Michael Pedersen Skrevet July 2, 2008 Rapporter Share Skrevet July 2, 2008 Hej, Er det muligt at få en hygrostat til at starte for en ventilator via IHC?På forhånd takAno Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Peter Ilsøe Besvaret July 2, 2008 Rapporter Share Besvaret July 2, 2008 HejDet kan man godt, problemmet er at LK ikke laver en hygrostat til IHC. Så man skal finde en hygrostat der enten har et 24v forsyning/output eller et potentialfrikontaktsæt. Man kan også bruge et 230 v input modul til IHC, sammen med en 230v hygrostat.Derudover skal man havde et 230 v output modul til at styreventilatoren.Sad og surfede lidt og fandt denne hygrostat fra L&S control se vedhæftede fil.Hilsen Peter [file name=Es537.pdf size=44995]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Es537.pdf[/file]Es537.pdf Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Michael Pedersen Besvaret July 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret July 2, 2008 Hej,Tak for det hurtige svar - hvad med den hygrostat LK selv laver, kan de ikke virke?På forhånd takAno Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Peter Ilsøe Besvaret July 3, 2008 Rapporter Share Besvaret July 3, 2008 Jo den kan også bruges, dog skal du huske at slå timeren fra i produktet. Den har en del prel når relæet slukker. Dette kan dog filteres fra i en funktionsblok.Hilsen Peter Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomas H. Kristensen Besvaret July 9, 2008 Rapporter Share Besvaret July 9, 2008 Den billigste hygrostat findes nok i Harald Nyborg til 128 kr. Den er på 230V så du skal bruge et 230V input. Dog har den en timer på 2 min og er indbygget i en skod ventilator, men den skrotter man bare eller kobler fra /Thomas Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Klaus Larsen Besvaret July 10, 2008 Rapporter Share Besvaret July 10, 2008 http://www.eibmarkt.comsøg på hygrostat, her finder du flere passive hygrostater som kan tilsluttes direkte til et input modul og kræver ingen strøm. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret July 14, 2008 Rapporter Share Besvaret July 14, 2008 Jeg har så, selvom jeg ikke er meget for at indrømme det, et par steder gjort så hygrostaten sidder parallelt med IHC, så jeg kan tænde den konstant eller på timer, og så kører den på hygrostat hvis det bliver fugtigt nok, men uden indflydelse fra IHC.Hvis man ikke vil ha' den til at køre på bestemte tidspunkter, kan man jo altid afbryde forsyningen til den.På den måde, slipper du for at søge efter en speciel hygrostat eller sætte et input230 modul op. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts