diskoboy Skrevet June 27, 2013 Rapporter Share Skrevet June 27, 2013 Det kunne være sjovt at få specificert hvor strømmen forsvinder hen så fandt denne herhttp://www.wattoo.dk/elmaaler-1f-32a-1m-din-pej1606-6223000558Nogen der har en ide om hvorvidt den er noget værd? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret June 27, 2013 Rapporter Share Besvaret June 27, 2013 Jeg vil gætte på 319 Du kunne også vælge en af de brugte 3-fasede fra SE shoppen. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henrik Gundertofte Besvaret June 28, 2013 Rapporter Share Besvaret June 28, 2013 Den samme kan også købes her: http://www.spotvvs.dk/el-2010/seko/elmaler-1f-32a-1m-din-pej1606.html Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
diskoboy Besvaret June 28, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret June 28, 2013 Super! Må prøve et par stykker Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henrik Gundertofte Besvaret June 28, 2013 Rapporter Share Besvaret June 28, 2013 Ja - de er ikke så dyre, så jeg vil også købe nogle stykker Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
McenterFreak Besvaret June 29, 2013 Rapporter Share Besvaret June 29, 2013 Hvis det er det totale forbrug du skal måle, så vil jeg anbefale Lars forslag, da den også har pulsudgang som kan bruges I IHC Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henrik Gundertofte Besvaret June 30, 2013 Rapporter Share Besvaret June 30, 2013 Den lille 1-fasede måler der linkes til her har også puls udgang Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
McenterFreak Besvaret June 30, 2013 Rapporter Share Besvaret June 30, 2013 Den lille 1-fasede måler der linkes til her har også puls udgangDet havde jeg ikke lige set. Så er den smart til måling af forbrug på de enkelte grupper Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
diskoboy Besvaret July 1, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret July 1, 2013 Jeg vil gætte på 319 Du kunne også vælge en af de brugte 3-fasede fra SE shoppen.Tak - fandt den Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret July 2, 2013 Rapporter Share Besvaret July 2, 2013 Til orientering, hvis der var andre der ikke kan finde dem: http://www.seshoppen.dk/shoppen/husholdning/maalere Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
diskoboy Besvaret July 2, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret July 2, 2013 Den Kamstrup - hvor finder man mon et klemdæksel? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
McenterFreak Besvaret July 2, 2013 Rapporter Share Besvaret July 2, 2013 Den Kamstrup - hvor finder man mon et klemdæksel?Hvad mener du. Jeg har 3 af dem og har ikke haft behov for afklemning Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret July 3, 2013 Rapporter Share Besvaret July 3, 2013 Næ hvis der er monteret stikben så fjern dem og tilslut kable der istedet. Om nødvendigt kan man montere en stump kabelkanal under den til afdækning. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
diskoboy Besvaret July 3, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret July 3, 2013 Jeg syntes bare det ligner at ledningerne er synlige når ikke der sidder det dæksel på, men det er måske bare mig der aldrig har set den i virkeligheden...? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
McenterFreak Besvaret July 3, 2013 Rapporter Share Besvaret July 3, 2013 Jeg syntes bare det ligner at ledningerne er synlige når ikke der sidder det dæksel på, men det er måske bare mig der aldrig har set den i virkeligheden...?Beklager. Jeg havde ikke set at der var 2 bimålere i linket. Dem jeg har, er den til højre, som er til DIN skinne montering Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
diskoboy Besvaret July 4, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret July 4, 2013 Næ hvis der er monteret stikben så fjern dem og tilslut kable der istedet. Om nødvendigt kan man montere en stump kabelkanal under den til afdækning.Det kan da ikke være lovligt eller? Bare sådan en hvid plastik kabelbakke fra jem&fix? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret July 5, 2013 Rapporter Share Besvaret July 5, 2013 Iflg. SB skal stømførende dele/kabler være dobbeltisoleret. Hvis man har fjernet den yderste kappe på et kabel for at fordele de nu enkelt isolerde ledere skal de afdækkes. Denne afdækning må ikke kunne fjernes uden brug af værktøj. Derfor dur en alm. stump kabelbakke heller ikke helt hvis den kan åbnes med fingerne. Man kan også lave en lille træafdækning som man skruer fast. I praksis fungere en solid kabelbakke fint, men nej den vil nok ikke gå igennem et hus el eftersyn uden en bemærkning, hvis ham der udfører det er pernippen. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts