MekTrik Skrevet September 26, 2013 Rapporter Share Skrevet September 26, 2013 Hej har fundet en FB Komfort styringher inde..ved ik om det bare er mig ellerhvordan skal den lige virke..mangler en funktionsbeskrivelse.... kan ik få ventilmotoren til og åbne... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret September 26, 2013 Rapporter Share Besvaret September 26, 2013 Hmmm syntes nu ellers der er fin dokumentation i filen fra tråden:http://www.ihc-user.dk/forum/topic/2466-varmeregulering-af-fjernvarme-unit/?hl=fjernvarme Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 MekTrik Besvaret September 27, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 27, 2013 Jo jo Det er fint nok Mere hvis jeg simuler det Kan jeg kun få den til og lukke for ventilen selv om jeg sættet det til at det er -10 Og at fremløbs temp er 10 grader.. Ved ik hvad jeg gør galt... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret September 27, 2013 Rapporter Share Besvaret September 27, 2013 Mon ikke det virker i praksis, og du bare ikke er skarp nok til at se den regulering på 250ms der sker hver 5 minut. Du kan prøve at låse FB´n op og ændre : AMV-150 timeren fra 00:00:00,250 til f.eks. 00:00:02,250Fremløbs temperatur timer fra 00:05:00,000 til 00:00:05,000 Så vil du hvert 5 sek. få en regulering der varer lidt over 2 sek. på en af AMV udgangene (når/hvis der sker temperatur ændring). Måske ikke den bedste PID regulereing, men det virker trods alt. Bemærk også lige at Faktor 1 ved 0 grader står forkert (mangler minus foran de 10), hvis du ikke selv har brugt Excel regnearket til at beregne dine egne faktorer, men blot bruger default indstillingerne. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 MekTrik Besvaret September 28, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 28, 2013 Arrg Oki tak Lars Lidt mere besværligt end CTS Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 MekTrik Besvaret September 28, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 28, 2013 ARRRG fatter i det regneark :Sender sku med og droppe det..... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret September 28, 2013 Rapporter Share Besvaret September 28, 2013 CTS ... Hvis du hentyder til blot at sætte parametre i en brugerflade så ja. Men i fht at skulle programere en funktion i en eller anden obskur afart af C, Pascal, Cobol, eller hvad sprogene nu hedder nu om dage, ja så er det nok bedre at lade andre rode med det, hvis ikke man forstår det. Men at tegne en varmekurve i excel. Det burde du vel nok kunne. No offence ;-)Der hvor det igen bliver svært i fht. blot at forsøge sig frem, er at kunne beregne den. Igen det fede ved IHC er jo man har muligheden for selv eller ved hjælp f.eks. herindefra, at få løst et problem. Og det sker uden normalt uden iso9000 eller lignende kvalitetssikring som man vel med rette kunne forvente proffesionelle firmaer har, så de får testet alt grundigt igennem og lave simple og letforståelige vejledninger mm.Men giv nu ikke op. Vi skal nok hjælpe dig :-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 MekTrik Besvaret September 28, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 28, 2013 Jeg laver så CTS til hverdag.... Men fatter bare i den varmekurve i det regneark.... Er nok bare mig. Har prøvet og ændre det du skrev tidligere.. Og det virker, gør hele FB'en Men sys kun jeg kan få den til og få den samme udgangs temp. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
MekTrik
Hej
har fundet en FB Komfort styring
her inde..
ved ik om det bare er mig eller
hvordan skal den lige virke..
mangler en funktionsbeskrivelse....
kan ik få ventilmotoren til og åbne...
Link til kommentar
Del på andre sites
7 svar på dette spørgsmål