anders912 Skrevet August 10, 2013 Rapporter Share Skrevet August 10, 2013 Vi skal have nye plisse-gardiner, og der skal selvfølgelig noget styring på. Jeg har IHC over det hele, og er på det sidste begyndt at lege med noget Z-Wave til bl.a. trådløs alarm. Vi har fået et par tilbud fra lokale gardin-sælgere, og det er lidt grotesk hvad de vil have for det skidt. Tilmed ved de stort set intet om det de sælger. Nå, men jeg har fundet den motor der skal på (Somfy LW28), og den fungerer ganske enkelt: den kører den ene vej hvis man sætter 24VDC til, og den anden vej hvis man vender polariteten. Dette kan bl.a. styres med et Z-Wave modul, Hunter Douglas DBMZ. Imidlertid har jeg et tomt rør der ender ved de pågældende vinduer, og derfor vil jeg trække et link-10 kabel og styre det med et IHC output modul. Jeg har brug for flg. dims:input: 24V fra strømforsyning, + 2 indgange fra IHC-output (op/ned)output: 24V hvor polariteten vendes, alt efter hvilken indgang der er kortsluttet. Findes sådan noget, eller skal jeg have tændt for loddekolben? Evt. nogen der har, eller kan tegne, et diagram? Venlig hilsen Anders Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret August 11, 2013 Rapporter Share Besvaret August 11, 2013 Du kan f.eks anvende 2 stk relæer, og koble dem til sådan her: Så lave du en FB der ved tryk på OP knappen aktiverer IHC udgang 2 så motoren kører den rigtige vej, og herefter aktiverer IHC udgang 1.Ved tryk på NED knappen, ja så skal IHC udgang 2 stå modsat, efterfulgt af aktivering af relæ 1. As simple as that Dannie Christensen 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
anders912 Besvaret August 12, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 12, 2013 Du kan f.eks anvende 2 stk relæer, og koble dem til sådan her: Gardinstyring.jpg Så lave du en FB der ved tryk på OP knappen aktiverer IHC udgang 2 så motoren kører den rigtige vej, og herefter aktiverer IHC udgang 1.Ved tryk på NED knappen, ja så skal IHC udgang 2 stå modsat, efterfulgt af aktivering af relæ 1. As simple as that Genialt, mange tak for det :-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thue S. Rasmussen Besvaret January 12, 2018 Rapporter Share Besvaret January 12, 2018 Hej Har du fået din gardinstyring til at virke? Hvilke relæer har du benyttet, har du en type? Har du en FB man kan se efter, skal til at lave nyt hus med samme type gardiner. Mvh. Thue Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret January 13, 2018 Rapporter Share Besvaret January 13, 2018 Ved ikke hvilke relæer Anders endte med at benytte, men jeg linkede til et par http://elsag.dk/stikbensrelae/2-pol/stikbensrel-med-sokkel-2-omskifter-led-spole.htm Vedhæftet er et eksempel på en FB. Gardinstyring.vis Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
anders912 Besvaret January 13, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 13, 2018 Projektet strandede desværre. Hvis du er interesseret har jeg 2-3 ubrugte relæer til salg ;-) Venlig hilsen Anders Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thue S. Rasmussen Besvaret January 13, 2018 Rapporter Share Besvaret January 13, 2018 Ok Hvad skal du have for relæerne og hvor i landet er de? Med venlig hilsen Thue Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
anders912 Besvaret January 14, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 14, 2018 Beklager, jeg kan ikke finde dem :-( Men jeg kan i Lars' link at de ikke koster en herregård: 54 kr/stk Venlig hilsen Anders Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts