Hop til indhold

Placering Af 1-Moduls Dimmer

Recommended Posts

Jeg er ved at bygge min egen installation om og vil derfor gerne have feedback på mit lysniveau, men jeg bryder mig ikke om at dimmeren sidder inde i tavlen i et underlag, derfor efterlyser jeg smarte løsninger til placering af dimmeren i tavlens front... 

Førhen var det meget moderne at placere afbrydere til skift mellem konstant og ur ved f.eks el varme i tavlerne men kan ikke finde dåserne

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvorfor så ikke bare bruge en almindelig forfra dåse ?

Hvordan vil du få den til at sidde fast på fronten med den tynde godstykkelse?

Hvordan vil du så kunne pille tavlefronten af, hvis der er monteret en forfradåse?

Som jeg ser det, er den eneste fornuftige løsning en dåse, der kan klikkes på din-skinnen i tavlen. Dåsen skal så have en dybde der gør at dimmerens front lige akkurat passer med tavlens front.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis det er en alm. UG tavler eller lign, er det svært at lave noget tavlemonteret. Men er det en Hager eller anden "industritavle" ja så kan man godt få plads til at montere et underlag/dåse så man kan tavlemontere en Wireless unidimmer. Der findes jo clips til montering på indkapsling så det kan DIN skinne monteres.

Der har tidligere været uploadet et billede af en norsk brugers tavle,( mener jeg det var). Det så ganske fornuftigt ud. Om den er gangbar efter SB mht varmeberegning mm er mere tvilsom. Men det kan lade sig gøre.

Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok