Dennis Pedersen Skrevet December 16, 2013 Rapporter Share Skrevet December 16, 2013 Hejsa alle IHC kyndige personer. Står for at skulle have renoveret en sidelænge i min ejendom, og vil derfor gerne videreføre IHC installationen i stuehuset, ud i denne længen. Men er det muligt blot at lave et langt kabeltræk fra controller, til undertavlen i den nye længe, hvor der så placeres X antal ind- og output? Evt. suppleret af særskilt strømforsyning til disse komponenter.Vil helst undgå to controller, og da forbindelsen mellem de to tavler, er i jorden, vil jeg gerne undgå at skulle trække alle forbindelser tilbage til hovedetavlen. Nogen der har erfaring med dette? Har aldrig selv udført det i praksis, men kan egentlig ikke se hvorfor det ikke skulle kunne lade sig gøre. Kom frisk og på forhånd tak Mvh. Dennis Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Clemen Besvaret December 17, 2013 Rapporter Share Besvaret December 17, 2013 Hvor langt bliver der imellem dem? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Ole Besvaret December 17, 2013 Rapporter Share Besvaret December 17, 2013 Hej Dennis, Jeg har en undertavle placeret 10 - 15 meter fra kontrolleren, det giver ikke problemer, men du har sikkert længere. Jeg benytter samme strømforsyning, jeg ved ikke om der kan blive noget med potentiale forskelle der kan drille, hvis du vælger at opsætte en separat strømforsyning ved undertavlen. Hilsner Ole. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Per Nielsen1354922228 Besvaret December 17, 2013 Rapporter Share Besvaret December 17, 2013 Potentiale problem bliver der ikke, da man skal samle minus mellem de strømforsyninger man har.jeg har 25 meter mellem i/o og controler uden problemer Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Dennis Pedersen Besvaret December 18, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 18, 2013 Hej igen. Mange tak for tilbagemeldingerne. Vil tro jeg får ca. 15-20 meter fra hovedetavlen til undertavlen, hvor de ekstra ind- og output skal placeres, så ifølge jeres eksempler, burde det jo ikke blive noget problem.Det med den ekstra strømforsyning, var også blot en tanke, hvis der ville opstå for stort spændingsfald. Har I blot brugt normal kabel til forbindelsen, eller har I benyttet større mm2? Per Nielsen:Skal lige være sikker på jeg forstår dig korrekt. Du samler altså (-) fra alle de brugte strømforsyninger og benytter (+) til forsyning fra den strømforsyning der sidder tættest på komponenterne. Korrekt? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Ole Besvaret December 19, 2013 Rapporter Share Besvaret December 19, 2013 For mit vedkommende, parsnoet multikabel til I/O'er, separat 4x1 mm2 til 24VDC samt 12/24VDC backup spænding. /Ole Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret December 19, 2013 Rapporter Share Besvaret December 19, 2013 Jeg har også en undertavle i min garage, med en række input og output 24/230. Jeg kører på strømforsyningen i min tavle inde i huset. Jeg har sammenkoblet det med IHC-link 10 kablet. Jeg mener at have set en vejledning fra LK omkring hvilke farver de anbefaler man skal anvende. Det er vist sort=0V, orange=+24V såvidt jeg husker som i resten af installationen. De foreslår også et sted hvilke ledninger man kan lægge parallelt tilforsyningen. Det virker fint hos mig. Jeg har også varmestyring på undertavlen til garagens gulvvarme med telestat, pumpe og temp. føler (Zigza's naturligvis=til at betale). Fra husets tavle har jeg i øjeblikket et 5X2,5mm2 med 20 A forsikring til at forsyne mine HPFI'er og gruppeafbrydere, det skal skiftes til et 4X10mm2 jeg har liggende når der bliver lidt mere tid. Jeg har også en bimåler med pulsudgang jeg skal have monteret i denne tavle snarest, og koblet til IHC for log af forbrug derude. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Claus Frederiksen Besvaret December 19, 2013 Rapporter Share Besvaret December 19, 2013 I vejledningen til 72W strømforsyningen, kan man se hvordan man skal koble flere strømforsyninger sammen:http://www1.lk.dk/katalog/vejledning/98157_02.pdf Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Per Nielsen1354922228 Besvaret December 19, 2013 Rapporter Share Besvaret December 19, 2013 Jep det er korrekt se det vedhæftet link claus har linket Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TorbenSørensen Besvaret December 23, 2013 Rapporter Share Besvaret December 23, 2013 Angående afstand til in-/outputmoduler fra controller, står det rent faktisk i vejledningen til både in-/outputmodulerne, ved brug af Link-6/Link-10 kabel. MAX 100m og hvis der er over 50m skal 0V lægges dobbelt. Se vedhæftede. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
ihcJesper Besvaret December 24, 2013 Rapporter Share Besvaret December 24, 2013 Angående afstand til in-/outputmoduler fra controller, står det rent faktisk i vejledningen til både in-/outputmodulerne, ved brug af Link-6/Link-10 kabel. MAX 100m og hvis der er over 50m skal 0V lægges dobbelt. Se vedhæftede. Hej Torben Når man lægger 0V dobbelt, så skal den vel tilsluttes 0V klemmen dér hvor 24V og data også tilsluttes?Og i så fald, skal man så også lægge data dobbelt (i samme par), da 0V jo er parsnoet med denne for at undertrykke støj... ?? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TorbenSørensen Besvaret December 24, 2013 Rapporter Share Besvaret December 24, 2013 Hej Torben Når man lægger 0V dobbelt, så skal den vel tilsluttes 0V klemmen dér hvor 24V og data også tilsluttes?Og i så fald, skal man så også lægge data dobbelt (i samme par), da 0V jo er parsnoet med denne for at undertrykke støj... ??Tjaa, godt spørgsmål.. LK skriver bare at det er 0V der skal lægges dobbelt, hvis der er over 50m, og mon ikke man undgår støj når bare den ene af de 0V er parsnoet med dataledningen? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
ihcJesper Besvaret December 24, 2013 Rapporter Share Besvaret December 24, 2013 Tjaa, godt spørgsmål.. LK skriver bare at det er 0V der skal lægges dobbelt, hvis der er over 50m, og mon ikke man undgår støj når bare den ene af de 0V er parsnoet med dataledningen?Pas. - Jeg havde håbet at du vidste det Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TorbenSørensen Besvaret December 24, 2013 Rapporter Share Besvaret December 24, 2013 Pas. - Jeg havde håbet at du vidste det Der må jeg desværre skuffe dig. Jeg har aldrig haft fingrene i en installation, hvor der var var så langt til modulerne. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts