Rasmus7700 Besvaret August 15, 2016 Rapporter Share Besvaret August 15, 2016 Hej. Er der kommet nogen fremskridt i sage om Doorman og Z-Wave? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret August 15, 2016 Rapporter Share Besvaret August 15, 2016 Jeg kan ikke huske hvor det var, men for nylig så jeg et nyheds indlæg omkring smart låse som kunne styres via bluetooth eller en app. 90% kunne brydes op elektronisk, med en smartphone og standard værktøjer fra internettet, inden for 5 min. Mange var faktisk nemmer at bryde op end en 30 år gammel nøgle lås. Det værste af det hele. Opbrydningen efterlader ingen spor, så forsikringen vil påstå at man har glemt at låse da man forlod huset. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Søren Birkholm Eriksen Besvaret August 15, 2016 Rapporter Share Besvaret August 15, 2016 11 minutter siden, Lars1 skrev: Jeg kan ikke huske hvor det var, men for nylig så jeg et nyheds indlæg omkring smart låse http://www.recordere.dk/2016/08/aabent-hus-populaere-smartlaase-hackes-nemt/ Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Rasmus7700 Besvaret August 15, 2016 Rapporter Share Besvaret August 15, 2016 Jae det er nok rigtigt nok, at de fleste af dem kan brydes op elektronisk.... Man kan så sige man kan altid komme ind ved at knuse en rude eller lignende - eneste fordel er at der er "synlige" spor... Har læst flere steder at forsikringsselskaberne siger god for de nye elektroniske låse på hoveddøre Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret August 16, 2016 Rapporter Share Besvaret August 16, 2016 Nu høre jeg til den gruppe som er ret ligeglade med hvad forsikrings selskaberne siger god for. Jeg ønsker at beskytte mine egendele, så det vil da være totalt tåbeligt at monter en dyr smartlås, som er nemmer at bryde op end en gammeldags 5 stift rukolås. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
The_Dexter Besvaret August 16, 2016 Rapporter Share Besvaret August 16, 2016 Hvis vi tager udgangspunkt i Yale Doormann, som er tilpasset til det Skandinaviske marked, så er den ikke så dum endda, specielt ikke når den er app styret via Verisure Gateway. Hardware mæssigt, forudsat den er monteret korrekt, tog det mig 50 min brute force attack, med alt tænkeligt batteridrevet håndværktøj at komme igennem døren, set i forhold til samtlige mekaniske låse på det skandinaviske marked tager det mig under 5 min. At komme ind, så jeg vil sige at Doormann er min foretrukne sikkerheds lås. Yale Doorman bruger ikke Bluetooth, men sender på det åbne 868Mhz net, som alt andet trådløst alarmudstyr gør i op til alarm udstyrsklasse II. i følge medlemmer herinde og andre, som jeg har haft udlånt en demo Yale Doorman har det til dato ikke kunne dekode eller manipulere doorman til at åbne elektronisk. Så til dato er en Yale doorman til private hjem, klart mere sikker end det dyreste og fineste Ruko cylinder sæt i kan opdrive. tilbudet står stadig åbent for den der mener de kan manipulere en Yale Doorman til at åbne, at de kvit og frit kan låne et demosæt. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Rasmus7700 Besvaret August 17, 2016 Rapporter Share Besvaret August 17, 2016 @The_Dexter - sådan, det er jeg egentligt ret glad for at høre... Selvfølgelig findes der mange billige kina lands kopier rundt omkring - måske de er nemme at manipulere, har ikke fundet nogle tests endnu, hvor en Doorman er med i mht. sikkerheden.... Men som du siger, det kører på samme frekvenser som alarm sensorer osv, som mange af de helt store fabrikanter bruger, og er godkendt op til en ret høj SKAFOR klasse - så hvorfor skulle Doorman være lavet meget "ringere"..... Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lachris Besvaret August 17, 2016 Rapporter Share Besvaret August 17, 2016 Hvis den Yale Doorman havde Z-wave understøttelse havde jeg nok købt en Ved de har noget i UK med det. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
The_Dexter Besvaret August 17, 2016 Rapporter Share Besvaret August 17, 2016 2 timer siden, Lachris skrev: Hvis den Yale Doorman havde Z-wave understøttelse havde jeg nok købt en Ved de har noget i UK med det. Hvis du tester op mod et Z-Wave system, så fremsender jeg Yale UK Z-wave modul, samt doorman prøvestander inkl returlabel, medmindre du kan afhente hos CERTEGO Herlev. Eneste betingelse er selvfølgelig at du deler din erfaring i denne tråd Bjarne Sørensen 1 Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lachris Besvaret August 19, 2016 Rapporter Share Besvaret August 19, 2016 På 17/8/2016 at 17:10 , The_Dexter skrev: Hvis du tester op mod et Z-Wave system, så fremsender jeg Yale UK Z-wave modul, samt doorman prøvestander inkl returlabel, medmindre du kan afhente hos CERTEGO Herlev. Eneste betingelse er selvfølgelig at du deler din erfaring i denne tråd Det lyder fedt! Bare et lille problem jeg er ikke kommet rigtig igang med Z-Wave endnu - er kun på tegnebrættet - Desværre, Økonomien mangler lige. Må til at spille Lotto Denne her test er det fint bare det kun er op imod Z-wave eller skal der også være noget IHC ind over? For så kan jeg høre nogle i Z-Wave foraet om de kunne have mod på at teste den? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
The_Dexter Besvaret August 19, 2016 Rapporter Share Besvaret August 19, 2016 1 time siden, Lachris skrev: Det lyder fedt! Bare et lille problem jeg er ikke kommet rigtig igang med Z-Wave endnu - er kun på tegnebrættet - Desværre, Økonomien mangler lige. Må til at spille Lotto Denne her test er det fint bare det kun er op imod Z-wave eller skal der også være noget IHC ind over? For så kan jeg høre nogle i Z-Wave foraet om de kunne have mod på at teste den? Vi ska jo starte et sted tror det er nemmere at komme fra z-wave til ihc, end fra Verisure til ihc så jeg vil mene det er relevant. så hvis du kender en der frisk, så er jeg med, bare jeg ikke skal sende demo udstyret et sted hend hvor jeg aldrig ser det igen Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Clemen Besvaret August 21, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 21, 2016 Hej, Jeg har både z-wave kørende via domoticz til IHC samt en jale doormand. Jeg kigger gerne forbi herlev igen, skal til KBH i næste uge. (tirsdag - onsdag) Lachris 1 Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lachris Besvaret August 22, 2016 Rapporter Share Besvaret August 22, 2016 18 timer siden, Clemen skrev: Hej, Jeg har både z-wave kørende via domoticz til IHC samt en jale doormand. Jeg kigger gerne forbi herlev igen, skal til KBH i næste uge. (tirsdag - onsdag) Fedt Clemen Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
The_Dexter Besvaret August 22, 2016 Rapporter Share Besvaret August 22, 2016 19 timer siden, Clemen skrev: Hej, Jeg har både z-wave kørende via domoticz til IHC samt en jale doormand. Jeg kigger gerne forbi herlev igen, skal til KBH i næste uge. (tirsdag - onsdag) Jeg ska lige ha modulet hjem Lachris 1 Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lachris Besvaret August 25, 2016 Rapporter Share Besvaret August 25, 2016 På 22/8/2016 at 10:07 , The_Dexter skrev: Jeg ska lige ha modulet hjem Fedt, hvornår ville det komme? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lachris Besvaret September 16, 2016 Rapporter Share Besvaret September 16, 2016 På 22/8/2016 at 10:07 , The_Dexter skrev: Jeg ska lige ha modulet hjem Hey Dexter, Noget nyt under solen? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
The_Dexter Besvaret September 19, 2016 Rapporter Share Besvaret September 19, 2016 På 16-09-2016 at 09:35 , Lachris skrev: Hey Dexter, Noget nyt under solen? Yes, der er kommet ny produkt chef som er ansvarlig for Yale DK, så med lidt god vilje kan vi vente mange Nye og spændene produkter fra Yale, bla. Yale videoovervågning, Yale Doorman og Yale SmartHome alarm som et integreret produkt til hjemmemarkedet. Ved ikke om jeg må poste noget omkring det her I dette fora, men tror det kan være til glæde for alle der roder lidt med hjemmestyring Jeg har netop forespurgt på Z-Wave modulet, og afventer svar en af dagene. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
The_Dexter Besvaret September 21, 2016 Rapporter Share Besvaret September 21, 2016 På 18-03-2014 at 10:43 , The_Dexter skrev: Så er der lidt nyt mht. priser Yale Doorman MPL "Multipoint lås" 2993.- inkl. moms. Yale Doormen alm. 2035.- inkl. moms. Yale Fjernbetjenings modul 393.- inkl. moms. Yale Fjernbetjening 549.- inkl. moms. Priserne er eksklusiv forsendelse Priserne er ved afhentning i vores butikker i enten Valby eller Herlev, da jeg prøver at få presset prisen mest muligt, med så lidt ekspeditions omkostninger som muligt. Butikker: Låsepartner København Vesterlundvej 20 2730 Herlev Låsepartner Valby Følager 2 2500 Valby Til jer i Jylland osv., finder jeg også ud af noget med forsendelsen Priserne gælder indtil videre, jeg må dog tage forbehold for trykfejl og prisstigninger mm. på vegne af Låsepartner og vores salgsbetingelser:http://citylaase-cityalarm.dws1.dk/betingelser.html Skriv lige til mig mht. til afhentning, da jeg lige skal forberede vores butikker på prisaftalen. Nye priser September 2016 Yale Doorman 3861,25 -33% 2587,- DKK inkl. moms. Yale Doorman MPL 5206,25 -33% 3488,19 DKK inkl. moms. Smartlock modul 395,- -33% 264,65 DKK inkl. moms. Panel Gateway 700,- -33% 469,- DKK inkl. moms. Afhentning I vores butik Herlev Montage I København ca. 1600,- DKK inkl. moms. eksl. hjælpematerialer og evt. dækskilte. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Daniel81 Besvaret October 2, 2016 Rapporter Share Besvaret October 2, 2016 På 19/9/2016 at 14:32 , The_Dexter skrev: Yes, der er kommet ny produkt chef som er ansvarlig for Yale DK, så med lidt god vilje kan vi vente mange Nye og spændene produkter fra Yale, bla. Yale videoovervågning, Yale Doorman og Yale SmartHome alarm som et integreret produkt til hjemmemarkedet. Ved ikke om jeg må poste noget omkring det her I dette fora, men tror det kan være til glæde for alle der roder lidt med hjemmestyring Jeg har netop forespurgt på Z-Wave modulet, og afventer svar en af dagene. Jeg glæder mig også meget til at høre om det z wave modul kan integreres, da jeg selv har tænkt mig at integrere samme koncept i mit fibaro system.. når jeg skal have ny kpk hoveddør inden for 6mdr. Som jeg lige ser det kan det forhåbentlig indsættes i "Yale doorman multi point (lang lås)". yalestore.co.uk er selvfølgelig nede her til aften så man ikke kan læse om modulet. mvh.Daniel Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
The_Dexter Besvaret October 2, 2016 Rapporter Share Besvaret October 2, 2016 Modulet er bestilt og sendt Lachris 1 Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Daniel81 Besvaret October 2, 2016 Rapporter Share Besvaret October 2, 2016 På 19/8/2016 at 08:45 , Lachris skrev: Det lyder fedt! Bare et lille problem jeg er ikke kommet rigtig igang med Z-Wave endnu - er kun på tegnebrættet - Desværre, Økonomien mangler lige. Må til at spille Lotto Denne her test er det fint bare det kun er op imod Z-wave eller skal der også være noget IHC ind over? For så kan jeg høre nogle i Z-Wave foraet om de kunne have mod på at teste den? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lachris Besvaret October 3, 2016 Rapporter Share Besvaret October 3, 2016 13 timer siden, The_Dexter skrev: Modulet er bestilt og sendt Fedt Dexter Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Allan Koburg Frederiksen Besvaret October 12, 2016 Rapporter Share Besvaret October 12, 2016 Hej Alle troede ikke der kom gang i denne tråd igen :-). jeg havde ikke slået følge denne tråd til så har ikke set alle de svar der er kommet siden. da jeg kontaktede ruko ang zwave på det tidspunkt kunne intet lade sig gøre. Men så er det godt at læse at der er sket meget siden! håber at I får det testet nu jeg har også Z.wave system herhjemme og tester gerne har selv Yale keylees med zwave købt i england på min dør til skuret virker fint. http://www.vesternet.com/yale-smart-living-keyless-connected-smart-lock Spørgsmål til dexter kan det overhovedet lade sig gøre at installere en doorman i min trepunkts dør hvor trepunkts låsen kun er c.a 17mm bred ? og døren er i plast mvh Allan Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
The_Dexter Besvaret October 14, 2016 Rapporter Share Besvaret October 14, 2016 På 3/10/2016 at 10:57 , Lachris skrev: Fedt Dexter Så er der landet godis, mangler bare lige demoklodsen Lachris 1 Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Clemen Besvaret October 14, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 14, 2016 Kan den monteres i eksisterende, så kan jeg teste med den jeg købte af dig. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts