Hop til indhold

Hvordan Finder Jeg Indgange Med Windows Maskine

Gæst iaan93ab
 Share

Recommended Posts

Gæst iaan93ab

Hej med jer

Jeg er desværre i den uheldige situation at jeg har købt et hus med udokumenteret IHC

Jeg har en controller hvor jeg bruger visual version 1.32

Jeg har tidligere brugt service program version 1.8 på en XP maskine til finde hoved og hale i det hele, men den er desværre død nu.

Det er ikke muligt at installere programmet i Windows 7 x64 så derfor håber jeg at der er en anden måde at finde ud af hvilke indgang en kontakt har i systemet.

Håber virkelig der er en anden løsning end at udskifte controller.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg forstår det som at det er IHC SERVICE programmet, der ikke fungerer med win7, og ikke Visual 1.32.
Hvis min antagelse er rigtig, henter du i stedet dit program ud i Visual 1.32 softwaren, og starter installations simulering (f8). Her kan du se hvilke indgange/udgange som bliver aktiveret/deaktiveret (hhv. grøn/rød i venstre skærmhalvdel). Du kan også sætte logfunktion til, og endda styre indgange og udgange direkte med mellemrumstasten. Det er lidt i stil med ServiceView til en Visual 2 controller, og altså ikke så gammeldags som IHC Service programmet, som mest af alt minder om den gamle dos controller.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst iaan93ab

Det er rigtigt forstået at det er IHC Service programmet jeg mangler.

Programmet der er hentet ud af controlleren siger ikke rigtig noget om hvad det er for kontakter de enkelte indgangen referer til.

Jeg må prøve mig frem.

Jeg har fået følgende svar fra LK

IHC Viaual 1(.32) og herunder serviceprogrammet, er understøttet til og med Windows XP (32bit).
Hvis du ønsker at anvende et styresystem der er nyere en windows XP,
skal du opdatere din controler til en IHC Visual 2, der pt. understøtter windows 7 og 8. (32/64 Bit)
Dette kræver en omskrivning af den software du har i din IHC Visual 1 i dag.

Hvis jeg forstår det rigtigt skal jeg ud og have en ny controller og så igang med at skrive hele programmet igen, går ikke udfa at jeg kan opdaterer den nuværende controller til IHC visual 2

Tak for hjælpen

/Ian

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har fået følgende svar fra LK

IHC Viaual 1(.32) og herunder serviceprogrammet, er understøttet til og med Windows XP (32bit).

Hvis du ønsker at anvende et styresystem der er nyere en windows XP,

skal du opdatere din controler til en IHC Visual 2, der pt. understøtter windows 7 og 8. (32/64 Bit)

Dette kræver en omskrivning af den software du har i din IHC Visual 1 i dag.

Sikke da et svar fra LK. :rolleyes:  De kender åbenbart ikke deres eget produkt ret godt, men det er selvfølgelig også en gammel model efterhånden..

Jeg siger det lige igen :Start installations simulering..

Her sakset fra brugsforvirringen til Visual 1.32:

Installations simulering

Det er muligt at simulere sit program direkte i en installation uden at uploade det til controlleren. Dette gøres ved at forbinde pc'ens COM port til controlleren med et IHC forbindelseskabel. Herefter går man i simuleringsmode ved at trykke på F8.  Man kan nu iagtage status på de enkelte modulers terminaler direkte på skærmen. Ligeledes kan man simulere på sædvanligvis i IHC Visual, og iagtage virkningerne både i IHC Visual og i installationen. Man kan også benytte installationens komponenter (svagstrømstryk, PIR osv) til at aktiverer funktionslinks og funktionsblokke.  Ved aktivering med installationens komponenter behøver den pågældende indgang eller udgang ikke at være markeret i IHC Visual.

Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok