Reinhold Skrevet October 25, 2013 Rapporter Share Skrevet October 25, 2013 Hej alle.. Jeg har (som nævnt mange gange før) programmeret min hytte med Ihc bolig master blokken som værende den styrende del .. Men jeg er ikke helt med på hvordan hjemmesimuleringen fungerer, nogle der kan skære det ud i pap som var det til en evnesvag? der er nogle trin jeg kan indstille tiderne på, men umiddelbart ser det ud til at jeg fatter hat.Håber på en udførlig instruktion, der er ikke meget hjælp at hente i hjælpefilenpå forhånd takReinhold Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret October 26, 2013 Rapporter Share Besvaret October 26, 2013 Årrrmm, syntes nu ellers nok hjælpefilen prøver at beskrive hvordan den fungerer. Men kommunikation er jo en svær ting, så jeg skal da prøve med lidt andre ord. Der er indbyggede flere "tilfældige" timere i hjemmesimuleringen, således at en starter ved udløb af en anden, en tredje ved x tid efter osv. På den måde vil de blive afhængige af hinanden og tænd/sluk tiderne på udgangene vil så løbende ændre så længe programmet kører. Der er normalt ingen grund til at ændre timertiderne, men man kan selvfølgelig godt. De lamper/tændinger/fb der skal styres af hjemmesimuleringen, skal kobles/forbindes enkeltvis fra udgangene fra hjemmesimulerings FB'n. Ganske traditionelt. En udgang fra en fb styrer indgangen på en anden, når man ønsker "overstyring". IKKE noget med at "kortslutte" og trække udgangene fra hjemmesimulering direkte over på lamperne. Det er noget rod, at lade flere FB styre samme lampe for hvilken en er det der passer den dag de kommer ud af sync. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TorbenSørensen Besvaret October 26, 2013 Rapporter Share Besvaret October 26, 2013 Hjemmesimuleringen i IHC Bolig er helt håbløst lavet.Når hjemmesimuleringen startes, stepper programmet gennem 14 trin, som skifter hvert 10. sek. om og om igen. I hvert rum kan man så vælge på hvilket trin, lyset skal tænde og hvor længe det skal være tændt. Problemet er så, at når lyset slukker i et rum, går der altså KUN mellem 0 og 140 sek. før det tænder igen, alt afhængig af hvilket trin programmet lige er på når lyset slukker. I øvrigt tænder lyset slet ikke, hvis man vælger trin 4, pga. af fejl i fb. 9.2.02. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Reinhold Besvaret October 26, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 26, 2013 Torben - ja det du siger virker til at være sådan det fungerer, og det spiller slet ikke for mig.. Jeg har kun brugt 4 af trinene og umiddelbart virker det som om der bare er lys hele tiden, men jeg må lige prøve at kigge på det når jeg er hjemme igen - tak for infoen.. Det virker som om man skal lave en hjemmesimulering der kører helt udenom IHC Bolig FB'en..Cheers Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TorbenSørensen Besvaret October 26, 2013 Rapporter Share Besvaret October 26, 2013 Det virker som om man skal lave en hjemmesimulering der kører helt udenom IHC Bolig FB'en.. Ja den er komplet ubrugelig. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Reinhold Besvaret October 26, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 26, 2013 Har du et forslag til opbygning af et alternativ? der fungerer Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts