Hop til indhold
  • 0

Udelys Ønskes Tændt Af Pir, Med Mulighed For Overstyring Af Tryk

Tommy Vind Madsen
 Share

Spørgsmål

Hej alle

Først og fremmest et stort TAK for et fantastisk forum, som i mange situationer har hjulpet mig med programmering af mit IHC anlæg.

Denne gang er jeg dog kommet til kort, og kan ikke finde svar på mit ønske, så jeg håber på der er en venlig sjæl som kan hjælpe en "ikke så ferm" IHC programmør på vej med følgende ønske:

- Udelys skal tændes af pir, betinget af skumringsrelæ. Timer på 1 min. skal slukke lyset.

- Pir skal kunne overstyres af tryk. Trykket skal både anvendes til tænd og sluk af lys. Ved overstyring af pir skal lyset være tændt indtil det manuelt slukkes igen via tryk.

Jeg har anvendt FB 1.4.03c til denne funktion, og dette fungerer egentlig fint, dog slukker lyset igen ved timer.

Hvordan får jeg lyset, ved overstyring af pir, til kun at slukke ved et manuelt tryk?

Tillægsfunktion: Om muligt ønskede jeg gerne at det kunne være et langt tryk.

Jeg håber på der er nogle som kan hjælpe.

På forhånd tak.

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Hej Tommy

FB 1.4.01.f. Udelys, har disse funktioner. Dog slukker lyset på timer når konstant lys deaktiveres.

Hvis lys skal slukke med det samme, så skal FB lige rettes lidt.

For lang tryk kan man sætte FB 4.1.15. Kort-lang tryk ind mellem tryk og "input for konstant".

Hej Jesper, og tak for det hurtige svar.

Jeg anvendte i første omgang FB 1.4.01f, som du foreslår, men denne opfylder heller ikke mit ønske.

Det der sker når jeg forbinder tryk med konstant lys, er at jeg fint kan tænde lyset via tryk, men jeg kan ikke slukke det igen. Her ville jeg gerne det var muligt at slukke lyset via samme tryk.

Håber du eller en anden kan hjælpe

Link til kommentar
Del på andre sites