Hop til indhold

Fb For Wireless Dimmer Touch

Recommended Posts

Det er ved at være et stykke tid siden sidst jeg har rodet med min IHC. Og da jeg skulle til at "pille" ved det igen, opdaterede jeg visuel 2 og hentede de nyeste FB. Og til min store overraskelse opdagede jeg at man ikke er en touch funktion til at skrue op og ned for et wireless dimmer lampeudtag på den samme knap som også er wireless, man at man skal bruge to kanpper til det. Kan det passe eller er det mig der helt har misforstået noget???

Link til kommentar
Del på andre sites

Du skal bruge funktionsblok 1.2.03d - Hvis du trykker på F1, når du har "markeret"; 1.2.03.d. Trådløs dimmer. Så kommer følgende frem:

1.2.03.d. Trådløs dimmer 1 og 2-tast betjening.
Anvendelse
Til styring af trådløse lysdæmpere. Kan anvendes med 1 eller 2-tast betjening.
Beskrivelse
Indgangen ”Touch på scenarie”, vil ved en kort aktivering tænde eller slukke lyset, ved en længerevarende
aktivering, vil lysniveauet regulere op eller ned.
Ønskes 2-tast betjening, anvendes indgangene: ”Regulér Scenarie op”, og ”Regulér Scenarie ned”.
En kort aktivering på Regulér scenarie op, vil tænde lyset, en længerevarende, vil regulere lysniveauet op.
En kort aktivering på Regulér scenarie ned, vil slukke lyset, en længerevarende, vil regulere lysniveauet ned.
”Regulering” trækkes over på wireless dæmperens ”Scenarie/Regulering”.
”Lysindikering” fra dæmperen skal trækkes over på blokken, da denne udgang fortæller
om dimmeren er tændt eller slukket.
”Max tid for kort tryk”, er bestemmende for hvor lang tid der skal gå før blokken vil forstå en aktivering som
længerevarende og dermed regulere. Denne timer kan med fordel ændres hvis blokken styres via Vieweren,
da ON signalet på indgangen kan forekomme længere end 400 ms.
"# Kort tryk tænder lys på"
Ved et kort tryk, tændes lyset på det niveau, som svarer til den % som er trukket over fra "Regulering"
Rampetid er default 1sek.
Det er muligt at indstille blokken til at starte på "Sidste niveau" eller "Niveau oprettet i linken"
"Sidste niveau"
Ved et kort tryk, tændes lyset på det niveau som lyset blev slukket på sidst.
"Niveau oprettet i linken"
Her vælges om lyset skal tænde på sidste niveau, eller på et forud bestemt niveau - (% og rampetid angives
i scenarielinket).
Note
Denne blok virker ikke i simulering, da den reguleres via scenarie.
Hvis denne blok skal testes skal dette gøres i ServiceView.
Ved styring af flere lysdæmpere, kan det ikke garanteres at disse følges ad.
Link til kommentar
Del på andre sites

• 2 weeks later...
 Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok