Jesper Reinbach Skrevet February 5, 2014 Rapporter Share Skrevet February 5, 2014 Jeg søger en funktion hvor en udgang blinker med lyset 2 gange blot ved et tryk. Det skal være sådan at lyset vender tilbage som det var, altså hhv slukket eller tændt. Findes der en blok til dette?Så skal jeg lige høre hvor man finder en guide til at downloade ihc blokkene under downloads.På forhånd tak Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret February 5, 2014 Rapporter Share Besvaret February 5, 2014 LK´s standardhus FB har den omtalte ringeklokke funktion indbygget. Du kan downloade dem fra LK´s hjemmeside. Filer fra Downloadsektionen hentes på normal vis. Hvis der er tale om en .vis fil (altså et projekt) ja så åbner du det, højreklikker på FB´n og vælger gem. Vælg et passende sted hvor du kan finde dem igen. Lav evt. separat dir til det. Herefter lukkes og genstartes Visual og du kan finde den/de pågældende FB hvor du gemte dem.Det samme gælder hvis det er .ifb filer. Så kopierer du dem bare til et passende sted.F.eks. c:\programmer\LK IHC Control\IHC Visual\FunctionBlocks\07. Mine egne FB Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jesper Reinbach Besvaret February 6, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 6, 2014 Tak for svaret, men synes ikke jeg kan finde noget hvor lyset går tilbage til tændt. man kan sagtens få lyset til at blinke, men så slukker det når sekvensen er slut. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret February 6, 2014 Rapporter Share Besvaret February 6, 2014 Er du helt sikker på du benytter Standardhus FB 9.x.x ? og ikke bare en standard FB fra Visual program pakken ?Hos mig bliver hele huset altså ikke sort, hvis der er nogen der ringer på om aftenen, og lyset har blinket.Prøv at uploade dit program så vi kan se hvad der er forkert, siden det ikke virker.Det fede ved IHC ringeklokken er jo at man i bestemte tidsrum kan disable lyden og nøjes med at få lyset til at blinke. Fint hvis man f.eks. har små børn der lige er lagt i seng. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts