Hop til indhold

Hjælp Til Dioder I Tryk

Recommended Posts

Hej Alle

Jeg har netop lavet IHC på mit badeværelse og har sat et tryk med 4 slutte og 2 dioder op uden for døren på de 2 slutte hvor dioderne sider kan jeg tænde henholdsvis lys til toiletbesøg og alt lys. det var planen at dioderne skulle tænde sammen med lyset og jeg har også lavet det sådan da jeg programerede det. men de lyser ikke. 

Min Mistanke er faldet på 0V klemmerne i tavlen, i den forstand at jeg regnede med at de havde samme potentiale og det derfor ikke var nødvendigt at lave en ledning seperat fra 24V output modulet. 

Er der en der kan hjælpe mig med om dette er helt forkert? hvis det er der mit problem er, laver jeg så bare en ledning der går til den fælles stel i trykket og til 0V på mit 24V output modul? og som er parallel med 0V klemmen på Input modulet?

Håber at en kan hjælpe mig. 

Vh Thomas

Link til kommentar
Del på andre sites

0 potentialet er ens i tavlen. Jeg er så sent som i dag lavet 2 tryk med dioder hvor 0 kommer fra ingangsmodulet og +kommer fra udgangsmodulet. Tjek i serviceView at udgangen til dioden rent faktisk går høj, alternativ giv dioden direkte +24v som test.

Hvis ikke udgangen går høj så prøv at lave en simpel kip funktionsblok som udelukkende tænder/slukker dioden for at sikre fejlen ikke ligger i dit program. Husk inden test med kip blok at slette alle andre forbindelser til dioden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok