TheDexterTeam Skrevet September 26, 2013 Rapporter Share Skrevet September 26, 2013 Hej, Til min portåbner skal jeg have sendt en puls enten fra wireless tryk eller fjernbetjening. 1) Hvad er det jeg har brug for af IHC produkt? (potentialfrit relæ, har jeg ladet mig fortælle.....men hvilket IHC produkt er det så? 2) Hvad vil det sige, at et relæ er potentialfrit? Hilsen Torben Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret September 26, 2013 Rapporter Share Besvaret September 26, 2013 1:Det nemmeste er nok at koble et som disse:http://elsag.dk/stikbensrelae/1-pol/stikbensrelae-1-pol.htmpå en ledig udgang (24V eller 230V). 2:Dvs. det ikke har elektrisk forbindelse noget af det andet i din installation. Spændingspotentialet er frit, i modsætning til en "standard" IHC udgang, der altid har det ene ben forbundet til 0 (nul) i din 230V installation.Når noget er potentialefrit kan man derved koble 2 ting sammen med hver sin strømforsyning (potentiale). (PS: Det var den "populære" forklaring, og måske ikke helt tekniske korrekte). Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 TheDexterTeam Besvaret October 1, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 1, 2013 1:Det nemmeste er nok at koble et som disse:http://elsag.dk/stikbensrelae/1-pol/stikbensrelae-1-pol.htmpå en ledig udgang (24V eller 230V). Uha - jeg har godt nok svært ved lige at se "diagrammet" foran mig hvor et relæ indgår i forhold til en udgang fra mit IHC: Jeg kan godt "se" on/off på min udgang, men får det så også relæet til at gå enten "on eller off" mod pulsindangen på min portåbner? Under alle omstændigheder er der jo altid fast fase på portåbneren. Var der en venligt sjæl, der kort kunne sætte nogle ord på hvad der sker? Hilsen Torben Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Knud Pedersen Besvaret October 1, 2013 Rapporter Share Besvaret October 1, 2013 Hej. Vil man kunne anvende magnetkontaktsæt: 10 86 009 008, til at "fortælle" IHC om porten er åben eller lukket?Ovenstående relæ virker kun som kip, og IHC vil ikke kunne se om porten åbner eller lukker. Jeg kan godt "se" on/off på min udgang, men får det så også relæet til at gå enten "on eller off" mod pulsindangen på min portåbner? Under alle omstændigheder er der jo altid fast fase på portåbneren.Var der en venligt sjæl, der kort kunne sætte nogle ord på hvad der sker?På min port skal man blot kortslutte to ledninger (to indgange på dens print), det får porten til at kører op/ned.Jeg formoder du blot tager disse ledninger fra din port, og sætter dem i ovenstående relæ terminal 12 og 21Output ledningen fra IHC sættes til A1 og minus/0 til A2.IHC udgang, vil ikke komme i elektrisk kontakt med porten, med slutte/bryde din port ledning/er.:-? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
TheDexterTeam
Hej,
Til min portåbner skal jeg have sendt en puls enten fra wireless tryk eller fjernbetjening.
1) Hvad er det jeg har brug for af IHC produkt? (potentialfrit relæ, har jeg ladet mig fortælle.....men hvilket IHC produkt er det så?
2) Hvad vil det sige, at et relæ er potentialfrit?
Hilsen Torben
Link til kommentar
Del på andre sites
3 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts