Hop til indhold

Flere Scenarier På Ét Tryk + Unidimmer... Hjælp...

Recommended Posts

Hej,

Jeg sidder og roder med lidt IHC nu her og har lige brug for lidt hjælp.

På nedstående link fra LK, viser de de forskellige scenarier, hvor man ved ét tryk, f.eks. dæmper lys 1 (spots) til 60%, lys 2 (lys under overskabe) til 30% og lys 3 (andre spots) til 10%.

Hvordan gør man dette nemmest. Kan man bruge unidimmer 400 i tavlen og så lave disse scenarier efterfølgende? Alt for længe siden jeg har været på kursus i ihc og kan sku' ikke lige huske hvordan og hvorledes med scenarier, medmindre man bruger wireless lampeudtag med dæmp. Men det er ikke lige så nemt nu her, når der fx. skal være spots m.m.?

link: http://3d.lk.dk/#/kitchen (hvis du trykker på "4 funktions tryk" og "prøv selv" der er scenarier "rengøring, madlavning, spisning og sluk)

På forhånd tak...

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er kun de Wireless dimmere, som man kan sende et scenarielink til, og fastsætte et lysniveau i %. Det er de eneste rigtige dimmere at vælge til IHC, af det udvalg der findes nu. Programmeringsmæssigt er de langt mere fleksible end alle andre, og de eneste som giver tilbagemelding til controlleren angående status, så controlleren rent faktisk ved om dimmeren er tændt eller slukket. De kan desuden håndtere op til 32 scenarier. De kan som de eneste også styres fra LK's apps via en "slider".

En lille ulempe (for nogle) der er ved de Wireless dimmere, er at de ikke er til montering i tavlen. Mange vælger at sætte dem over/under/ved siden af tavlen i f.eks et underlag eller en installationskanal med kanaldåser.

En UNI400 dimmer styres via pulser, og kan fremkalde 2 forskellige lysniveauer som man gemmer manuelt. Den er efter min mening lidt oldnordisk rent styringsmæssigt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok