Hop til indhold
  • 0

Hjælp Til Wireless Dimmer

Henrik S
 Share

Spørgsmål

Hej

Jeg håber der er en som an hjælpe mig. Jeg har fået installeret wireless dimmer på begge vores badeværelser. Der er i forvejen monteret PIR sensor.

Den installatør, som har installeret det har ikke fået det til at virke, så jeg håber der er en som har en god ide

Jeg ønsker muligheden for følgende:

1) Forskellig start lysstyrke, hvis det er dag eller nat.( F.eks 30% om natten og 100% om dagen)

2) Mulighed for manuel regulering af lysstyrke efterfølgende

3) Mulighed for at slukke lyset på kontakt.

4) Mulighed for at lyset slukker efter f.eks 5 min, uden PIR bevægelse

Dette burde være rimelig simpelt, men jeg er ny i IHC verden, så jeg skal lige sparkes igang :-)

Jeg ved der er en som har lavet en funktions blok her på dette forum, hvor Dag/Nat er reguleret efter hvornår solen går op og ned, samtidig med. Jeg har dog ikke kunne finde den.

Hvem har en god ide til at løse dette ?

Henrik

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Hej Lars

Mine funktioner virker med undtagelse af manuel justeing af lysstyrken, og det virtuelle skumrings relæ, baseret på baggrund af de funktionsblokke som min installation er sat op med.

Det virtuelle skumrings relæ er ikke det vigtigste men nok det letteste og få til at virke.

Jeg har svært ved og se hvordan jeg skal placerer den funktionsblok, som du har sendt til mig, så jeg kan få manuel justering til også at virke.

Har du mulighed for at kigge på det? Jeg har vedhæftet min installation

Henrik

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hmm du fik vist ikke vedhæftet filen.

Klik på Brug fuld editor og klik på Klik for at vedhæfte filer , naviger frem til filen, marker den og husk efterfølgende at trykke på den blå tekst Tilføj til besked.

Nå, men jeg har udvidet eksemplet og tilføjet lidt flere komponenter.

Det hele er styret fra én taste som tænder, slukker eller regulerer:

• Kort tryk tænder hvis slukket.
  • Kort tryk slukker hvis tændt.
  • Langt tryk regulerer op eller ned hvis tændt.

Det er ganske standard LK 1-tast styring. Ønsker du 2-tast styring (eller flere), ja så trækker du bare taster over på de respektive indgange. Touch er den "universelle".

PIR bruges kun til autosluk efter sidste bevægelse, og tiden kan indstilles.

Virtuelt skumringsrelæ bruges som "ur" på indgangen Nat.

FB´n stiller og regulerer selv tiden for sol op/nedgang. det eneste man evt. skal stille er Offset, hvis man ikke syntes det passer helt.

Herudover er der en funktion der kan "disable" om natten. Det er ikke aktuelt her.

HenrikS 2.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej Lars

Mange tak. Det virker super, og er let og sætte op.

Er der nogen mulighed for at få PIR til at aktiverer lyset, uden at det reset'er hver gang PIR registrerer en bevægelse.

Jeg tilføjede PIR sensor til input touch, men den gik så tilbage til udgangspunktet hver gang den registrer en bevægelse?

Henrik

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

OK, det var godt.

Det duer ikke at trække PIR til Touch indgangen, for de vil jo svarer til at der er en der aktiverer trykket hele tiden.

Jeg har lavet en anden lille FB der kan kobles ind imellem PIR og Touch som så kan fungere som "autotænd" hvis det overvågede er Off.

HenrikS 3.zip

Link til kommentar
Del på andre sites