Hop til indhold
  • 0

Hjælp Til At Gøre Spisfindig Lysstyring Mere Simpel (Ny Blok)

BrianPedersen
 Share

Spørgsmål

Hej..

Jeg har været igang med at lave noget smart (syntes jeg selv)

Når jeg kommer hjem (og der er mørkt) (og der ikke har været bevægelse i gangen i given tid) tænder lyset i gangen via en magnet kontakt i døren,

jeg har brugt en alarm pir til at styre om der er bevægelse, denne styrer en trappeautomat som styrer tiden før lyset kan tændes, trappeautomaten inverteres og ryger over i en redigeret AND blok, til AND blokken har jeg også brugt Sol opgang og Sol Nedgang´s blokken her fra siden, når disse to betingelser er on, (pir ingen bevægelse og mørkt) så mangler kun den sidste ting, en magnet kontakt (NC) som inverteres og køres ind på den sidste i AND blokken. og den går on og giver en udgang..

her er jeg så gået i stå..

jeg ville gerne have så udgangen fra AND blokken kun er en Puls så den ikke står konstant hvis døren eks er åben, eller der er fejl i magneten, og så ved jeg ikke om det ville være en fordel, at jeg også havde en indgang der fortælle blokken at den ikke skal give puls, hvis lyset allerede er tændt i gangen...

Denne beskrivelse er nok lidt svær at forstå, og jeg er sikkert ikke gjort det på den nemmeste måde, så jeg har vedhæftet programmet, i håb om at en venlig sjæl kunne tænke sig at kikke på den, og evt lave den mere simpel, for jeg kan sikkert ikke engang selv finde ud af den om et års tid..

Husk at sætte initial værdi til ON på Pir og Magnetkontakt, og ændre tiden til Nat, for at se det virke i simulering, trappeautomaten er sat til 1minut.. eventuelle ting jeg skulle have "glemt" eller ikke taget højde for, er yderst velkomne..

Pfh. tak for hjælpen

//Brian

Tænd lys ved hjemkomst.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

1 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Hej Brian

Nu sidder jeg ikke lige ved en computer med Visual installeret, så kan ikke åbne dit projekt.

Men hvis det virker, så er der ingen grund til at ændre dit smarte program for lysstyring.

Du kan trække din puls over på indgang for tænd på kip blok. Så slukker den ikke, hvis lys er tændt i forvejen... 

Link til kommentar
Del på andre sites