Kent1354922286 Skrevet November 2, 2013 Rapporter Share Skrevet November 2, 2013 Hej! Har en IHC installation som är 10 år gammal och tryckknapparna börjar gå sönder. Tyvärr har Schneider slutat att tillverka Senso serien och behöver en ersättare. Har någon tips om vilka tryckknappar jag kan använda, behöver 5 pol utförande. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
JanneSjo Besvaret November 4, 2013 Rapporter Share Besvaret November 4, 2013 Hej! Har en IHC installation som är 10 år gammal och tryckknapparna börjar gå sönder. Tyvärr har Schneider slutat att tillverka Senso serien och behöver en ersättare. Har någon tips om vilka tryckknappar jag kan använda, behöver 5 pol utförande.Jag har också Senso hemma och tänkte utöka för att få en brytare för att slå av / på motorvärmare inkl dioder som lyser när strämmen är på. Jag har inte hittat mer än de danska LK OPUS 66 eller LK FUGA men är osäker om de passar i svenska dosor - dessutom behövs väl någon ram till dem för mig skulle de nog funka då de skulle sitta i annat rum. Men skulle helst ha senso någonstans ifrån. återkoppla gärna ifall du hittar dem någonstans Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kent1354922286 Besvaret November 5, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 5, 2013 Går faktiskt i funderingar på att byta ut mitt IHC till ett KNX system, nackdelen är att det är svindyrt Finns det kanske intresse för mina begagnade komponenter ?? Har bytt ut en del under resan, har en stor installation med senaste elko controllern (tillverkad 120531), massa senso 3pol och 5pol, 9 dimmrar UNI400 mm mm.. PM:a vid intresse, helst skulle jag vilja bli av med allt isåfall.. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts