Hop til indhold
  • 0

Hjælp Til Både Fortrådet Og Wireless Dimmer Ønskes

Per Evers
 Share

Spørgsmål

Hej.

Mit første spærgsmål her, håber det er placeret korrekt, ellers på forhånd undskyld.

Jeg har ikke rodet så meget med IHC før, kun en lille smule med standalone wireless. Men nu skal jeg til at have en controller ind over, og har lidt problemer med hvordan og hvorledes jeg skal gøre med en wireless dimmer lampeudtag.

Jeg går udfra at jeg skal bruge funktionsblok 1.2.03.d (trådløs dimmer)? Har nogenlunde styr på hvordan trykket skal programmeres, jeg kan dog ikke helt finde ud af hvilken af output mulighederne jeg skal bruge? jeg kan vælge imellem Regulering eller Dimmer tændt? og hvor skal jeg trække det rigtige vælg hen? (ved godt det skal trækkes hen på den trådløse dimmer, men hvilken af mulighederne? Scenarier/regulering?

Derudover skal jeg også programmere nogle fortrådet 400w unidimmer. Til det har jeg et 24v output modul. Når jeg kigger på ihcs principdiagram ser det ud som om man skal bruge 5 ledninger (tilsluttet alle 5 klemmer i bunden) men er det virkelig rigtigt. Det "eneste" dimmeren skal gøre at at lave tænd/sluk ved kort tryk og regulere lyset ved langt tryk. Og der skal bruges et tænd/op tryk og et sluk/ned tryk.

Går ud fra at jeg bare kan bruge FB 1.2.01.c /Fortrådet simpel dimmer) og igen, hvilken udgang skal jeg bruge, og under produkter (på installations siden i IHC visual) hvilket dimmer produkt skal jeg vælge?

Håber at mine spørgsmål er til at forstå, og at nogle kan hjælpe mig :)

Per

Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Du kan sagtens bruge 1.2.03.d. til en wireless dimmer. Prøv at markere fb. og tryk F1. Så kommer der en fin forklaring på hvordan det skal forbindes.

Angående hvor mange 24V udgange du skal bruge til en fortrådet UNI400 dimmer, kommer det an på hvor mange funktioner du ønsker at bruge. Fuldt fortrådet skal den bruge 4 24V udgange. De 2 af dem er til 2 memory niveauer, som det ikke lyder til at du har brug for. De 2 andre er til henholdsvis tænd/regulér op og sluk/regulér ned, som det lyder til at du får brug for. I installationssiden skal du indsætte enten UniDimmer touch, hvis du vil lave 1-tast betjening eller UniDimmer 2-tast betjent, hvis du vil regulére op/ned på hver sin knap.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Tak for dit svar. Det virkede perfekt det med den fortrådet Uni dimmer. mangler dog stadig at prøve med den trådløse, men mon ikke det også virker.

Har dog lige et spørgsmål til den fortrådet dimmer. Når jeg programmere det optager den automatisk 4 udgange på 24v output modulet, men da jeg ikke skal bruge memory funktionen er der så ikke en måde jeg kan slette de 2 ubrugte udgange på og bruge dem til en anden dimmer?

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Jo du vælger bare dimmeren og sætter de pågælde indgange til "ikke konfigureret".

Visual er bare så smart idag at har du en dimmer eller tryk og begynder at konfigurere den 1. så reservere/disponerer den automatisk de resterende.

Fedt. Tak for info.

Lige endnu et tillægsspørgsmål.

Jeg har prøvet at programmere en unidimmer ved hjælp fra FB 1.2.01.c (fortrådet simpel dimmer). Hvor jeg bruger 2 tryk, det ene til tænd/reguler op, det andet til sluk/reguler ned. Men jeg kan kun tænde/regulere op/regulere ned på det ene tryk og kun slukke på det andet tryk. Hvordan kan det være?

Har vedhæftet et SS fra IHC Visual så i kan se hvad det er jeg har lavet :)

post-3287-0-74816900-1384285374_thumb.jp

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Lige endnu et tillægsspørgsmål.

Jeg har prøvet at programmere en unidimmer ved hjælp fra FB 1.2.01.c (fortrådet simpel dimmer). Hvor jeg bruger 2 tryk, det ene til tænd/reguler op, det andet til sluk/reguler ned. Men jeg kan kun tænde/regulere op/regulere ned på det ene tryk og kun slukke på det andet tryk. Hvordan kan det være?

Har vedhæftet et SS fra IHC Visual så i kan se hvad det er jeg har lavet :)

En Uni400 kan omstilles mellem 1-tast og 2-tast betjening. Det kan foregå på lidt forskellig måde, afhængig af hvilken model du har (der har vist været 3-4 stk. gennem tiden). Hvis det eksempelvis er den som hedder "400 UNI IHC/SA" (den har en knap på fronten), foregår det ved at memory 1 og memory 2 skal aktiveres samtidigt i 10 sek. En anden ældre model, sidder der nogle jumpere nederst på lysdæmperen. Du må lige finde den det præcise modelnummer på dem du har.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

En Uni400 kan omstilles mellem 1-tast og 2-tast betjening. Det kan foregå på lidt forskellig måde, afhængig af hvilken model du har (der har vist været 3-4 stk. gennem tiden). Hvis det eksempelvis er den som hedder "400 UNI IHC/SA" (den har en knap på fronten), foregår det ved at memory 1 og memory 2 skal aktiveres samtidigt i 10 sek. En anden ældre model, sidder der nogle jumpere nederst på lysdæmperen. Du må lige finde den det præcise modelnummer på dem du har.

Der er IHC/SA modellen.

Hvordan aktivere jeg dem begge samtidig? skal de 2 klemmer bare kortsluttes?

Link til kommentar
Del på andre sites