liberalis Skrevet March 10, 2014 Rapporter Share Skrevet March 10, 2014 HejVi har gulvvarme styring fra Wavin. Er der nogen i dette forum som har erfaring med at koble det sammen med et IHC anlæg?Hilsen Lars Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Clemen Besvaret March 11, 2014 Rapporter Share Besvaret March 11, 2014 Ja, det kræver at du har en fortrådet temperatur føler i hvert rum, og så at du tilkobler dine telestatter til et output model, så er det styret af ihc. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
liberalis Besvaret March 11, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 11, 2014 Hej, Tak for svar. Og hvis man ikke har mulighed for at trække ihc kabler og dermed opsætte en fortrådet temperatur føler i hvert rum? Jeg tænkte om det mon er muligt at tilgå wavin styringsboksen via f.eks. rs232 / rs485 eller andet..? Eller finder der ikke nogle trådløse temperaturfølere som kan kobles sammen med IHC? Venlig hilsen,Lars Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret March 11, 2014 Rapporter Share Besvaret March 11, 2014 Umiddelbart nej. Der er ikke meget der er kompatibelt med IHC - altså til direkte tilkobling til controlleren/bussen eller via Wireless.Hvis ikke du har mulighed for kablede rumtermostater, findes der dog andre producenter end Wavin som kan tilgås via netværk/PC/App. Det kører så heller ikke over IHC, men ..... Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret March 12, 2014 Rapporter Share Besvaret March 12, 2014 Men hvis du har 2 ekstra ledere ved et ihc tryk i de rum du vil have varmestyring, er det til at lave. Hver føler kræver 0volt (det har du til tryk) og derudover en 24 volt og en leder til input. Så er det bare af med dørgeriktet og så frem med boremaskinen. Mine tempfølere sidder i gips/muren bag et blænddæksel, og jeg har ikke nået at få fræset riller i dækslerne, og det virker fint (på 3. år :-) )Så du kan måske sætte dem lige bag et tryk? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Clemen Besvaret March 12, 2014 Rapporter Share Besvaret March 12, 2014 Jeg har smidt følerne bag mine tryk, det virker fint, bare ikke der hvor de sidder bag en b&o ir kontakt, den udvikler nemlig en del varme Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts