Hop til indhold

Tilslutning Af Magnetkontakter Og Pir

Recommended Posts

Hej Alle

Jeg har været igang med at færdiggøre mit alarm system men er kommet lidt i tvivl, det jeg er i tvivl om er min sabotage kreds, Jeg har 5 magnet kontakter og 4 pir, alle magnet kontakter er boret igennem karmen og kablet er trukket i hulmuren, jeg har forlænget alle magnetkontakter ved at lodde dem og give dem krympeflex og så ligger de i hulmuren, når jeg så står med alle kabler i min tavle, er det så tilladt at tage den en sabotage fra alle magnetkontakte og sabotage fra alle pir og samle dem i en klemme og den anden sabotage fra alle magnetkontakter i en OV og den sidste sabotage fra alle pir i en klemme med med ekstern lydgiver.... 

håber det giver menning :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er ikke den korrekte måde at montere sabotagekredse på. Hvis du gør det på denne måde, skal der sabotagekredsen på alle magnetkontakterne være brudt, før det giver en alarm.

I stedet skal alle sabotagekredse seriekobles. Dvs. at du tilslutter 0V til den ene ledning for den første sabotagekreds (PIR/magnetkontakt 1). Derefter du den anden ledning, og tilslutter til den ene ledning på næste enhed (PIR/magnetkontakt 2). Den anden ledning herfra tilslutter du så første ledning på næste enhed.

Sådan fortsætter du indtil at du har været alle enheder med sabotagekreds igennem. Den sidste ledning tilslutter du så til en indgang på et backupbeskyttet indgangsmodul.

Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok