khlassen Skrevet November 11, 2013 Rapporter Share Skrevet November 11, 2013 Hej alle, Vil lige høre om der er nogen der kender en god og billig mand i Østjylland der kan opgradere en 12 år gammel IHC kontroller til en kontroller med wireless der kørere det seneste software. Min nuværende kontroller kører vistnok Visual 1. Jeg tænker det "bare" er et spørgsmål om at læse den gamle konfiguration ud, skifte kontroller og så indlæse konfigurationen. Og hvor meget koster sådan en opgradering? Mvh. Kristian Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TorbenSørensen Besvaret November 11, 2013 Rapporter Share Besvaret November 11, 2013 Hej alle, Vil lige høre om der er nogen der kender en god og billig mand i Østjylland der kan opgradere en 12 år gammel IHC kontroller til en kontroller med wireless der kørere det seneste software. Min nuværende kontroller kører vistnok Visual 1. Jeg tænker det "bare" er et spørgsmål om at læse den gamle konfiguration ud, skifte kontroller og så indlæse konfigurationen. Og hvor meget koster sådan en opgradering? Mvh. KristianMan er desværre nødt til at programmere det op forfra, da visual 1 og visual 2 programmer ikke er kompatible. Prisen tør jeg ikke spå om, men det afhænger helt sikkert af, hvor avanceret programmet er/skal være. Selve udskiftningen af controlleren tager ikke ret lang tid. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
khlassen Besvaret November 12, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 12, 2013 Man er desværre nødt til at programmere det op forfra, da visual 1 og visual 2 programmer ikke er kompatible. Lyder mærkligt at man ikke kan konveretere konfiguration. Går ud fra man stadig kan tænde for lyset med visual 2 Prisen tør jeg ikke spå om, men det afhænger helt sikkert af, hvor avanceret programmet er/skal være. Selve udskiftningen af controlleren tager ikke ret lang tid. Det meste er "bare" noget tænd-sluk for lys, men der er også noget integration med genveksanlæg. Jeg selv har ingen ide om hvad det kan koste. Er der nogle cirka priser for sådan noget? For eksempel, snakker vi 5,000-10,000, 10,000-20,000, 20,000-50,000, 50,000-100,000? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kristian Poulsen Besvaret November 12, 2013 Rapporter Share Besvaret November 12, 2013 Lyder mærkligt at man ikke kan konveretere konfiguration. Går ud fra man stadig kan tænde for lyset med visual 2 Det meste er "bare" noget tænd-sluk for lys, men der er også noget integration med genveksanlæg. Jeg selv har ingen ide om hvad det kan koste. Er der nogle cirka priser for sådan noget? For eksempel, snakker vi 5,000-10,000, 10,000-20,000, 20,000-50,000, 50,000-100,000? Jeg vil give dig ret i, at det kan virke lidt underligt, at man ikke kan konvertere konfigurationen. Der er dog store forskelle på Visual 1 og Visual 2 (har selv lige skiftet) og i Visual 2 er der jo fx et helt IHC Bolig koncept med nogle nye store funktionsblokke der kommunikerer på tværs m.v. Det man skal gøre er, at sørge for at dokumentationen til Visual 1 er komplet. Så kan man programmere den nye controller og teste det hele igennem (før den sættes op). Det sikrer at overgangen bliver så smertefri som muligt. Jeg er ikke elektrikker, men jeg vil anslå at det tager en dags tid for hele operationen. Det er vel så ca. 7.5 timer a' 500,- = 3750,- + en ny controller til 5.000,-. Så hvis du afsætter en 9-10.000 til det, så er det ikke helt galt. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Clemen Besvaret November 12, 2013 Rapporter Share Besvaret November 12, 2013 Jeg kan sagtens lave programmeringen for dig. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TorbenSørensen Besvaret November 12, 2013 Rapporter Share Besvaret November 12, 2013 Lyder mærkligt at man ikke kan konveretere konfiguration. Går ud fra man stadig kan tænde for lyset med visual 2 Det meste er "bare" noget tænd-sluk for lys, men der er også noget integration med genveksanlæg. Jeg selv har ingen ide om hvad det kan koste. Er der nogle cirka priser for sådan noget? For eksempel, snakker vi 5,000-10,000, 10,000-20,000, 20,000-50,000, 50,000-100,000?Det er en anden programmeringssoftware man bruger, og programfiler i visual 1 virker ikke i visual 2, og omvendt. I visual 2 indsætter man eksempelvis alle de produkter man har i sin installation (tryk, lampesteder, PIR, osv.), hvor man i visual 1 "bare" konfigurerer indgangs-/udgangsnumre. En ny controller koster som nævnt omkring 5000, og tager vel omkring 10 min - 1 time at udskifte. Programmeringen er lidt svært at svare på, uden at have set det gamle program. Her kan potentielt ryge mange timer på, og det afhænger selvfølgelig af hvor stort og avanceret programmet er/skal være. Hvis du har mulighed for det, vil jeg da foreslå dig at hive det gamle program ud af din controller og uploade det herinde. Så kan det være at nogle herinde vil kigge på at lave et nyt program til visual 2. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
khlassen Besvaret November 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 13, 2013 Tak for svarene. Jeg vil prøve at hente programmet ud fra kontrolleren. Mvh. Kristian Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts