pshdo2 Skrevet October 27, 2013 Rapporter Share Skrevet October 27, 2013 Helt kort... Virker det virtuelle skumringsrelæ når der kobles om fra sommer til vintertid ?? Min IHC kører efter den korrekte tid, og er skiftet automatisk via timeserver, men der er endnu ikke tændt for lyset,hvilket får mig til at tro at der er en fejl i den blok for virtuel skumringsrelæ, i forhold til sommer/vintertid... Hvad siger i andre ?? Jeg kikkede lige i blokken...Indrømmet, jeg er bestemt ingen ørn til det, men det ser lidt ud som om at der ikke kikkes på sommer/vinter-tider...- umidelbart så ser det lidt mystisk ud omkring okt/nov...Det ligner at det hele er indstillet med udgangspunkt i sommertid...? Måske tager jeg fejl... Kan den ikke tjekke på dato og dag, og på den måde finde overgangen til vintertid...- det er vel noget med søndag og >= 25 oktober, så skal den skifte ? Som det er nu har man to muligheder:1. Lade være med at bruge sommer/vinter tid i controlleren.2. Lade være med at bruge det virtuelle skumringsrelæ. Men begge dele vil godtnok være rigtigt trist.... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 TorbenSørensen Besvaret October 27, 2013 Rapporter Share Besvaret October 27, 2013 Der er til en vis grad taget højde for sommer/vintertid i FB., men da den opdaterer tiderne hver d. 1. og 15. hver måned, passer sommer/vintertiderne altså først d. 1. april og 1. november.Som du er inde på, kan man godt lave et par betingelser, som eksempelvis vil opdatere tiderne med +/- 1 time de par gange om året, så man ikke behøver at vente til d. 1. før det er rettet til. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 pshdo2 Besvaret October 29, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 29, 2013 Der er til en vis grad taget højde for sommer/vintertid i FB., men da den opdaterer tiderne hver d. 1. og 15. hver måned, passer sommer/vintertiderne altså først d. 1. april og 1. november.Som du er inde på, kan man godt lave et par betingelser, som eksempelvis vil opdatere tiderne med +/- 1 time de par gange om året, så man ikke behøver at vente til d. 1. før det er rettet til. Det lyder spændende...Jeg vil forsøge mig lidt ud i at lave om i blokken så...- med mindre altså at der er en her på siden der virkelig gerne vil blærer sig lidt...;-)Jeg vil helt klart sætte stor pris på en blok der kan klarer det "rigtigt", da jeg aldrig har programmeret en blok før, ud over en invertering af signal, og det er der vist ikke lige den store raket-videnskab i :-) God dag ønskes. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
pshdo2
Helt kort...
Virker det virtuelle skumringsrelæ når der kobles om fra sommer til vintertid ??
Min IHC kører efter den korrekte tid, og er skiftet automatisk via timeserver, men der er endnu ikke tændt for lyset,
hvilket får mig til at tro at der er en fejl i den blok for virtuel skumringsrelæ, i forhold til sommer/vintertid...
Hvad siger i andre ??
Jeg kikkede lige i blokken...
Indrømmet, jeg er bestemt ingen ørn til det, men det ser lidt ud som om at der ikke kikkes på sommer/vinter-tider...
- umidelbart så ser det lidt mystisk ud omkring okt/nov...
Det ligner at det hele er indstillet med udgangspunkt i sommertid...?
Måske tager jeg fejl...
Kan den ikke tjekke på dato og dag, og på den måde finde overgangen til vintertid...
- det er vel noget med søndag og >= 25 oktober, så skal den skifte ?
Som det er nu har man to muligheder:
1. Lade være med at bruge sommer/vinter tid i controlleren.
2. Lade være med at bruge det virtuelle skumringsrelæ.
Men begge dele vil godtnok være rigtigt trist....
Link til kommentar
Del på andre sites
2 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts