Lars Rasmussen1354922308 Skrevet March 21, 2014 Rapporter Share Skrevet March 21, 2014 Hej Jeg har fjernet nogle gamle kontaker, og står så med huller i enten væg (dåse) eller dørkarm. Her kan jeg selvfølgelig bare montere blinddæksler som jeg har liggende, men nogle steder vil jeg gerne sætte batteritryk op. Jeg kan ikke lige gennemskue hvordan jeg får et batteritryk fastspændt i sådan et eksisterende hul uden af bruge lange træskruer (brugt i gamle installationer). En midlertidig løsning jeg overvejede var at skifte skruerne i et blinddæksel ud med nogen der var noget længere og så lade dem gå igennem batteritrykket også. Lidt af en klods, og det er heller ikke lykkedes mig at finde skruer der var lange nok. Nogen gode løsninger her? mvh Lars Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Carsten L. Besvaret March 21, 2014 Rapporter Share Besvaret March 21, 2014 Hej Lars. Et batteritryk med tilhørende ramme og afbryderskruer. I dåserne er der sandsynligvis en klump skruen kan skrues i. Dørkarmen kan være lidt mere vanskeslig, men du brude kunne ligge batteritrykket direkte ovenpå gerigten og så 2 ”lange” afbryderskruer, forudsat der ellers er noget skruerne kan fange.Afbryderskruer kan købes i mange langder http://www.greenline.dk/Lauritz-Knudsen-FUGA-1/LK-Fuga-Afbryderskruer-18/LK-FUGA-afbryderskruer-92020Kan helt sikkert købes billigere. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
SilverLine Besvaret March 21, 2014 Rapporter Share Besvaret March 21, 2014 Har lige stået i samme situation som dig. Hullerne i gerrichterne er jo 44mm, så jeg to et kop bor, og borede ud i en plade, og så havde jeg en rund klods, som jeg så limede i hullet, da det var tørt, kunne batteritrykket monteres med de korte afbryder skruer. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Rasmussen1354922308 Besvaret March 21, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 21, 2014 Har overvejet begge dele, men syndes ikke "rigtige" løsninger :-) Vil helst ikke lukke helt ind til ledningerne, hvis jeg en dag skal omkonfigurere, eller noget er holdt om med at virke. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
SilverLine Besvaret March 23, 2014 Rapporter Share Besvaret March 23, 2014 Jeg var så heldig at der hvor der sad afbryder /stikkontakt satte jeg en kombi dimmer, den har jo almindelig klør. Der hvor jeg limede en prop i, sad afbryderen for sig selv, så trak ledningerne ud, og limede proppen i. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Rasmussen1354922308 Besvaret March 23, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 23, 2014 ok. I dørkarmene har jeg limet 2 små træklodser fast på siderne indvendigt, så der er noget at skrue i. Det var vist det :-) Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
SilverLine Besvaret March 23, 2014 Rapporter Share Besvaret March 23, 2014 ok. I dørkarmene har jeg limet 2 små træklodser fast på siderne indvendigt, så der er noget at skrue i. Det var vist det :-) Perfekt :-) Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts