JanneSjo Skrevet October 9, 2013 Rapporter Share Skrevet October 9, 2013 jag har installerat magnetkontakter i dörrar och fönster men knappt nyttjat dem i IHC. jag har inte satt upp larm i IHC - men funderar nu på larm funktion hemma. Dock så känns det som att jag kommer köpa separat larm och koppla ihop det med IHC - jag vill kunna ha larmtaggar och Android app till larmet mm. Sedan kanske jag vill koppla till larmcentral i framtiden. Siemens SPC verkar som ett bra trådbaserat larm (även trådlöst) för detta - larmet har också programmerbara (in?)/utgångar som man kan nyttja (tror jag) till att kommunicera med IHC. någon som har erfarenheter av SPC larmet och ihopkoppling med IHC? länk till SPC larmet /Janne Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
The_Dexter Besvaret October 20, 2013 Rapporter Share Besvaret October 20, 2013 Jeg er har netop monteret en spc alarm og har en del erfaring med integration af sikkerhedssystemer alarmanlæg, adgangskontrol og videoovervågning Jeg har enda kontakt med Siemens udvikling og integration af SPC i forbindelse med et integrationsprojekt med SPC i en anden anledning SPC er en rigtig fin alarm, med de nyeste teknologier og lidt nytænkning af programmeringsinterfacet i forhold til andre ældre alarmer på markedet.Jeg overvejer selv integration mellem IHC og Siemens spc... Men kender ikke helt så meget til ihc begrænsede integrationsmuligheder op mod andre systemrer...Pt. Understøtter SPC X10 men det er jo en noget gammel og begrænset standard... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts