Gilbert Skrevet December 8, 2013 Rapporter Share Skrevet December 8, 2013 Læste at der var alarm på denne, hvad menes der med det ? Findes der ellers en funktion tiil alm pir som først reagere når der har været flere aktiveringen indenfor en periode, så man kan bruge den til alarm. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 TorbenSørensen Besvaret December 8, 2013 Rapporter Share Besvaret December 8, 2013 Kan ikke finde noget om alarm på en OPUS 66 PIR?? Der findes en fb. som kan neddrosle en PIR, men LK anbefaler KUN alarm PIR til alarm. En almindelig PIR vil uden tvivl give fejlalarmer, da den er for følsom til det formål. At neddrosle den med en fb. med timer og tæller, risikerer at give den modsatte effekt. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret March 7, 2014 Rapporter Share Besvaret March 7, 2014 At neddrosle den med en fb. med timer og tæller, risikerer at give den modsatte effekt. Jeg har samme problem, ville meget gerne "genbruge" den almindelige PIR til alarmen. Har derfor lavet en lille fb med tæller og timer, tænkte dog at jeg lige ville kikke herind for at se om der var tråde med dette emne. Torben - hvordan tænker du at det skulle kunne give den modsatte effekt. Hvis man sender signalet fra PIR'en direkte til den fb som styrer lyset, men via forsinkelses fb'en inden den når alarmen. :-)) Henning Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 TorbenSørensen Besvaret March 7, 2014 Rapporter Share Besvaret March 7, 2014 Det jeg mener med at risikere at den modsatte effekt ved at neddrosle den via sådan en fb. er, at den måske ikke sætter alarmen i gang. Hvis man eksempelvis bruger fb. 1.4.08.a., vil jeg mene at det er muligt at gå gennem et rum med en lys PIR uden at aktivere alarmen, når nu man ved hvordan PIR og fb. fungerer. LK skriver også i manualerne til de lys PIR, at de ikke må anvendes til alarm. Det skal de jo selvfølgelig ikke bestemme, men der er vel en grund til at det ikke anbefales. Jeg har selv kendskab til en installation her i nærheden, hvor en installatør har brugt OPUS PIR til også at styre alarm. De er så ikke neddroslet, men de gav så ofte fejlalarmer, at dem som har huset slet ikke bruger alarmen mere. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret March 7, 2014 Rapporter Share Besvaret March 7, 2014 Tak for svar Det virker ikke som om der er nogen overhovedet, der har gode erfaringer med at bruge almindelige lys PIR til alarm. E'n skal selvfølgelig være den første, - men det bliver ikke mig. :-(( Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Gilbert
Læste at der var alarm på denne, hvad menes der med det ?
Findes der ellers en funktion tiil alm pir som først reagere når der har været flere aktiveringen indenfor en periode, så man kan bruge den til alarm.
Link til kommentar
Del på andre sites
4 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts