Hop til indhold
  • 0

Lejlighedsprojekt

Emil WB
 Share

Spørgsmål

Hej

Jeg skal til og renoverer min nye 4-værelses lejlighed på 100 m2. Jeg er i tvivl om jeg skal anvende IHC wireless eller fortråde systemet. Jeg har på nuværende tidspunkt indkøb en IHC controller med viewer vers. 2, en 72 W strømforsyninng samt 8 IHC / SA 400 uni dimmerer.

Nu er jeg bare i tvivl om jeg skal tage den nemme løsning, som er IHC wireless tryk og undgå lidt rillefræs eller fortråde alle tryk og rillefræse lidt mere? Virker Wireless optimalt eller er der stadigvæk signal problemer? Det skal siges at lejligheden ligger i en ejendom fra 1908 så det murstens- og træ forskallingsvægge.

MVH Emil

Link til kommentar
Del på andre sites

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Jeg ville helt sikker tråde alt det jeg kunne komme til. Så har du altid mulighed for at lave om. HVIS nu ihc komponenterne en dag bliver taget af markedet.

På den anden side mister man jo fleksibiliteten i at kunne rykke rundt på sine tryk, som man lyster. Wireless tryk er jo nemme at placere med dobbeltklæbende tape, og flytte rundt

Jeg tror for øvrigt ikke at et så stort firma som Schneider bare tager en produktserie ud af markedet, der har været så højt profileret, og har så mange installationer i Norden.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Kigger man tråde her på forum, er det ikke helt problemfrit med wireless. Vi har på mit arbejde lavet et par ihc huse. Det ene stort set kun med wireless kontakter, og sikke mange problemer vi har haft med det. Hjemme ved mig selv, de få gange der har været bøvl, har det været med noget wireless.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Kigger man tråde her på forum, er det ikke helt problemfrit med wireless. Vi har på mit arbejde lavet et par ihc huse. Det ene stort set kun med wireless kontakter, og sikke mange problemer vi har haft med det. Hjemme ved mig selv, de få gange der har været bøvl, har det været med noget wireless.

De fleste problemer med Wireless plejer at være når antennen ikke er placeret rigtigt, dvs. højt oppe og med spidsen nedad. Det har jeg, og har ikke haft et eneste problem med mit Wireless i årevis. Næsten alle mine tryk er Wireless, og næsten alle dimmere ligeså
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

antennen er super vigtigt, der skal virkelig være en god dækning.

Jeg har flere gange testet installationer hvor problemer blev med bedre antenneforhold, wireless er smart, men det kan ikke nå alle kroge.

Wireless giver fordele men også ulemper, som antenne forhold. 

Personligt vil jeg være træt af at et tryk løber tør for batteri når jeg kommer hjem med indkøb eller skal på toilet om natten (ja jeg er gammel ;-) ), men så kan man få wireless med konstant strøm tilslutning, batteri drevet tryk ville jeg kun bruge der hvor der ikke er andre muligheder

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

antennen er super vigtigt, der skal virkelig være en god dækning.

Jeg har flere gange testet installationer hvor problemer blev med bedre antenneforhold, wireless er smart, men det kan ikke nå alle kroge.

Wireless giver fordele men også ulemper, som antenne forhold. 

Personligt vil jeg være træt af at et tryk løber tør for batteri når jeg kommer hjem med indkøb eller skal på toilet om natten (ja jeg er gammel ;-) ), men så kan man få wireless med konstant strøm tilslutning, batteri drevet tryk ville jeg kun bruge der hvor der ikke er andre muligheder

Sikke noget pjat!

Har haft Wireless i årevis og har aldrig haft et tryk der ikke fungerede. Vi snakker altså 6-7 år!!

Mit hus er på næsten 300 M2, og der er intet problem, selv i de fjerneste kroge. I må heller ikke glemme at den røde lampe på controlleren vil lyse, hvis der er tryk der er ved at løbe tør for strøm

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Aaaaeeemmm, vil nu nok give Thomas ret i at antenneforhold har en del at sige. Ikke at jeg har problemer med IHC wireless (for der har jeg kun 2 tryk), men jeg har ikke noget wifi dækning i store dele af stuen og der er vel højst 12-15m fra router/antenne i teknikrummet.

Det skyldes formentligt at signalet skal passere skråt og ikke vinkelret gennem 5-6 mure plus en skorsten. Så hvis jeg ændrede antenneplaceringen ville det betyde en hel del. Noget lign. kunne man sagtens forestille sig med IHC.

At der er en rød LED der lyser på controlleren for svagt batteri er først noget man opdager når det er et problem, hvis controlleren er monteret i et skab, teknikrum eller lign. som man ikke kikker forbi hver dag.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Aaaaeeemmm, vil nu nok give Thomas ret i at antenneforhold har en del at sige. Ikke at jeg har problemer med IHC wireless (for der har jeg kun 2 tryk), men jeg har ikke noget wifi dækning i store dele af stuen og der er vel højst 12-15m fra router/antenne i teknikrummet.

Det skyldes formentligt at signalet skal passere skråt og ikke vinkelret gennem 5-6 mure plus en skorsten. Så hvis jeg ændrede antenneplaceringen ville det betyde en hel del. Noget lign. kunne man sagtens forestille sig med IHC.

At der er en rød LED der lyser på controlleren for svagt batteri er først noget man opdager når det er et problem, hvis controlleren er monteret i et skab, teknikrum eller lign. som man ikke kikker forbi hver dag.

Jeg synes bare at der er en tendens til at overdrive problemerne med Wireless. Hvis man som det er tilrådet, anbringer antennen højt, og med spidsen ned, så skulle det virke de fleste steder. Batterierne i trykkene holder i 5-6 år, alt efter hvor meget man bruger dem, og den røde lampe lyser flere måneder før trykket holder op med at virke
Link til kommentar
Del på andre sites