Hop til indhold
  • 0

Forbind Magnetkontakt


Morten P.
 Share

Spørgsmål

Hej,

 

Jeg har (for længe siden) købt et par magnetkontakter som jeg nu forsøger at tilsluttet.

 

Desværre står jeg med 4 ledninger som jeg ikke ved hvordan skal forbindelse - ja, jeg har kigget på LK installations dokumentation og også søgt her i forummet.

 

Helt praktisk:

4 ledninger, lad os sige leder 1,2,3 og 4.

Jeg har målt mig frem til forbindelse mellem 1 og 2 samt 3 og 4. Der er intet udslag når jeg måler på tværs.

 

Kan nogen hjælpe mig videre? - det er sikkert ganske simpelt.

 

/ Morten

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det ene par er sabotage mens det er andet er selve magnetkontakten.

Selve magnetkontakten er kun sluttet sålænge dør eller vindue er lukket.

Okay, og i mit tilfælde (eftersom der ikke er nogen markeringer på ledningen), må jeg gætte mig til om par 1 eller par 2 er sabotage.

 

Jeg ønsker ikke at bruge sabotage, da det er til en loftslem, hvordan skal det par forbindels?

Det andet par tilsluttes 0V på en leder og den anden til 24/24 input modul, eller?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Sabotagekredsen ser du bort fra. Det ledningspar der er forbindelse imellem når lågen er lukket er rigtig nok det du skal bruge. Og den ene leder fra dette par tilsluttes 0 volt på dit inputmoul og den anden leder en ledig indgang på dit inputmoul.

Bemærk at du skal bruge en inverteret FB da signalet er on ved lukket lem.

Du bruger en smule mere strøm ved at anvende et input 24/24 end hvis du bruger et input 24/3

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok