Hop til indhold
  • 0

Hvilket Datalinieprodukt?

TheDexterTeam
 Share

Spørgsmål

Hej,

I forbindelse med min portåbner har jeg anskaffet mig et relæ:

http://www.elsag.dk/interface-relae/med-fjederklemmer/interface-hjaelpe-relae-24v-ac-dc-1-omskifter.htm

1) Kan man ud fra produktbeskrivelsen af relæet se hvor mange ms relæet skal have for at blive aktiveret - jeg har i anden tråd skrevet sammen med Jer her i forummet om, at standard er funktionsblokkene sat til 250ms....men jeg vil jo gerne lige have på plads hvad mit relæ skal have

2) Hvilket datalinieprodukt (output) skal jeg bruge: Ringeklokke, lampeudtag etc.?

3) Hvilken "grundlæggende" funktionsdblok kan jeg lige her og nu bruge for at teste åbning/lukning af port.

Tak for hjælpen.

Hilsen Torben

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

1:

I databladet står: response time about 10 ms release time about 5 ms

2:

Det er ligemeget, men du kan jo lave dit eget: Brugerdefineret udgangsprodukt

3:

FB 1.1.04.c. Følg / Invertering måske ?

Ang. 1: 250ms som std. er i funktionsblokkene burde jo så være ok hvis jeg forstår databladet korrekt......det er bare fordi jeg p.t. ikke kan få relæet til at reagere på en puls.

Er dette korrekt fortsået af mig? :rolleyes:

Hilsen Torben

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

1. bare lav et forsinket frafald på 0,5 sek i din fb. Det virker fint hos mig, det er bare så porten "når at reagere" på pulsen

2. Jeg kan se der sidder en diode i relæet, så du skal polarisere forsyningen 24V/0V korrekt.

Har du husket at forsyne dit output 24 i bunden til højre, fra Din psu?

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

1. bare lav et forsinket frafald på 0,5 sek i din fb. Det virker fint hos mig, det er bare så porten "når at reagere" på pulsen

2. Jeg kan se der sidder en diode i relæet, så du skal polarisere forsyningen 24V/0V korrekt.

Har du husket at forsyne dit output 24 i bunden til højre, fra Din psu?

Tak for svar:

1) I eks. 1.1.01.d hvor sætter jeg forsinket frafald?

2) Hvis jeg laver en fysisk aktivering af indgangen på relæet blinker diode plus port åbner/lukker.....lige nu skal jeg bare fundet ud af hvorfor mit udgangsmodul ikke får aktiveret relæet.

3) Jeg må lige have dette undersøgt når jeg kommer hjem til aften ;)

Hilsen Torben

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Tak for svar:

1) I eks. 1.1.01.d hvor sætter jeg forsinket frafald?

2) Hvis jeg laver en fysisk aktivering af indgangen på relæet blinker diode plus port åbner/lukker.....lige nu skal jeg bare fundet ud af hvorfor mit udgangsmodul ikke får aktiveret relæet.

3) Jeg må lige have dette undersøgt når jeg kommer hjem til aften ;)

Hilsen Torben

Ad 1) Er det pulstimeren, vi taler om mon?

Hilsen Torben

Link til kommentar
Del på andre sites