Lars Jacobsen Besvaret April 22, 2014 Rapporter Share Besvaret April 22, 2014 Raspbian:http://www.raspberrypi.org/downloads/ Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret April 22, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 22, 2014 Korrekt - brug raspbian - der er mange gode guides og alt burde virke ud af kassen. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Clemen Besvaret April 22, 2014 Rapporter Share Besvaret April 22, 2014 Kanon, er det muligt at lave så der kan kaldes en shell script under ting der skal gøres når events optræder? Mikkel Skovgaard 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret April 23, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 23, 2014 Kanon, er det muligt at lave så der kan kaldes en shell script under ting der skal gøres når events optræder? Helt klart. Det kommer på todo listen. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret April 23, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 23, 2014 Jeg har lige rodet lidt mere med det her til morgen. Der kan godt være nogle problemer med det jeg har lagt op. Ser om jeg kan få kodet lidt mere nu her som gør det bedre.For at få lidt nemmere versions historik og gøre det nemmere for jer at finde laver jeg nok en lille hjemmeside samtidig. Har i nat fået tilføjet notifikationer så man får en push notifikation. Jeg har det pt på når garagen har stået åbent i 10 minutter, en simpel timer ved port åbner som sætter en bool til true. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Clemen Besvaret April 23, 2014 Rapporter Share Besvaret April 23, 2014 Lige for at dele mine erfaringer, jeg skulle sætte filrettigheder (satte dem bare til 775) på /data/* ellers fik jeg en rettighedfejl i apache loggen. Ud over dette får jeg en exception når den vil skanne for sonos enher (hvilket jeg ikke har noget af) - JEg kan dog klikke ok, og den går videre og logger ind Der opstod en alvorlig fejl:Failed completing UPNP scan<pre>object(Exception)#2 (7) { ["message":protected]=> string(27) "Failed completing UPNP scan" ["string":"Exception":private]=> string(0) "" ["code":protected]=> int(0) ["file":protected]=> string(35) "/var/www/html/includes/phpsonos.php" ["line":protected]=> int(70) ["trace":"Exception":private]=> array(2) { [0]=> array(6) { ["file"]=> string(35) "/var/www/html/includes/phpsonos.php" ["line"]=> int(25) ["function"]=> string(9) "discovery" ["class"]=> string(8) "PHPSonos" ["type"]=> string(2) "->" ["args"]=> array(0) { } } [1]=> array(6) { ["file"]=> string(28) "/var/www/html/ajax/sonos.php" ["line"]=> int(13) ["function"]=> string(11) "__construct" ["class"]=> string(8) "PHPSonos" ["type"]=> string(2) "->" ["args"]=> array(0) { } } } ["previous":"Exception":private]=> NULL}</pre> Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret April 23, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 23, 2014 Lige for at dele mine erfaringer, jeg skulle sætte filrettigheder (satte dem bare til 775) på /data/* ellers fik jeg en rettighedfejl i apache loggen. Ud over dette får jeg en exception når den vil skanne for sonos enher (hvilket jeg ikke har noget af) - JEg kan dog klikke ok, og den går videre og logger ind Der opstod en alvorlig fejl:Failed completing UPNP scan<pre>object(Exception)#2 (7) { ["message":protected]=> string(27) "Failed completing UPNP scan" ["string":"Exception":private]=> string(0) "" ["code":protected]=> int(0) ["file":protected]=> string(35) "/var/www/html/includes/phpsonos.php" ["line":protected]=> int(70) ["trace":"Exception":private]=> array(2) { [0]=> array(6) { ["file"]=> string(35) "/var/www/html/includes/phpsonos.php" ["line"]=> int(25) ["function"]=> string(9) "discovery" ["class"]=> string(8) "PHPSonos" ["type"]=> string(2) "->" ["args"]=> array(0) { } } [1]=> array(6) { ["file"]=> string(28) "/var/www/html/ajax/sonos.php" ["line"]=> int(13) ["function"]=> string(11) "__construct" ["class"]=> string(8) "PHPSonos" ["type"]=> string(2) "->" ["args"]=> array(0) { } } } ["previous":"Exception":private]=> NULL}</pre> Ahh ja det går nok galt når den ikke kan finde Sonos enhederne - det skal jeg nok lige se på. Virker resten? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
BrianPedersen Besvaret April 23, 2014 Rapporter Share Besvaret April 23, 2014 er der mon en venlig sjæl der kan fortælle mig hvordan jeg ligger filerne over på pi´en ? altser IHC filerne.. er ligesom gået i stå ved punkt 3... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret April 23, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 23, 2014 Er lige på mobilen. Prøv at Google lidt om at bruge f. Eks winscp til at kopiere det over. Ellers laver jeg lige et nyt download sted og en kort kommando man kan benytte senere Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
MartinSJ Besvaret April 23, 2014 Rapporter Share Besvaret April 23, 2014 HejJeg har problemer med at logge ind fra min raspberry via scripet - skal man have opdateret sin controller firmware med det nye certifikat? kører pt 2.7.132 på hardware 6.1 og har kun min macbook ved hånden... Mikkel Skovgaard 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
BrianPedersen Besvaret April 23, 2014 Rapporter Share Besvaret April 23, 2014 jeg har også problemer med at logge på, når jeg har indtastet login oplysninger, og klikker log på, sker der ikke mere, og jeg har nyeste fw på controlleren 2.7.190 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Clemen Besvaret April 23, 2014 Rapporter Share Besvaret April 23, 2014 Tjek jeres fil rettigheder på de mapper jeg skriver længere oppe, samt hvem der er ejer både grupper og bruger, evt. tjek apaches error log Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
BrianPedersen Besvaret April 23, 2014 Rapporter Share Besvaret April 23, 2014 Tjek jeres fil rettigheder på de mapper jeg skriver længere oppe, samt hvem der er ejer både grupper og bruger, evt. tjek apaches error log Nu kan jeg ikke helt finde ud af det med brugerrettigheder, loggede ind med winscp med pi/raspberry, men der kunne jeg ikke få lov at skrive, så oprettede en root kode, loggende ind som root, og sat data til 775 som du skriver (og har ligeledes gjort som mikkel skriver i punkt 3, og i loggen (var/log/apache2/error.log) får jeg: [Wed Apr 23 19:18:25 2014] [error] [client 192.168.0.24] PHP Fatal error: Call to undefined function curl_init() in /var/www/ihc/includes/IHC_class.php on line 29, referer: http://192.168.0.21/ihc/monitor.phpden er så listet flere gange... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret April 23, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 23, 2014 HejJeg har problemer med at logge ind fra min raspberry via scripet - skal man have opdateret sin controller firmware med det nye certifikat? kører pt 2.7.132 på hardware 6.1 og har kun min macbook ved hånden...Nej koden skulle være pænt ligeglad med certifikat med mere. Har du noget sonos på netværket? Kommer der er en fejl besked og kan du ping din ihc fra raspberry pi via shell? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Clemen Besvaret April 23, 2014 Rapporter Share Besvaret April 23, 2014 Du mangler curl Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Clemen Besvaret April 23, 2014 Rapporter Share Besvaret April 23, 2014 sudo apt-get install php5-curl Mikkel Skovgaard 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin Abildgaard Besvaret April 23, 2014 Rapporter Share Besvaret April 23, 2014 Så fik jeg det lagt på synologyen... Stort set uden problemer... Kopierede filerne overåbnede sitenloggede på IHCfik Sonos fejlen som Clemen ;-)fin visning af alle mine lokationer og devices. ( lille udfordring med ÆØÅ)oprettede en regelog trykkede på Start, men her går det så galt.. Den stopper igen efter få sekunder.. Kan se i filerne i Data at regler bliver skrevet dertil men log filen er tom. Nogen ideer? PS: Curl er installeret tidligere på Synologyen.( til andre brugere ) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
MartinSJ Besvaret April 23, 2014 Rapporter Share Besvaret April 23, 2014 Manglede curl, men det løste ikke login Nej koden skulle være pænt ligeglad med certifikat med mere. Har du noget sonos på netværket? Kommer der er en fejl besked og kan du ping din ihc fra raspberry pi via shell?Har Sonos og kan ping controlleren error.log siger: Fatal: error: IHC/SOAP Fault on 'GetProjectInfo' : Logon Failed,0 in/var/www/ihcmonitor/includes/IHC_class.php on line 331 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin Abildgaard Besvaret April 23, 2014 Rapporter Share Besvaret April 23, 2014 fandt disse linier i loggen, så det er vist et synology settings problem: PHP Warning: exec(): PHP exec disable. in /volume1/web/ihc2/ajax/control_monitor.php on line 50, referer: http://192.168.1PHP Warning: passthru(): No '..' components allowed in path in /volume1/web/ihc2/ajax/control_monitor.php on line 9 Nogen der har inputs er de velkommen ellers arbejder jeg videre på problemet i morgen.. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Clemen Besvaret April 23, 2014 Rapporter Share Besvaret April 23, 2014 Fandt dette på sonologys forum: If you have telnet enabled, edit the php.ini file, look for the line safe_mode_execdir = /usr/syno/bin and remove the /usr/syno/bin part of the line.Then you will have to restart the nas for the change to take effects or just type /usr/syno/apache/bin/httpd -k restart Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1354922243 Besvaret April 23, 2014 Rapporter Share Besvaret April 23, 2014 Så fik jeg det lagt på synologyen... Stort set uden problemer... Kopierede filerne overåbnede sitenloggede på IHCfik Sonos fejlen som Clemen ;-)fin visning af alle mine lokationer og devices. ( lille udfordring med ÆØÅ)oprettede en regelog trykkede på Start, men her går det så galt.. Den stopper igen efter få sekunder.. Kan se i filerne i Data at regler bliver skrevet dertil men log filen er tom. Nogen ideer? PS: Curl er installeret tidligere på Synologyen.( til andre brugere ) Hej Jeg har også installeret det på min Synology med held og har samme problem med at jeg ikke kan starte monitoren, så status går tilbage til Offline Får følgende fejl når jeg prøver at starte: Fatal error: Call to undefined function pcntl_signal() Jeg tror dog problemet er at jeg ikke har php5-cli og/eller php5-pcntl installeret og jeg ved desværre ikke hvordan jeg skal så denne pakke ind da jeg ikke kan finde den i ipkg pakkerne... Lars Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret April 24, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 24, 2014 Jeg ser på det i aften. Har en lang dag med møder i dag. Jeg vil dog lige sige at jeg har kodet det raspberry fordi der er aktiv udvikling af tingene og ordentlig support for php tingene. Se evt i jeres php.ini fil og se om der disabled noget. Safe mode skal slås fra Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
BrianPedersen Besvaret April 24, 2014 Rapporter Share Besvaret April 24, 2014 sudo apt-get install php5-curl det var lige precist det jeg manglede, og tak for det, nu kan jeg logge ind, og den henter fint projektet, uden fejl, og kan se sonos enhederne, men jeg har sikkert lavet en fejl mere, for hvis jeg klikker på opret en regel, så kommer der fint en boks op hvor jeg kan vælge en masse, men kan ikke få lov at gemme, hellerikke få lov at starte overvågningen. får et par fejl:[Thu Apr 24 04:44:41 2014] [error] [client 192.168.0.24] PHP Notice: Undefined index: dataline_output in /var/www/ihc/ajax/buildmonitorlist.php on line 124, referer: http://192.168.0.21/ihc/monitor.phpsh: 1: /var/www/ihc/ajax/../monitor/stop.sh: Permission deniedsh: 1: /var/www/ihc/ajax/../monitor/start.sh: Permission denied hvad kan der nu være galt? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
MartinSJ Besvaret April 24, 2014 Rapporter Share Besvaret April 24, 2014 3 husk at lave din webbruger være ejer (sudo chown www-data:www-data mappenavn -R) af følgende folders: data, download og monitor - altså "sudo chown www-data:www-data data -R" og det samme for download og monitor mappen Skal brugernavn på IHC controller og raspberry pi skal være det samme for at rettighederne passer? Tror lige jeg skal have læst op på det med rettigheder i linux Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Clemen Besvaret April 24, 2014 Rapporter Share Besvaret April 24, 2014 Skal brugernavn på IHC controller og raspberry pi skal være det samme for at rettighederne passer? Tror lige jeg skal have læst op på det med rettigheder i linux Nej, den bruger du skal give ejerskabet over filerne er den bruger din web service kører med, (ofte www-data) - du kan tjekke det ved at smide en php fil et sted på din webserver med følgende linje: <?php echo exec('whoami'); ?> Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts