Hop til indhold
  • 0

Tänd Släck Allt Hur Göra På Bästa Sätt Inkl Dimmer På/av Och Visa I Ihc Remote - Dummybrytare Eller Scenario?

JanneSjo
 Share

Spørgsmål

jag har försökt göra en funktion så att jag kan tända/släcka  fönsterlampor och en dimrad lampa via en brytare och via IHCRemote.

jag har gjort en dummy brytare 2 polig,(dummy = inte kopplad till ingångsmodul) . övre knapp på och nedre knapp av - den funkar och syns i IHC Remote

men den tänder den dimrade lampan men släcker den inte..

Det blir också fel så att om dimrade lampan är tänd när jag trycker på tänd allt så släcks den dimrade lampan

( som har 1 tast styring i FB med status som jag hämtade i download sektionen  "UNI300-400 dimmer (1-2 tast) med STATUS udgang").

jag har för tänd/släck allt , använt FB 1 1.1.01.a. Växla, tänd, släck samt timer och WL-scenariefunktion.

i denna använder jag utgång för belysning för att styra de belysningar som inte har dimmer, och jag använder på-puls   och AV-puls  för att skicka in signal till dimmer FB tänd

på-puls (till dimmer FB: Tænd/sluk og Regulér op/ned 1 Tast styring)  och AV-puls (till dimmer FB: Tænd/sluk og Regulér op/ned 1 Tast styring) 

Frågor:

1) har jag tänkt fel när jag skickar puls till Dimmer FB?  eller ska jag göra något annat för att få det att funka?

2) Jag har inte riktigt förstått hur man gör scenarios och när man ska använda dem - kan det vara bättre att använda ett scenario här?  (jag ska koppla flera olika fysiska brytare till funktionen tända/släcka  fönsterlampor)

3) finns det något problem med att skapa en dummy brytare = inte kopplad till ingångsmodul) - typ att det stör systemet på något sätt?

Link til kommentar
Del på andre sites

0 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

Der er ingen der har svaret på dette spørgsmål endnu