Henrik Kristensen Skrevet November 14, 2013 Rapporter Share Skrevet November 14, 2013 Hej Jeg har problemer med min gulvvarmestyring. Jeg når ikke den indstillede rumtemperatur. Rumtermostaten er f.eks indstillet til 21o C, men den aktuelle rumtemeratur ligger ca 1,5 til 2oC under, (temperaturen som rumføleren viser) Samtidig er telestaterne / ventilerne til de pågældende rum stadig lukkede. Hvorfor åbner telestaterne/ventilerne ikke? Hysteresen er indstillet til 0,2oC, jeg har checket at telestater og temostater er rigtigt forbundet. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Clemen Besvaret November 14, 2013 Rapporter Share Besvaret November 14, 2013 Har du tjekket i service view om alt står som det skal? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henrik Kristensen Besvaret November 14, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 14, 2013 ja, så godt som jeg kan, men har du nogle tip til hvilke indstillinger jeg skal sikre er til stede? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret November 14, 2013 Rapporter Share Besvaret November 14, 2013 Hvilken varmestyrings FB anvender du ? Mener der var nogle af dem hvor hysteresen ikke lige var helt som forventet. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henrik Kristensen Besvaret November 14, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 14, 2013 jeg ved ikke hvad FB er?Jeg har vedhæftet et par screenshots fra service view Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TorbenSørensen Besvaret November 14, 2013 Rapporter Share Besvaret November 14, 2013 FB=funktionsblok. Kan se at du bl.a. bruger 5.2.02.b, og den udgik i 2011 pga. fejl. Den kunne lave den fejl du oplever, når controlleren genstarter.Hent de nye funktionsblokke på LK´s hjemmeside. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henrik Kristensen Besvaret November 14, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 14, 2013 Hej igen FB'en hedder 5.2.02.b Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Dennis Pallesgaard Besvaret November 15, 2013 Rapporter Share Besvaret November 15, 2013 Jeg har haft samme problem efter genstart. Det er fordi den begyndte kun at reagere på den temperatur der blev sat ved beboet tilstand. Og det er altså ikke den temperatur som bliver vist i app'en (som jeg bruger til at regulere temp.) Prøv selv at se i serviceview. Dennis Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henrik Kristensen Besvaret November 17, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 17, 2013 jeg har nu skiftet FB'erne til 5.2.05.a og varmestyringen kører fint. Tak for hjælpen Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts