Ole Johansen Skrevet October 12, 2013 Rapporter Share Skrevet October 12, 2013 Hej IHC-USER Jeg har ihc visual 1.32 og har lige fået installeret udendørslys Det virker kun når jeg holder afbryderen inde hele tiden, hvad har jeg gjort forkert i programmeringen? Jeg ved der er bruger med masser af viden her i dette forum Mvh Ole johansen Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kristian Poulsen Besvaret October 12, 2013 Rapporter Share Besvaret October 12, 2013 Du har nok valgt at udgangen skal 'følge' indgangen. Du skal vælge 'kip' i stedet for. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Ole Johansen Besvaret October 12, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 12, 2013 Hej Kristian Poulsen Tak for dit hurtige svar. Jeg havde brugt FB 8.01. istedet for kip Mit problem begyndte da jeg har fået sat skumrings op, og ikke kunne få det til at virke. Så prøvede jeg at sætte lyset til ved at aktivere det ved en afbryder for at se om det virkede eller ej. Ved du så hvordan jeg skal bruge funktionen skumring i FB 2.1.3, der havde jeg også lavet en følg funktion....er det også forkert?? MVH Ole Johansen Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret October 12, 2013 Rapporter Share Besvaret October 12, 2013 Prøv at markere FB teksten med rødt og tast F1. Så får du LK's hjælpetekst til den pågældende FB. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Ole Johansen Besvaret October 12, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 12, 2013 Hej Lars Jacobsen Det har jeg prøvet, men syntes ikke jeg får noget ud af det....er ikke helt inde i det...endnu Jeg har lige vedhæftet en fil, som viser hvordan jeg har lavet det. Hvis jeg prøver at lave en simulering, kan jeg ikke få udgangen til at gå i Grøn. MvhOle JohansenFB2.1.3.doc Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TorbenSørensen Besvaret October 12, 2013 Rapporter Share Besvaret October 12, 2013 Skumringsrelæet skal forbindes som "følg med powerupfunktion"Hvis du vil have et tryk på til at overstyre, skal det forbindes som "følg" på indgang for auto/man.Udgang for lys skal forbindes som "følg" til lampe. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kristian Poulsen Besvaret October 12, 2013 Rapporter Share Besvaret October 12, 2013 Prøv at flytte udgang 1.01 hen på 'Udgang for lys' Konstantlysindikator er beregnet til en lysdiode i et tryk der viser at du manuelt har overstyret skumringsrelæet Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Ole Johansen Besvaret October 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 13, 2013 Hej Så virker det Jeg lavede en powerup funktion som "Torben S" skrev og flyttede udgangen som "Kriistian Poulsen" skrev Tusinde tak for hjælpen MvhOle Johansen Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts