Claus Hammelsvang Skrevet September 29, 2013 Rapporter Share Skrevet September 29, 2013 Hej IHC-user, jeg har denne 6mdr gamle IHC installation visual 1, alt lyset slukker hver 8 minut, og fejlmeddelsen er: Overløb i beskedkø, Whatchdog udløb, fejlfunktion controller resettes automatisk, firmware er den sidst nye version, har forsøgt at løse problemet ved at udlæse programmet, lægge tomt program ind, efterfølgende lægge det program ind installatøren har programmeret, lige lidt hjælper det, jeg har en fornemmelse af at controlleren er stået af, og kræver en ny.. er der andre forslag.. mvh Claus Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
SilverLine Besvaret September 29, 2013 Rapporter Share Besvaret September 29, 2013 Hej IHC-user, jeg har denne 6mdr gamle IHC installation visual 1, alt lyset slukker hver 8 minut, og fejlmeddelsen er: Overløb i beskedkø, Whatchdog udløb, fejlfunktion controller resettes automatisk, firmware er den sidst nye version, har forsøgt at løse problemet ved at udlæse programmet, lægge tomt program ind, efterfølgende lægge det program ind installatøren har programmeret, lige lidt hjælper det, jeg har en fornemmelse af at controlleren er stået af, og kræver en ny.. er der andre forslag.. mvh Claus Hvis din installation er så ny, er du så sikker på det er en visual 1 controller du har ?? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Claus Hammelsvang Besvaret September 29, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 29, 2013 Hvis din installation er så ny, er du så sikker på det er en visual 1 controller du har ??Ja det er jeg 100% sikker på, da jeg ikke ønskede Visual 2 trådløs, Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret September 29, 2013 Rapporter Share Besvaret September 29, 2013 Som regel opstår fejl ikke af sig selv, der er som regel en årsag. Her kunne det tyde på noget software/firmware relateret. Måske er der indsneget sig en fejl ifbm. en simpel lille programeringsændring. Hvis du har en gammel/ældre kopi af dit program så prøv at ligge den ind.Alternativt at starte med et tomt, og så tilføje lidt efter lidt, og se om fejlen opstår igen (eller ved hvilken funktion).Det kan man godt bruge en søndag på ;-) Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Claus Hammelsvang Besvaret September 29, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 29, 2013 Som regel opstår fejl ikke af sig selv, der er som regel en årsag. Her kunne det tyde på noget software/firmware relateret.Måske er der indsneget sig en fejl ifbm. en simpel lille programeringsændring. Hvis du har en gammel/ældre kopi af dit program så prøv at ligge den ind.Alternativt at starte med et tomt, og så tilføje lidt efter lidt, og se om fejlen opstår igen (eller ved hvilken funktion).Det kan man godt bruge en søndag på ;-)Hej, tak for dit svar, men det er allerede prøvet, jeg har controlleren mistænkt for en dårlig ramkreds hvorefter watchdogen genstarter controlleren, program er gennemgået på kryds og tværs, af installatør, lige lidt hjælper det, det der undrer mig er at det har kørt upåklageligt i 6mdr, uden vi har pillet eller ændret noget, da vi så kommer hjem fra sommer ferie starter alle problemerne, jo mere vi roder med controlleren programmer ind og ud, sammen med den nyeste firmware, jo flere udfald af alt lyset, hele programmet har den smidt 2 gange nu på 3 uger, det er præcis efter 8 minutter controlleren lukker ned og genstarter, min sluk alt funktion har jeg haft taget ud af programmet, da jeg mistænkte den, men lige lidt hjælper det.. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TorbenSørensen Besvaret September 29, 2013 Rapporter Share Besvaret September 29, 2013 Der var i hvert fald en serie visual 1 controllere, som var ramt af dårlig RAM-kreds, men de er efterhånden 7 år gamle. Hvis du/din installatør tager serienummeret på controlleren, og kontakter LK, kan de fortælle om det er fra den serie.Af ren nysgerrighed - hvorfor har du valgt at få en visual 1 controller? Den udgik for flere år siden, og er jo en visual 2 controller underlegen, og der kommer heller ikke opdateringer til hverken visual 1 softwaren eller controller-firmware. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret September 29, 2013 Rapporter Share Besvaret September 29, 2013 Skal ikke kunne sige om din Controller er hardware fejlbehæftet og hvorledes denne gamle fejl ter sig.Hvis det forholder sig således at det er en irreversibel fejl der pludselig opstår efter x tids brug, ja så er der nok ikke så meget at gøre. Men hvis ikke, så burde en controller med et tomt program IKKE genstarte hver 8. min. Hvis der ingen fejl er med et tomt program, så prøv at ligge 1 (én) funktion ind og se om den så genstarter efter 8 min. Herefter endnu 1 osv. osv.(med løbende backup) indtil dit program er tilbage hvor det var, eller til det tidspunkt hvor fejlen opstår.Det lyder ikke til det er den fejlsøgnings metodik i har anvendt.På den måde kan du måske få controlleren i nogenlunde brugbar tilstand (dog med nedsat/manglende funktionalitet), indtil en evt. udskiftning finder sted, hvis det "bare" det er en fejl i RAM når bestemte områder benyttes. Og man så holder sig fra det område. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TorbenSørensen Besvaret September 29, 2013 Rapporter Share Besvaret September 29, 2013 Skal ikke kunne sige om din Controller er hardware fejlbehæftet og hvorledes denne gamle fejl ter sig.Hvis det forholder sig således at det er en irreversibel fejl der pludselig opstår efter x tids brug, ja så er der nok ikke så meget at gøre.Jeg har skiftet nogle få stykker af de ramte controllere, men det er +5 år siden, og fejlen viste sig først da controllerne var 1-2 år gamle. I følge kunderne, startede det med at alle udgange pludselig slukkede. I starten gik der flere dage/uger mellem det skete, for til sidst at blive flere gange dagligt. LK ombyttede controllerne uden problemer, da de var bekendte med fejlen. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kristian Poulsen Besvaret September 29, 2013 Rapporter Share Besvaret September 29, 2013 Hvis alt andet fejler, så har jeg en Visual 1 controller som du kan overtage for en besked pris. Mvh Kristian Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
ihcJesper Besvaret September 29, 2013 Rapporter Share Besvaret September 29, 2013 Hvis alt andet fejler, så har jeg en Visual 1 controller som du kan overtage for en besked pris.Mvh Kristian:-D Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts