Hop til indhold

Tilslut Lampe Til Ihc Dimmer

Madss
 Share

Recommended Posts

Hej ,

Jeg har et lampeudtag med LK dimmer. Har købt huset hvor dette allerede var, og har således ikke kendskab til el delen, men har nogenlunde styr på visual delen.

Ved udtaget sidder fire ledninger (blå, gul, 2xhvid). Gul er jord, resten er jeg lidt i tvivl om. Men når jeg sætter lampen op med blå og en hvid lyser pæren konstant.

Dette var jo også meningen, men jeg kan ikke slukke/tænde på kontakten eller via visual delen, hvor jeg har slukket på alle udgange.

Nogen der har en ide til hvad der kan være galt?

Jord forbindelsen bruges ikke.

Blå og den anden hvide giver intet lys, og kan heller ikke tænde på kontakten.

Hvid og hvid giver heller ikke lys og intet held på kontakten.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis det er et wireless udtag skal det linkes til din controller i Visual. Der er vist noget om at der helst skal være belastning på -altså lyskilde, når dette gøres. Prøv med alm. Glødepærer ikke LED/sparepære. Det er muligt den kan lyse ved fast fase, som du har på den ene hvide ledning. Der hvor du skal tilslutte med dimmer er markeret med en bølge/pil symbol samt den blå nul (N).

Gul/grøn er jord, og skal ikke benyttes, men kan benyttes.

Så skulle du kunne programmere den i visual, til den ønskede funktion/tryk.

Læs evt. Vejledningen/manualen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvad har du der skal tænde det her lampeudtag? - Altså hvilken type kontakt/afbryder?

På klemme L, skal du montere de to hvide.

På klemme N, skal du montere den blå.

Den sidste leder du har, er den Gul/Grøn eller blot gul? Jeg kunne forestille mig at den blot er gul, og derfor er din gamle mellemledning. Den kan du derfor blot smide en samlemuffe på, og lade den ligge oppe i lampeudtaget.

På "undersiden" af dit lampeudtag, montere du så din lampe som du altid gør, blå på N og brun på bølge/pil (altså ikke på L!)

Så skal du som Lars ganske rigtigt siger, sætte noget belastning på lampeudtaget, herefter åbner du din PC -> IHC visiual -> Controller -> Link/Test produkter. Så må du lige lure om de stadig er forbundet til din controller.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er ikke en wireless løsning. Kontakten er en alm opus svagsstrømstryk (Den alm kontakt med fire tryk).

Den tidligere ejer af huset havde det jo til at virke, og der er ikke ændret i installationen eller styringen siden.

Jeg tror måske der mangler noget oppe ved lampeudtaget?

Når jeg piller afdækningen af ved lampeudtaget stikker der blot de fire ledninger ud. Disse havde jeg i første omgang blot sat i en samlemuffe og på den modsatte side monteret lampen.

Lampen jeg forsøger at hænge op er en helt alm købt i IKEA, hvor jeg selv kan sætte en skærm på:

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/00067854/

Har også forsøgt at sætte de to hvide ledninger på klemme L og blå på N på den ene side af samledelen fra IKEA lampen, men også uden held.

Pæren jeg bruger er godkendt ifølge LKs hjemmeside til 350 CR dimmeren.

Link til kommentar
Del på andre sites

OK, nu skrev du jo blot Lampeudtag med dimmer, derfor gik vi ud fra det var Wireless. Men de er så "bare" tale om et alm. dimmer. Den kan være defekt,

Og for en god ordens skyld så start altid med el al. glødepære. Det ved man duer, uanset om en LED/sparepære er på "positivlisten".

Men prøv at uploade dit projekt så vi kan se om der er noget der ser forkert ud. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu siger du; Når jeg piller afdækningen af ved lampeudtaget stikker der blot de fire ledninger ud. Disse havde jeg i første omgang blot sat i en samlemuffe og på den modsatte side monteret lampen. Mener du så bogstavlig talt én samlemuffe? Så du har sat den blå, den gule samt de to hvide i den samme muffe? I så fald, så burde din sikring springe, hvis der ellers er spænding på.

Nu skriver du at du har prøvet at sætte de to hvide på klemme L og den blå på klemme N, og det er uden held - Vil det så sige at der ikke er konstant spænding her på? Fordi det var der indledningsvis, synes jeg du nævnte i dit første indlæg; Men når jeg sætter lampen op med blå og en hvid lyser pæren konstant.

Nu det ikke er et wireless udtag, så skal du bruge den gule(Du siger godt nok at gul er jord, men er du sikker på det?), så hvis du sætter lampen mellem blå(N) & gul(L/M1), så burde du kunne aktivere det på dit tryk.

Link til kommentar
Del på andre sites

@Christian, Ja altså jeg smed ikke alle ledningerne i samme muffe (så grøn er jeg alligevel ikke indenfor el). Men en muffe med fire ind og udgange, hvor jeg så smed de to hvide i én, gul i en og blå i en. På modsatte side tilsluttet lampen.

@Lars, tak for tippet! Det viste sig at være pæren der fuckede det op. En glødepære ved man hvad er :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok