Hop til indhold
  • 0

Har Brug For Hjælp Til Programmering !

bde1
 Share

Spørgsmål

Hej

har for nylig flyttet ind i et hus med IHC Det er min hensigt er at lære at lave simpel programmering selv ,men har pt nogle programmerings opgaver som jeg må indse at jeg ikke kan løse selv på nuværende tidspunkt.

Belønning efter aftale 

ønsker ændret

1.lys slukker i opholdsrum utidigt og ofte   (stue,værelse a og værelse b og badeværelse)

2. Automatisk lys bliver ikke styret af skumrings relæ,dvs det tænder og slukker om morgenen og eftermiddagen hvor det faktisk er mørkt.

3. ønsker at vores styrede stikkontakter skal have konstant spænding indtil de bliver programmeret til andet.

program vedhæftet

projekt1.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

1. Der er jo flere tændinger. Så hvilke udgange er det helt konkret? Brug evt serviceview hvis du er i tvivl.

2. Ikke forstået - Sorry :-) 

3. Du kan slette link til FB der styrer udgang og slet også FB hvis den ikke styrer andet. i konfig af udgang på stikkontakt i venstre side kan du vælge at udgang skal gemmes ved strømsvigt, og at den skal være initial ON.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

1.Værelse A: lampeudtag

Værelse B: lampeudtag

Stue:spot

badeværelse 2 1. sal :spot

2.min forklaring var nok lidt forhastet og overfladisk.Da jeg ikke har IHC viden og erfaring og heller ikke er elektriker må jeg forsøge ar forklare på normalt dansk.

Meget af vores lys i huset er PIR styret som man kan se på programmet .Problemet er at IHCen åbenbart ikke ved hvornår det er mørkt.Så vidt jeg ved er der et skumring relæ monteret ,men om det ikke er programmeret rigtigt eller der er et helt andet problem kan jeg ikke finde ud af.

3.

Jeg forsøger at følge dine vejledning

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej

Har nu skimmet dit program lidt mere...

Lyset tændes på tryk.
PIR kan holde lyset tændt, hvis der registreres bevægelse.
Hvis der ikke registreres bevægelse i 15 minutter, så slukkes rummet.
Du kan kontrollere om PIR virker via ServiceView.
Lys kan også slukke, hvis "Sluk alt" aktiveres.
Dette kan ske på flere måder. fx ved langt tryk (2 sekunder) på "sluk rum" tasten (nederst højre) i et hvilket som helst rum med denne "Sluk rum" tast. Små børn kan nemt komme til at gøre dette utilsigtet.

Ang dit problem med skumring:
Kan umiddelbart kun se at det er udelyset, som tænder på PIR når det er mørkt.
Men kan sagtens have misset noget. Jeg kan ikke helt forstå problemet...

Der er installeret et skumringsrelæ, og du kan kontrollere det via ServiceView. Det er konfigureret under lokationen Udendørs.
Link til kommentar
Del på andre sites