Hop til indhold
  • 0

Sammensætning Af Alarmfunktionsblok(Ke)

TheDexterTeam
 Share

Spørgsmål

Hej,

Jeg prøver at få følgende funktionsblokke til at spille sammen med et kodetastatur:

6.1.04b

6.2.01d

1.1.04c

Jeg cykler noget rundt i at få det til at virke - eks. at få korrekt status vist i kodetastaturet (til/frakobling af alarm) men jeg får altid et "forkert" resultat af status i tastaturet.

I første omgang skal jeg have brugerkode 1 til at virke - derefter vil jeg prøve at få en funktion for brugerkode 2 til virke.

Det må være det der med følg/invertering der driller.

Var der én af Jer derude der vil hjælpe med at sætte de tre blokke sammen for mig og vedhæfte dette til tråden? :P

Tak på forhånd.

Hilsen Torben

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

I vedhæftede kobler kode 1 alarmen til/fra.

Kode 2 giver en puls på indgang i 1.1.04.c. (evt. til din garageport)

Super og mange tak:

Jeg havde ført status på tastaturet ind på 6.1.04.b. udgang brugerkode 1 men der henter du status fra 6.2.01.g.

1) Du bruger puls-fuktionen ved brugekode 1 og brugerkode 2.....hvornår og til hvad kan man bruge udgang (ikke puls)?

2) Spærring for spæring af tilkobling i 6.1.04.b - den bør jeg vel bruge og trække fra "tilkobling af alarm ok" i 6.1.01.g?

3) Kan du med ganske få ord forklare hvorfpr du anvender "følg som indgang" ved brugerkode 2......det kan jeg ikke helt gennemskue :-(

Tak :-)

Hilsen Torben

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Super og mange tak:

Jeg havde ført status på tastaturet ind på 6.1.04.b. udgang brugerkode 1 men der henter du status fra 6.2.01.g.

1) Du bruger puls-fuktionen ved brugekode 1 og brugerkode 2.....hvornår og til hvad kan man bruge udgang (ikke puls)?

2) Spærring for spæring af tilkobling i 6.1.04.b - den bør jeg vel bruge og trække fra "tilkobling af alarm ok" i 6.1.01.g?

3) Kan du med ganske få ord forklare hvorfpr du anvender "følg som indgang" ved brugerkode 2......det kan jeg ikke helt gennemskue :-(

Tak :-)

Hilsen Torben

Ja din alarm-fb. skal stadig styre status og køre helt som før, bortset fra at tastaturet køres gennem 6.1.04.b.

Ved at køre tastaturet gennem 6.1.04.b, kan du sørge for at din alarm-fb. kun får puls fra de kodepladser som du selv bestemmer dig for. Derved kan du bruge nogle af koderne til andre ting - f.eks din garageport.

1) Om man bruger puls eller udgang, kommer an på hvad man vil styre med koden. Hvis man eksempelvis vil styre en fb. som kræver at en indgang bliver holdt ON til man taster koden igen, er det udgangen man bruger i stedet. Alarm-fb. kræver en puls, og det gør indgangen i 1.1.04.c. også, så derfor var det pulsen jeg brugte.

2) Nej hvis du fører "tilkobling af alarm ok" til "spærring af tilkobling" kan du ikke koble din alarm til. Du skal sikkert ikke bruge denne spærring til noget, men hvis man sætter den ON kan du ikke bruge tastaturet.

3) Grunden til at den står på følg, er at så vil udgangen i 1.1.04.c. give en ON puls når kode 2 tastes. Hvis det eksempelvis er til garageporten, skal dit eksterne relæ have en ON puls for at åbne/lukke porten. (det svarer til at du trykker på knappen til din portstyring)

PS..  Efter min mening er der fejl i 6.1.04.b., da tiderne til spærring af koder ikke fungerer helt efter hensigten. Jeg ved selvfølgelig ikke hvad programmøren ved LK havde i tankerne med de tider til spærring, men det er ikke lige sådan jeg forstår det skal virke. :D

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Ja din alarm-fb. skal stadig styre status og køre helt som før, bortset fra at tastaturet køres gennem 6.1.04.b.

Ved at køre tastaturet gennem 6.1.04.b, kan du sørge for at din alarm-fb. kun får puls fra de kodepladser som du selv bestemmer dig for. Derved kan du bruge nogle af koderne til andre ting - f.eks din garageport.

1) Om man bruger puls eller udgang, kommer an på hvad man vil styre med koden. Hvis man eksempelvis vil styre en fb. som kræver at en indgang bliver holdt ON til man taster koden igen, er det udgangen man bruger i stedet. Alarm-fb. kræver en puls, og det gør indgangen i 1.1.04.c. også, så derfor var det pulsen jeg brugte.

2) Nej hvis du fører "tilkobling af alarm ok" til "spærring af tilkobling" kan du ikke koble din alarm til. Du skal sikkert ikke bruge denne spærring til noget, men hvis man sætter den ON kan du ikke bruge tastaturet.

3) Grunden til at den står på følg, er at så vil udgangen i 1.1.04.c. give en ON puls når kode 2 tastes. Hvis det eksempelvis er til garageporten, skal dit eksterne relæ have en ON puls for at åbne/lukke porten. (det svarer til at du trykker på knappen til din portstyring)

PS..  Efter min mening er der fejl i 6.1.04.b., da tiderne til spærring af koder ikke fungerer helt efter hensigten. Jeg ved selvfølgelig ikke hvad programmøren ved LK havde i tankerne med de tider til spærring, men det er ikke lige sådan jeg forstår det skal virke. :D

Jeps - tak :-)

Ad 3) jeg har prøvet at få 6.1.04.b. til at tænde/slukke (lys), men lyset får jeg ikke til at blive konstant tændt eller slukket det tænder/slukker i sammen omgang og omvendt.

Jeg går eksempelvis direkte fra 6.1.04.b på et lampeudtag men kan ikke lige gennemskue hvordan jeg kommer fra 6.1.04.b til lampeudtaget - kan du hjælpe her :rolleyes:

Hilsen Torben

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hvis du vil tænde/slukke for en lampe, kan du føre puls fra den valgte kode til eksempelvis indgang kip i en 1.1.01.d. avanceret kip eller hvilken fb. du nu ellers bruger til den lampe du vil styre.

Jeps - jeg prøvede bare at føre udgang fra den valgte kode over på udgang til lampested for at se hvordan det virkede. Men jeg havde åbenbart ikke helt forståelsen for, at jeg skulle ind med puls i blok for lysstyringen....det har jeg nu :-)

Hilsen Torben

Link til kommentar
Del på andre sites