke testet ret meget på det endnu men den kommunikerer fint med controlleren og jeg kan se mit projekt.Er det lykkedes for dig at starte overvågningen i Web interfaces?Jeg har også installeret på Windows (win 7 ent.) med LightTPD og php og det virker også umiddelbart. men når Unix start scriptet afvikles (.SH), får jeg en pop op på webserveren med hvilket program der skal benyttes til at åbne denne type fil. Har forsøgt med Win-bash, men kan ikke finde en Windows variant af screen, så er gået i stå her. Mvh Søren Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Goose Besvaret May 28, 2014 Rapporter Share Besvaret May 28, 2014 Der må jeg melde pas. Det er ikke lykkes mig endnu.Jeg har forsøgt mig lidt med Cygwin men der skal lige læses op på et par ting. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
line-web Besvaret May 28, 2014 Rapporter Share Besvaret May 28, 2014 jeg har endnu ikke fået den til at sende nogle kommandoer,jeg har fået adgang til controlleren og indsat en pushover kommando,men aktivere jeg trykket kommandoen er sat på, får jeg ingen pushover,men det er som om hver gang jeg aktivere jeg trykket kommandoen er sat på, så genstarter servicen.ikonet går over til rød og lidt efter over til grøn igen. Og kan stadig bruge icz filen. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret May 28, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 28, 2014 Jeg kommer med en opdatering i løbet af ugen Lige nu drikker jeg god rom og hygger - håber i har lidt tålmodighed. Martin Abildgaard 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
line-web Besvaret May 28, 2014 Rapporter Share Besvaret May 28, 2014 Hørt.Skål for det. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Brian Schmidt Besvaret May 29, 2014 Rapporter Share Besvaret May 29, 2014 Hej Mikkel.Romen er dig vel ondt :-) Jeg har fulgt dit projekt igennem lang tid, idet jeg har en controller uden viewer (ved en fejl) og gerne vil kunne manipulere med controlleren på min egen måde.Jeg har købt en Raspbery Pi, jeg har fulgt din vejledning og nu sidder jeg og kigger på browseren med den grønne firkant med lokaliteter oppe til venstre, men ingen lokaliteter?Jeg kan sige at Service View virker fint.Status nederst til høje i ihccaptain er rød og siger OfflineNogen ideer? PS, jeg donerer gerne.... Når det spiller :-)Mvh.Brian Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
line-web Besvaret May 29, 2014 Rapporter Share Besvaret May 29, 2014 Hej brianJeg har det på samme måde og jeg tror det har noget med hans sidste upload at gøre,prøv at byt filerne ud med disse:http://www.ihc-user.dk/forum/index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_id=4004Så skulle lokaliteterne gerne blive vist. Det er et af de første script fra side 3http://www.ihc-user.dk/forum/topic/4229-ihc-monitor-system-til-php/?p=28540 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Brian Schmidt Besvaret May 29, 2014 Rapporter Share Besvaret May 29, 2014 Hej Line-web Tak for input. Jeg får med de filer i den zip fil du linker til stadig ingen lokationer, men der er også kommet en fejl i forbindelse med Sono gennemgangen. Alle ideer er velkomne /Brian Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
line-web Besvaret May 29, 2014 Rapporter Share Besvaret May 29, 2014 Sorry denne nåede jeg at tage inden filerne crachede: http://37.128.219.22/IHC/old_ihccaptain.zipDen skulle vise Lokaliteter. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Brian Schmidt Besvaret May 29, 2014 Rapporter Share Besvaret May 29, 2014 Hej Igen Og tak for at prøve, men jeg har stadig ingen lokationer, dog er Sonos discover fejlen væk igen. Mvh.Brian Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Brian Schmidt Besvaret May 29, 2014 Rapporter Share Besvaret May 29, 2014 Min download folder er tom... Den ligner den fejl Martin har skrevet om tidligere i tråden, men jeg kan ikke finde løsningen på hans problem... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Brian Schmidt Besvaret May 29, 2014 Rapporter Share Besvaret May 29, 2014 Tadaa... en "sudo chown www-data downloads" fixede det. Nu skal der leges og Mikkel, der er gryn på vej, det er super lækkert det du har lavet. /Brian Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret May 30, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 30, 2014 Jeg pakker nok den nyeste jeg har her lokalt - den har lidt nyt men det er mest kode oprydning Der er så ingen disklog pt. da modulerne er ved at blive omskrevet. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret May 30, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 30, 2014 Så er der ny version med: Internet explorer support er opgivet - benyt en rigtig browser, f.eks. ChromeHelt modulært/plugin baseret system til styring af handlingerMulighed for at sætte web port og ssl port - webport sættes efter controllerens ip som: 192.168.1.10:8080Mulighed for at angive hvor intervallet på volume op/ned på Sonos controller modulet http://jemi.dk/ihc/ <-- her kan det hentes og læses mere om det - jeg har ikke fået lavet den nye installer/færdige SD image klar. Men der sket lidt nyt hele tiden VIGTIGT: jeg har lavet formaterne om på nogle af filerne så det er vigtigt at man slette den eksisterende mappe og ligge den nye ind rent. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
SilverLine Besvaret May 30, 2014 Rapporter Share Besvaret May 30, 2014 Hvis jeg har installeret din tidligere version (ihc monitor) Er det så helt forfra i installations processen igen ?? Eller hvordan gør jeg det nemmest ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret May 30, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 30, 2014 Hvis jeg har installeret din tidligere version (ihc monitor) Er det så helt forfra i installations processen igen ?? Eller hvordan gør jeg det nemmest ?Altså nu afhænger det af hvad du mener - opgraderings proceduren er nok sådan her: Slet mappen med det gamle ihc monitor og følg installation vejledningen fra trin 13 her: http://jemi.dk/ihc/# Du mister alle de eksisterende regler med mere du har lavet. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
SilverLine Besvaret May 30, 2014 Rapporter Share Besvaret May 30, 2014 Dumt spørgsmål nok, men nu er jeg ikke så skarp til det. Men hvordan sletter jeg ihc monitor mappen ? Har lige haft SD kortet i min mac, men synes ikke at kunne finde den omtalte mappe der skal slettes ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret May 30, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 30, 2014 Hurtigt Dumt spørgsmål nok, men nu er jeg ikke så skarp til det. Men hvordan sletter jeg ihc monitor mappen ? Har lige haft SD kortet i min mac, men synes ikke at kunne finde den omtalte mappe der skal slettes ?Hurtigt svar - ssh ind på din rasperry pi og kørsudo rm /var/www/ihcmonnitor -rf mappen ligger i /var/www/ Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret May 30, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 30, 2014 Tadaa... en "sudo chown www-data downloads" fixede det. Nu skal der leges og Mikkel, der er gryn på vej, det er super lækkert det du har lavet. /Brian Takker - glæder mig Den nye version jeg lige har smidt op skulle være bedre - jeg håber at få et par nye moduler klar i weekenden Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
SilverLine Besvaret May 30, 2014 Rapporter Share Besvaret May 30, 2014 Hurtigt Hurtigt svar - ssh ind på din rasperry pi og kørsudo rm /var/www/ihcmonnitor -rf mappen ligger i /var/www/ æv nu siger den 404 - Not found , efter jeg har kørt sudo rm /var/www/ihcmonnitor -rf og efterfølgende fulgt guiden fra nr. 13. Måske jeg skal starte helt forfra ?? Skriver jeg linien Fra Punkt 16, fremgår det stadig at ihcmonitor.tar.gz ligger der Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret May 30, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 30, 2014 æv nu siger den 404 - Not found , efter jeg har kørt sudo rm /var/www/ihcmonnitor -rf og efterfølgende fulgt guiden fra nr. 13. Måske jeg skal starte helt forfra ?? Hvad sigerls -l /var/www/ Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
SilverLine Besvaret May 30, 2014 Rapporter Share Besvaret May 30, 2014 Hvad sigerls -l /var/www/ at ihcmonitor ligger der endnu ?ihcmonitor.tar.gz Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
line-web Besvaret May 30, 2014 Rapporter Share Besvaret May 30, 2014 Min bliver fortsat ved med gå Online - Offline heletidenog jeg modtager fortsat ingen pushover,(Har testet at pushover virker og det gør den). Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts